Ελλάδα

Σε λειτουργία την Κυριακή η σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Η αρχική δυνατότητα του ΟΣΕ είναι για τρία εμπορικά δρομολόγια και προς τις δύο κατευθύνσεις.

8 Dec 2023

Η αρχική δυνατότητα του ΟΣΕ είναι για τρία εμπορικά δρομολόγια και προς τις δύο κατευθύνσεις.

Σε μερική επαναλειτουργία τίθεται από την Κυριακή 10 Δεκεμβρίου η σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Τρεις μήνες μετά την πλήρη καταστροφή 50 χιλιομέτρων στο τμήμα Δομοκός-Λάρισα, και την τρίμηνη αποκατάσταση με express διαδικασίες, από την ερχόμενη Κυριακή ξεκινούν αρχικά τα εμπορευματικά δρομολόγια. Σήμερα ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης έχει πάει στα έργα για το τελευταίο τεστ για να δοθεί και το τελικό πράσινο φως.

Αυτό καθώς σύμφωνα με στελέχη του ΟΣΕ στο ypodomes.com υπάρχουν συσσωρευμένα εμπορευματοκιβώτια σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη και πρέπει να ξεκινήσει η αποσυμφόρηση τους.

Αυτό καθώς σύμφωνα με υπολογισμούς η ζημιά που υφίστανται οι εταιρείες μεταφοράς φτάνει μέχρι και το ένα εκατομμύριο ημερησίως λόγω της αναγκαστικής οδικής τους μεταφοράς.

Η αρχική δυνατότητα του ΟΣΕ είναι για τρία εμπορικά δρομολόγια και προς τις δύο κατευθύνσεις.

Στις 16 Δεκεμβρίου έχει υπολογιστεί να ξεκινήσουν και τα επιβατικά δρομολόγια στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη και αναμένεται από την Hellenic Train να ανακοινώσει την συχνότητα των δρομολογίων.

Αυτό που αναμένεται είναι να μπορούν να γίνουν τέσσερα δρομολόγια και από τις δύο κατευθύνσεις, ένα πρωινό και ένα απογευματινό.

Τα δρομολόγια Αθήνας-Θεσσαλονίκης μέχρι να αποκατασταθούν πλήρως οι γραμμές στο τμήμα Δομοκός-Λάρισα θα έχουν περιορισμό ταχύτητας μέχρι τα 80χλμ. Με την πλήρη ολοκλήρωση των έργων θα υπάρχει δυνατότητα για λειτουργική ταχύτητα μέχρι και 160χλμ/ώρα.

Στις αρχές του έτους εκτιμάται ότι θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τα οριστικά έργα αποκατάστασης για την σιδηροδρομική διπλή γραμμή Δομοκός-Λάρισα. Το κόστος των έργων υπολογίζεται σε 130 εκατ. ευρώ.Τα έργα έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Η διαδικασία του διαγωνισμού θα γίνει με fast track καθώς εντάσσεται στην τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή τον περασμένο Σεπτέμβριο για τα συνολικά έργα αποκατάστασης (δηλαδή και οδικά και άρδευσης κλπ) από τις ζημιές που προκάλεσε η κακοκαιρία Daniel σε Στερεά Ελλάδα και Θεσσαλία. Στόχος του ΟΣΕ είναι να υπάρχει ανάδοχος το δεύτερο τετράμηνο του 2024.

Αυτό σημαίνει ότι θα παρακαμφθεί η κλασική διαδικασία δημοσίων έργων και ο διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο τμήμα Δομοκός-Λάρισα, θα πραγματοποιηθεί με πρόσκληση εταιρειών με πείρα σε ανάλογα έργα, με κατεπείγουσες διαδικασίες προκειμένου να υπάρχει άμεση τοποθέτηση αναδόχου που θα υλοποιήσει τα απαιτούμενα έργα. Αυτό εκτιμάται ότι θα μειώσει τον απαιτούμενο χρόνο ολοκλήρωσης του διαγωνισμού στο μισό ενώ και τα έργα θα εκτελεστούν με τη μέθοδο της μελετο-κατασκευής από τον ανάδοχο.

Το κατασκευαστικό έργο

Ο ανάδοχος θα αναλάβει αρχικά την αποκατάσταση της γραμμής ανόδου (από Δομοκό προς Λάρισα) με προγραμματισμένο χρονοδιάγραμμα τους 11 μήνες.

Όταν θα παραδοθεί η γραμμή, θα επανέλθουν και οι κανονικές ταχύτητες που θα φτάνουν μέχρι και τα 160χλμ/ώρα. Στη συνέχεια ο ανάδοχος θα πρέπει να αναλάβει την γραμμή καθόδου (από Λάρισα προς Δομοκό) με χρονοδιάγραμμα 8 μήνες.

Η ολοκλήρωση των έργων είναι σε ένα ασφυκτικό πλαίσιο καθώς το Ταμείο Ανάκαμψης ολοκληρώνεται στα τέλη του 2025, πράγμα που σημαίνει πως τόσο ο διαγωνισμός όσο και τα έργα θα πρέπει να πραγματοποιηθούν με μεγάλη συνέπεια. Τα έργα εντάσσονται στο πακέτο έργων που έχει αναλάβει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στη Θεσσαλία από τις καταστροφές του Daniel.

Στην περίπτωση των οριστικών έργων αποκατάστασης, η διπλή σιδηροδρομική γραμμή θα πρέπει να έχει κάποια επιπλέον χαρακτηριστικά ώστε σε ακραία φαινόμενα οι συνέπειες να είναι διαχειρίσιμες και όχι καταστροφικές. Στο τμήμα από τον Δομοκό μέχρι τον Κράνωνα, μήκους 35-40χλμ η διπλή γραμμή να είναι πλέον υπερυψωμένη και να κατασκευαστεί με σταθερή επιδομή, δηλαδή μια πιο “συνεκτική” και στιβαρή κατασκευή.

Ουσιαστικά η γραμμή θα είναι εγκιβωτισμένη και ανά κάποια μέτρα θα υπάρχουν ανοίγματα (χαμηλά στην υποδομή) ώστε σε περίπτωση πλημμύρας να υπάρχει η δυνατότητα τα νερά να διοχετεύονται από τη μια πλευρά της γραμμής στην άλλή και να μην καταστρέφεται η υποδομή της γραμμής αλλά και τα συστήματα που την συνοδεύουν.

Ο δεύτερος διαγωνισμός

Όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω ταυτόχρονα με την εργολαβία για τα κατασκευαστικά έργα θα τρέξει με την ίδια διαδικασία και ένας διαγωνισμός για την επανεγκατάσταση των συστημάτων που διαλύθηκαν από τις πρόσφατες πλημμύρες στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Αυτή θα περιλαμβάνει την ανάταξη ηλεκτροκίνησης, ETCS και σηματοδότησης. Το κόστος θα είναι 18-20 εκατ. ευρώ για τη σηματοδότηση και για την ηλεκτροκίνηση γύρω στα 5 εκατ. ευρώ. Συνολικά το ποσό εκτιμάται γύρω στα 25 εκατ. ευρώ. Σκοπός είναι όταν τελειώσουν τα κατασκευαστικά έργα, να έχουν τελειώσει και η εγκατάσταση των συστημάτων για να μπορεί η κίνηση των τρένων να λειτουργεί και να ελέγχεται από τα Κέντρα Ελέγχου.

πηγή: ypodomes

Trikala News
Author: Trikala News

Διαβάστε επίσης


«Εξέλιξη»: Ξεκίνησαν οι εγγραφές στο εξειδικευμένο φροντιστήριο Βιολογίας στα Τρίκαλα

Τα νέα της πόλης

«Εξέλιξη»: Ξεκίνησαν οι εγγραφές στο εξειδικευμένο φροντιστήριο Βιολογίας στα Τρίκαλα

Το φροντιστήριο Βιολογίας «Εξέλιξη» στα Τρίκαλα ξεκινά εγγραφές για τη θερινή προετοιμασία της νέας χρονιάς. Εξειδίκευση, ολιγομελή τμήματα και σταθερές επιτυχίες στις Πανελλαδικές.

Read More

Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το trikalanews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ζήσε τη επόμενη περιπέτειά σου ... στον Παρνασσό!
Ακουστικά βαρηκοΐας Βάγια Κουκουράβα


Αυγά-βόμβες στη Θεσσαλία: Βρέθηκαν «αιώνιες χημικές ουσίες» στη Μαγνησία
Μαγνησία Πρωτοσέλιδα

Αυγά-βόμβες στη Θεσσαλία: Βρέθηκαν «αιώνιες χημικές ουσίες» στη Μαγνησία

Ανησυχία για τη δημόσια υγεία μετά από μελέτη που αποκάλυψε «αιώνιες χημικές ουσίες» και φυτοφάρμακα σε αυγά στη Θεσσαλία, με δείγματα και από τη Μαγνησία.

Read More


Δήμος Τρικκαίων: Συνάντηση με Κυρανάκη για τα εκδοτήρια της Hellenic Train
Τα νέα της πόλης Διαβάστε επίσης

Δήμος Τρικκαίων: Συνάντηση με Κυρανάκη για τα εκδοτήρια της Hellenic Train

Ο Δήμος Τρικκαίων με τον Τάκη Παζαΐτη συμμετείχε στη συνάντηση των 9 Δήμων με τον Κωνσταντίνο Κυρανάκη για τα εκδοτήρια της Hellenic Train.

Read More


Θεοδοσιάδης «Περιμένω περισσότερα από τους μικρούς»
Αθλητικα

Θεοδοσιάδης «Περιμένω περισσότερα από τους μικρούς»

Ικανοποιημένος από τους έμπειρους αλλά αυστηρός με τους νεαρούς, ο Νίκος Θεοδοσιάδης μίλησε μετά το φιλικό ΑΟ Τρίκαλα – Μύκονος.

Read More


Περιφέρεια Θεσσαλίας – Συνάντηση Κουρέτα με πρόεδρο του Ελληνοαμερικανικού Ινστιτούτου
Λάρισα

Περιφέρεια Θεσσαλίας – Συνάντηση Κουρέτα με πρόεδρο του Ελληνοαμερικανικού Ινστιτούτου

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας ενισχύει τη συνεργασία με το Ελληνοαμερικανικό Ινστιτούτο. Ο Δημήτρης Κουρέτας συναντήθηκε με τον Νίκο Λαρυγγάκη στη Λάρισα για προώθηση επενδύσεων και δεσμών με την ομογένεια.

Read More


ΑΟ Τρίκαλα – Μύκονος 1-1 στη Σωτήρα
Αθλητικα

ΑΟ Τρίκαλα – Μύκονος 1-1 στη Σωτήρα

Μοιρασιά στη Σωτήρα ανάμεσα σε ΑΟ Τρίκαλα και Μύκονο με σκορ 1-1. Ο Μέτσε άνοιξε το σκορ με πέναλτι, ενώ ο Νιπόλλι ισοφάρισε στο 82’.

Read More


Πιερία τροχαίο δυστύχημα: Νεκρό 9χρονο κορίτσι στην Επαρχιακή Οδό Κατερίνης Δίου
Ελλάδα

Πιερία τροχαίο δυστύχημα: Νεκρό 9χρονο κορίτσι στην Επαρχιακή Οδό Κατερίνης Δίου

Τροχαίο δυστύχημα στην Πιερία στοίχισε τη ζωή σε 9χρονο κορίτσι. Η μητέρα και η 11χρονη κόρη της τραυματίστηκαν και μεταφέρθηκαν στο Νοσοκομείο Κατερίνης.

Read More


Τρίκαλα: Παντρεύτηκαν ο Βασίλης Γιαννούλης και η Βικτώρια Μπαντή
Τα νέα της πόλης Πρωτοσέλιδα

Τρίκαλα: Παντρεύτηκαν ο Βασίλης Γιαννούλης και η Βικτώρια Μπαντή

Με συγκίνηση τελέστηκε στα Τρίκαλα ο γάμος του Βασίλη Γιαννούλη, πρώην φυσικοθεραπευτή του ΑΟ Τρίκαλα, με τη Βικτώρια Μπαντή παρουσία συγγενών και φίλων.

Read More


Από 1η Σεπτεμβρίου ξεκινούν οι Παιδικοί Σταθμοί του Δήμου Πύλης
Υπολοιποι Δημοι

Από 1η Σεπτεμβρίου ξεκινούν οι Παιδικοί Σταθμοί του Δήμου Πύλης

Από τη Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου λειτουργούν οι Παιδικοί Σταθμοί Δήμου Πύλης σε Γόμφους, Πηγή, Πύλη και Φήκη, με ωράριο 07:00–16:00.

Read More


Ξεκίνησαν οι εργασίες απομάκρυνσης βράχων στον Άγιο Νικόλαο Καστρακίου
Υπολοιποι Δημοι

Ξεκίνησαν οι εργασίες απομάκρυνσης βράχων στον Άγιο Νικόλαο Καστρακίου

Μετά το φαινόμενο Daniel ξεκίνησαν οι εργασίες απομάκρυνσης βράχων στον Άγιο Νικόλαο Καστρακίου, υπό την επίβλεψη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Τρικάλων.

Read More

Προεπισκόπηση Ιδιωτικότητας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και η βοήθεια στην ομάδα μας να κατανοήσει ποια τμήματα του ιστότοπου βρίσκετε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.