Καρδίτσα

Αδιαφορούμε για έργα που οι παλαιότεροι δημιούργησαν…

28 Jun 2023

Η σιδηροδρομική τραγωδία, της 28ης Φεβρουαρίου 2023 στην Κοιλάδα των Θεσσαλικών Τεμπών με τους 57 μέχρι σήμερα (13 -14/3 /2023) νεκρούς συνανθρώπους μας, επιβεβαιώνει τα λόγια ενός μακαρίτη και αγνού ανθρώπου, του κ. Θωμά από το χωριό Ματαράγκα Καρδίτσας που έλεγε ” ….η εμπλοκή είναι μία και τα αίτια πολλά “.

Σίγουρα, τα αίτια και οι παραλήψεις είναι πολλές, εμείς σαν Ορθόδοξοι Χριστιανοί δεν πρέπει να κατακρίνουμε κανέναν!

Υπάρχει όμως και η άλλη όψη του νομίσματος… η συνδρομή του σιδηροδρόμου στην ανάπτυξη της Θεσσαλίας.

Οι ” Θεσσαλικοί Σιδηρόδρομοι ” 1884 – 1955 ήταν το πρώτο σε μήκος σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ελλάδα και το πρώτο μηχανοκίνητο μέσο μεταφορών στην Θεσσαλία.

Το Παράρτημα του Μορφωτικού Ιδρύματος της Εθνικής Τράπεζας στην Θεσσαλονίκη, συνδιοργάνωσε με το Μουσείο Φωτογραφίας Καλαμαριάς ” Χρήστος Καλεμκερής ” το έτος 2006, έκθεση φωτογραφίας αφιερωμένη στους Θεσσαλικούς Σιδηροδρόμους.

Έμπνευση, του τότε πρωθυπουργού Χαρίλαου Τρικούπη ( Κυβέρνηση 1882 ) ήταν η δημιουργία σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα, ο ίδιος εγκαινίασε το έτος 1893 την Διώρυγα της Κορίνθου, και συνέλαβε την ιδέα ζεύξης  Ρίου – Αντιρρίου με γέφυρα, κάτι που υλοποιήθηκε μετά από έναν και πλέον αιώνα το έτος 2004.

Σε ένδειξη ελάχιστης τιμής, η ονομασία της ανωτέρω καλωδιωτής γέφυρας φέρει το όνομα του.

Αρχικά και η κίνηση των τρένων στην Θεσσαλία γινόταν με ατμομηχανές, περνώντας όμως τα χρόνια εισήλθαν νέες τεχνολογίες στην κίνηση και την διαχείριση του σιδηροδρομικού έργου.

Οι σημερινές ανάγκες τροποποίησαν πρακτικές του παρελθόντος σε όλα τα επίπεδα.

Μια αλλαγή που κρίθηκε αναγκαία ήταν και η κατάργηση κάποιων σιδηροδρομικών σταθμών και η δημιουργία νέων.

Ο παλαιός Σιδηροδρομικός Σταθμός  Φαναρίου Καρδίτσας που δεν λειτουργεί εδώ και χρόνια, βρίσκεται δίπλα από την επαρχιακή οδό Καρδίτσας – Αργιθέας ( διαδρομή Καρδίτσα – Μουζάκι), πλησίον του χωριού Κόμπελος (Δήμος Μουζακίου – τοπική κοινότητα Φαναρίου).

Ο Σ/Σ  Φαναρίου έχει μια ιστορία, δημιουργήθηκε με κόπους και αγωνίες, στήριξε την τοπική οικονομία και έδωσε ” φτερά ” στους κατοίκους να ανοιχτούν σε έναν άγνωστο μέχρι το τέλος του 19ου αιώνα κόσμο και να προοδεύσουν.

Η σημερινή εικόνα, ενός κτιρίου που δεν ” έχει μείνει τίποτα όρθιο “… ακόμα και η πινακίδα με την ονοματοδοσία του κτιρίου απουσιάζει, δεν μας τιμά!

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας, μπορεί με ενέργειές της, να αλλάξει αυτήν την ” λυπηρή εικόνα ” των κτιριακών εγκαταστάσεων του παλαιού Σιδηροδρομικού Σταθμού Φαναρίου Καρδίτσας, και να αξιοποιήσει τον χώρο προς όφελος των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής.

Κείμενο – Φωτογραφίες: Σπύρος Θεοδ. Κουτσοχρήστος

TrikalaNews
Author: TrikalaNews

Πανελλαδικές 2025: Στατιστικά και αποχή στα Τρίκαλα

Πανελλαδικές 2025: Στατιστικά και αποχή στα Τρίκαλα

Πανελλαδικές 2025 στα Τρίκαλα: 906 υποψήφιοι, 6,18% αποχή, χωρίς προβλήματα στη διεξαγωγή των εξετάσεων …
Συναντήσεις Σακκά με Έλληνες Ευρωβουλευτές στις Βρυξέλλες

Συναντήσεις Σακκά με Έλληνες Ευρωβουλευτές στις Βρυξέλλες

Ο Νίκος Σακκάς συναντήθηκε στις Βρυξέλλες με ευρωβουλευτές στο πλαίσιο της αποστολής της ΚΕΔΕ για την ενίσχυση των Δήμων …
Νίκος Θεοδοσιάδης – δηλώσεις για ΑΟ Τρίκαλα και Super League 2

Θεοδοσιάδης «Το καλό ξεκίνημα θα καθορίσει πολλά»

Ο νέος τεχνικός του ΑΟ Τρίκαλα, Νίκος Θεοδοσιάδης, μιλά για την άνοδο στη Super League 2 και τον ρόλο του …
Δημήτρης Παπαστεργίου

Ο Προσωπικός Αριθμός όλων των Ελλήνων… φιλοξενείται σε WordPress;

Το myinfo.gov.gr που φιλοξενεί τον Προσωπικό Αριθμό των Ελλήνων είναι υλοποιημένο σε WordPress. Είναι ασφαλές; Ποιος το σχεδίασε και γιατί …
Προεπισκόπηση Ιδιωτικότητας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και η βοήθεια στην ομάδα μας να κατανοήσει ποια τμήματα του ιστότοπου βρίσκετε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.