Χωρίς τοπικά δρομολόγια μετά τα Τέμπη – Χωρίς καθόλου τρένο μετά τις πλημμύρες
«Τον λέγαν σιδηρόδρομο» και πλέον κοντεύουμε να τον ξεχάσουμε στα Τρίκαλα…Όπως θα έλεγε και ο Κώστας Βίρβος.
Από τον περασμένο τραγικό Μάρτιο για την περιοχή μας, δεν εκτελούνται τοπικά δρομολόγια τρένων προς και από Καλαμπάκα και ήρθε και η πλημμύρα για να αποτελειώσει και το δρομολόγιο από Αθήνα προς Καλαμπάκα και αντίστροφα, ενώ η κίνηση στον άξονα από Λιανοκλάδι γίνεται πλέον μόνο με λεωφορεία του ΟΣΕ.
Το θέμα «τρένο» στην περιοχή μας πονάει, μιας και πρόκειται για ένα μέσο που θα μπορούσε να εξυπηρετεί τη μετακίνηση εκατοντάδων συμπολιτών μας καθημερινά και παρόλο αυτά, κάθε φορά με μια διαφορετική αιτιολογία και αφορμή, σταματάει τα δρομολόγιά του.
Θέλουμε τρένο ή όχι;
Τα ζητήματα που προκύπτουν για τον νομό Τρικάλων χρειάζονται απαντήσεις πλέον.
Γιατί δεν μπήκαν σε τροχιά τα τοπικά δρομολόγια εφόσον οι αποκαταστάσεις στο δίκτυο που θα χρειαστούν είναι αρκετά λιγότερες από αυτές του Ιανού; Υπάρχει πρόθεση να μην ξανατεθούν σε λειτουργία με τη λογική να τρέξει απερίσπαστο το έργο της ηλεκτροκίνησης; Και ποιο θα είναι το νέο χρονοδιάγραμμα που θα τεθεί δεδομένου ότι το 36μηνο που προβλεπόταν πήγε περίπατο;
Όσον αφορά δε το δρομολόγιο Αθήνα – Καλαμπάκα, είναι επιτακτικό να επισπευσθεί η επαναλειτουργία του και για έναν ακόμη λόγο. Πρόκειται για το δρομολόγιο που παρουσιάζει τη μεγαλύτερη πληρότητα σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα σε όλη τη χώρα!
Ακόμη και τώρα που γίνεται με λεωφορεία η κίνηση, μετακινούνται σε αυτή τη γραμμή 100 άτομα σε καθημερινή βάση!
Ο λόγος είναι κυρίως τουριστικός κι αυτό είναι κάτι που επηρεάζει κι άλλους κλάδους στην περιοχή οι οποίοι θα πρέπει να αρχίζουν να θέτουν το ζήτημα πιο επιτακτικά. Παράλληλα βέβαια, και οι πολιτικές δυνάμεις του νομού Τρικάλων, πρέπει να συντονίσουν παρεμβάσεις.
Τι λένε τα σωματεία
Η κατάσταση θορυβεί και τα σωματεία των εργαζομένων που πλέον αναλαμβάνουν δράση και τις επόμενες μέρες σκοπεύουν να αναδείξουν τα ζητήματα που έχουν ανακύψει μετά τις πλημμύρες.
Όπως αναφέρει στο Trikalanews.gr ο Γιώργος Μανώλης, αν. γραμματέας του Σωματείου μηχανοδηγών της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης, υπάρχει ένας προβληματισμός και μια αγωνία σχετικά με το ποιο θα είναι το μέλλον της σιδηροδρομική κίνησης αφού ήδη, το κόστος αποκατάστασης μετά τις πλημμύρες έχει εκτοξευτεί και το χρονοδιάγραμμα που έχει δοθεί για τις εργασίες είναι κατ’ εκτίμηση στα 2 χρόνια!
Κι αυτό, θα πούμε εμείς, είναι το αισιόδοξο σενάριο, αφού στη χώρα μας οι εμπειρίες μας δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια. Αρκεί να πούμε ότι η ηλεκτροκίνηση στην περιοχή μας ξεκίνησε πριν από ένα χρόνο και μέχρι σήμερα, πριν τις πλημμύρες, είχα υλοποιηθεί ελάχιστες σηματοδοτήσεις για την τοποθέτηση κολώνων κι ένα «καθάρισμα» του χώρου των Σοφάδων για την παρακαμπτήρια γραμμή…