ΛάρισαΠρωτοσέλιδα

Τέμπη: Είκοσι ένα χρόνια από το σοκαριστικό δυστύχημα που έκοψε το νήμα της ζωής 21 μαθητών (Video)

13 Apr 2024

Καταδίκες και αποζημιώσεις, αλλά ποιος θα φέρει τα παιδιά πίσω;

Σαν σήμερα, είκοσι ένα χρόνια πριν, ο χρόνος σταμάτησε στην κοιλάδα των Τεμπών για 49 μαθητές Λυκείου και τις οικογένειές τους και βύθισε στο πένθος το πανελλήνιο.

Ήταν απόγευμα Κυριακής και μια ολόκληρη τάξη του Α’ Λυκείου Μακροχωρίου Ημαθίας επέστρεφε από σχολική εκδρομή στην Αθήνα.

Ήθελαν μόλις δύο ώρες μέχρι να φτάσουν στο χωριό τους, όταν συνέβη το κακό. Λίγο πριν από τις 19:30, οδηγός νταλίκας που μετέφερε φύλλα μελαμίνης νοβοπάν έχασε τον έλεγχο του οχήματος και μπήκε στο αντίθετο ρεύμα με αποτέλεσμα να συγκρουστεί πλαγιομετωπικά με το τουριστικό λεωφορείο που μετέφερε τους μαθητές.

Η νταλίκα δίπλωσε, το φορτίο μετατοπίστηκε και τα νοβοπάν πετάχτηκαν σαν τεράστιες λεπίδες και έκοψαν στην κυριολεξία στα δύο τις λαμαρίνες του λεωφορείου στην αριστερή πλευρά, σκοτώνοντας ακαριαία 21 παιδιά και τραυματίζοντας 26, εννέα εκ των οποίων σοβαρά.

Τα σωστικά συνεργεία που έφτασαν στο σημείο έκαναν πάνω από δύο ώρες να απεγκλωβίσουν νεκρούς και τραυματίες, όπως αναφέρει το in.gr.

Τα λάθη και οι παραλείψεις

Οι αιτίες της σύγκρουσης αναλύθηκαν λεπτομερώς αλλά δεν διευκρινίστηκαν ποτέ 100%. Ο οδηγός βρισκόταν πίσω από το τιμόνι πάνω από τις επιτρεπόμενες ώρες χωρίς διάλειμμα, ενώ τα ελαστικά του δεν ήταν σε καλή κατάσταση.

Σύμφωνα με το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων, η πρόσδεση του φορτίου της νταλίκας ήταν λανθασμένη, ήταν πέντε τόνους πάνω από το επιτρεπόμενο όριο, ενώ και το λεωφορείο που μετέφερε τους μαθητές ήταν παλιό και έπρεπε να είχε αποσυρθεί από την κυκλοφορία.

Να σημειωθεί ότι πριν από 20 χρόνια, σε μεγάλο ποσοστό του οδικού δικτύου Αθήνας – Θεσσαλονίκης δεν υπήρχε διαχωριστικό διάζωμα μεταξύ των λωρίδων κυκλοφορίας, οι οποίες γίνονταν στενότερες στα Τέμπη λόγω μορφολογίας της περιοχής.

Καταδίκες και αποζημιώσεις

Η δίκη έγινε πέντε χρόνια αργότερα, τον Οκτώβριο του 2008. Ο οδηγός του λεωφορείου αθωώθηκε, αλλά ο οδηγός της νταλίκας καταδικάστηκε σε κάθειρξη 15 ετών. Οι ιδιοκτήτες της νταλίκας αλλά και του εργοστασίου νοβοπάν, καταδικάστηκαν από 4 έως 14 χρόνια.

Η εταιρεία κατέβαλε επίσης το ποσό των 8.500.000 ευρώ στις οικογένειες των θυμάτων. Όπως είπε ο αντιδήμαρχος Βέροιας το 2012, «παρά τις τιμωρίες, παρά τις αποζημιώσεις, τα παιδιά του Μακροχωρίου δεν θα γυρίσουν ποτέ πίσω».

Trikalanews
Author: Trikalanews

Ηλικιωμένος με γυαλιά κρατά κινητό και πληκτρολογεί σε λάπτοπ, ενώ νεότερος άνδρας δίπλα του γελάει και κάνει thumbs up – σύγχρονο σαλόνι, ατμόσφαιρα χαρούμενη, συμβολισμός ψηφιακής ενδυνάμωσης τρίτης ηλικίας

Ο Παπαστεργίου κάνει τους παππούδες… hackers – Ηλεκτροσόκ στην τρίτη ηλικία!

Ξεχάστε τους «παλιομοδίτες»! Με το νέο πρόγραμμα ψηφιακής ενδυνάμωσης, οι παππούδες της Ελλάδας ετοιμάζονται να γίνουν οι νέοι hackers της …
Αγελάδες σε μονάδα βιολογικής κτηνοτροφίας τρέφονται με σανό, υπό στέγαστρο, με εμφανή σκουλαρίκια ταυτοποίησης – εικόνα από ελεγχόμενη βιολογική εκτροφή

Μαζικές αποχωρήσεις από τη βιολογική κτηνοτροφία λόγω φόβου ελέγχων

Κύμα οικειοθελών αποχωρήσεων καταγράφεται στη βιολογική κτηνοτροφία, εν όψει εντατικοποίησης των ελέγχων από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Τι αλλάζει για …
Διασκέδαση και δημιουργία στη Βιβλιοθήκη Καλαμπάκας

Διασκέδαση και δημιουργία στη Βιβλιοθήκη Καλαμπάκας

Μια ακόμη χαρούμενη δράση της Καλοκαιρινής Εκστρατείας στη Βιβλιοθήκη Καλαμπάκας, με παιχνίδι, αφήγηση και δημιουργία για τα παιδιά. Επόμενο εργαστήριο …
Έργα διαμόρφωσης και καθαρισμού στον χώρο της Αγίας Παρασκευής Μουριάς

Έργα διαμόρφωσης και καθαρισμού στον χώρο της Αγίας Παρασκευής Μουριάς

Συνεχίζονται με ταχείς ρυθμούς τα έργα αποκατάστασης και καθαρισμού από τον Δήμο Πύλης στον εξωτερικό χώρο του Παρεκκλησίου της Αγίας …
Προεπισκόπηση Ιδιωτικότητας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και η βοήθεια στην ομάδα μας να κατανοήσει ποια τμήματα του ιστότοπου βρίσκετε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.