Άρθρα – Απόψεις

Κριτική στην απόκρυψη των ονομάτων των μαθητών στα αποτελέσματα εξετάσεων

12 Jun 2019
Κριτική στην απόκρυψη των ονομάτων των μαθητών στα αποτελέσματα εξετάσεων

Όλοι μας ξέρουμε ότι μετά από εξετάσεις αναρτώνται τα ονόματα των μαθητών με τις βαθμολογίες

Όλοι μας ξέρουμε ότι μετά από εξετάσεις αναρτώνται τα ονόματα των μαθητών με τις βαθμολογίες τους. Μάλιστα θα θυμάστε ότι όταν ήμασταν μαθητές, τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων ανακοινωνόντουσαν και από το ραδιόφωνο και την τηλεόραση. Από πέρσι όμως η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ όρισε να μην αναγράφονται τα ονόματα των μαθητών αλλά μόνο οι κωδικοί τους.

Επειδή στο διαδίκτυο βρήκα μόνο μια επιστολή της κ. Μπάσδρα, καθηγήτριας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, να συμβουλεύει τον υπουργό Παιδείας να ορίσει την απόκρυψη των ονομάτων όπως κι έκανε ο υπουργός, θα κάνω κριτική στα επιχειρήματά της.

«Κε Υπουργέ,θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή σας σε ένα καίριο και πολύ λεπτό ζήτημα, που αποτελεί και διαχρονικό αίτημα μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών». Φαίνεται ότι είναι έξω από το κλίμα του Λυκείου η καθηγήτρια. Έχουν τόσο τρελαθεί οι μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί μ’ αυτό το εκπαιδευτικό αλαλούμ που υπάρχει στο Λύκειο, κατόρθωμα των τελευταίων κυβερνήσεων της Ελλάδας, που δεν έχουν καμία σκασίλα για την δημοσιοποίηση των ονομάτων των μαθητών στις βαθμολογίες.

«Η δημοσιοποίηση των βαθμολογιών είναι δυνατόν να φέρει πολλούς υποψήφιους σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση». Ποια είναι ιδιαίτερα δύσκολη θέση;  Ότι θα δουν οι συμμαθητές τους, οι καθηγητές τους αλλά και άλλοι, ότι αυτοί που είχαν φορτώσει τα μαθήματα στον κόκορα πάτωσαν στις πανελλαδικές; Ναι, κι ένας μαθητής που αγωνίστηκε σοβαρά μπορεί να αποτύχει, αυτό όμως είναι η εξαίρεση. Την επιβράβευση και ικανοποίηση των μαθητών που δούλεψαν και βλέπουν τα ονόματά τους με τους καλούς βαθμούς δεν την υπολογίζουμε ;

«Είναι προφανές ότι οι βαθμολογίες στα μαθήματα εξέτασης αποτελούν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα». Βλέπετε τι συμβουλές αποδέχθηκε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ; Αυτοί που δεν δίστασαν στο Σύνταγμα να πνίξουν στα χημικά εκατοντάδες χιλιάδες πολιτών, θεωρούν τους βαθμούς των μαθητών ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα ! Μα αυτοί επιταχύνουν τις διαδικασίες που θα έχουν αποτέλεσμα να ξέρουν τα πάντα για την προσωπική μας ζωή, και υποκρίνονται ότι θεωρούν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα τις βαθμολογίες ;

«Κε υπουργέ, από ευαισθησία και μόνο απέναντι στους μαθητές μας, είμαι βέβαιη ότι θα φροντίσετε για την επίλυση αυτού του θέματος που χρόνια τώρα τραυματίζει χιλιάδες νέους». Όλοι μας δεν είχαμε τέτοια «τραύματα» ; Μήπως σε βάθος χρόνου μας έκαναν και καλό επειδή μας ενεργοποίησαν για να τα πάμε καλύτερα ;

Δυστυχώς, κι άλλοι άρχισαν να μιμούνται το παράδειγμα του υπουργείου. Πριν λίγες μέρες βγήκαν τα αποτελέσματα του πανελλήνιου μαθητικού διαγωνισμού Χημείας και όλο αγωνία μπήκαμε μαθητές και καθηγητές να δούμε τα αποτελέσματα. Ούτε ονόματα είδαμε, ούτε σχολεία, γιατί ήταν με τους κωδικούς των μαθητών. Δηλαδή τόσα χρόνια που βλέπαμε τι έκαμναν οι μαθητές μας και ζηλεύαμε τα σχολεία που ερχόντουσαν πρώτα, που ήταν το πρόβλημα ; Ότι υπήρχε κίνδυνος να τους μιμηθούν και οι άλλοι μαθητές και να γίνουν καλύτεροι ;

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ κάνει απόκρυψη των ονομάτων όχι μόνο στα αποτελέσματα των πανελλαδικών, αλλά και σε όλους τους διαγωνισμούς, για δυο λόγους. Πρώτον, για να δείξει ότι συμπαραστέκεται στους τεμπέληδες και αμελείς μαθητές που έχουν το σχολείο για πάρεργο. Γιατί περιμένατε να ασχοληθούν με τους επιμελείς και εργατικούς μαθητές ; Μα και όλους τους τεμπέληδες και χαραμοφάηδες στην Ελλάδα τους έχουν γεμίσει με επιδόματα (αν δεν τους έχουν διορίσει στο Δημόσιο).

Δεύτερον, γιατί η δημοσιοποίηση των βαθμολογιών, μορίων, κοινωνικών κριτηρίων, σημαίνει ξεκάθαρες διαδικασίες και δύσκολα θα μπορέσουν να αλλοιώσουν τα αποτελέσματα για να βολέψουν τους «δικούς τους». Μη ξεγελιέστε που τα μισά λόγια του κ. Τσίπρα και των συνεργατών του είναι για ισότητα και δικαιοσύνη. Στην πραγματικότητα, τους αρέσει να είναι αυτό που κατηγορούν συχνά τους αντιπάλους τους : «ψαράδες σε θολά νερά».

Χαράλαμπος Παπαδόπουλος

admins
Author: admins


«Εξέλιξη»: Ξεκίνησαν οι εγγραφές στο εξειδικευμένο φροντιστήριο Βιολογίας στα Τρίκαλα

Τα νέα της πόλης

«Εξέλιξη»: Ξεκίνησαν οι εγγραφές στο εξειδικευμένο φροντιστήριο Βιολογίας στα Τρίκαλα

Το φροντιστήριο Βιολογίας «Εξέλιξη» στα Τρίκαλα ξεκινά εγγραφές για τη θερινή προετοιμασία της νέας χρονιάς. Εξειδίκευση, ολιγομελή τμήματα και σταθερές επιτυχίες στις Πανελλαδικές.

Read More

Ζήσε τη επόμενη περιπέτειά σου ... στον Παρνασσό!
Ακουστικά βαρηκοΐας Βάγια Κουκουράβα


Έφυγε από τη ζωή ο 46χρονος Στέλιος Τριζώνης

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 46 ετών ο Στέλιος Κων. Τριζώνης. Η κηδεία του θα γίνει την Παρασκευή 26…

Read More


Το Gov.gr Wallet γίνεται η νέα κεντρική πύλη για τους πολίτες

Η νέα έκδοση του Gov.gr Wallet συγκεντρώνει βασικές υπηρεσίες του Δημοσίου και τον Ψηφιακό Βοηθό mAigov, διευκολύνοντας την καθημερινότητα των…

Read More


Πρόσληψη 100 Ρομά στην ΕΛ.ΑΣ. – Σχέδιο για ειδικούς φρουρούς μετά την εξαγγελία Χρυσοχοΐδη

Λίγες ημέρες μετά την εξαγγελία Χρυσοχοΐδη για αστυνόμευση στους καταυλισμούς Ρομά, διαρρέει σχέδιο για πρόσληψη 100 Ρομά ως ειδικούς φρουρούς.

Read More


Η ΕΚΤ συνιστά μετρητά – το ψηφιακό όραμα Παπαστεργίου «κολλάει» στην πρίζα

Η ΕΚΤ προτρέπει τα νοικοκυριά να κρατούν μετρητά για ώρα ανάγκης, ενώ το ψηφιακό κράτος υπόσχεται όλα online. Ποιος πληρώνει…

Read More


Κηδεία Ελένης Ζιντζόβα στα Τρίκαλα

Την πολυαγαπημένη τους Ελένη Λαμπ. Ζιντζόβα, ετών 73, αποχαιρετούν την Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2025 στον Ιερό Ναό Αγίου Νεκταρίου Τρικάλων.

Read More


Ήττα αποκλεισμός του ΑΟ Τρίκαλα με 92-82 από την Δάφνη

Ο ΑΟ Τρίκαλα ηττήθηκε με 92-82 από τη Δάφνη στο Κύπελλο Ελλάδας και αποκλείστηκε, παρά την προσπάθεια και τα θετικά…

Read More

Load More

Προεπισκόπηση Ιδιωτικότητας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και η βοήθεια στην ομάδα μας να κατανοήσει ποια τμήματα του ιστότοπου βρίσκετε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.