Ελλάδα

Το «πραξικόπημα» Σπίρτζη ολοκληρώνεται

10 Jul 2019
Το προαναγγελθέν και οριστικό τέλος της εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από 
χώρες της ΕΕ, όπως αυτό προκύπτει από το άρθρο 46 του Νόμου Ν.4530/2018 τίθεται και 
επισήμως σε εφαρμογή από τις 27 Σεπτεμβρίου 2019 σύμφωνα με τα νεότερα ΦΕΚ που 
δημοσιεύτηκαν στις 24 και 27 Ιουνίου αντιστοίχως. (ΦΕΚ Β' 2469/24-6-2019 και ΦΕΚ Β' 
2550/27-06-2019). Με αυτό το άρθρο-έκτρωμα ο απερχόμενος Υπουργός Μεταφορών κ. 
Χρήστος Σπίρτζης λίγες μέρες πρίν την διεξαγωγή των βουλευτικών εκλογών φρόντισε να 
«παγώσει» κυριολεκτικά τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς η όλη 
διαδικασία όπως πλέον διαμορφώνεται δεν υπάρχει περίπτωση να μπορεί να ολοκληρωθεί 
από κανέναν έμπορο αυτοκινήτων ή ιδιώτη, από κανένα τελωνείο ή Υπουργείο 
Μεταφορών.
 
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το νέο νόμο για να εισάγει κάποιος μεταχειρισμένο 
αυτοκίνητο στην Ελλάδα από άλλη χώρα της ΕΕ θα πρέπει πέραν των νομίμων εγγράφων 
του αυτοκινήτου που προέρχονται από το εργοστάσιο Κατασκευής, να συλλέξει και πλήθος 
άλλων επιπλέον εγγράφων από την χώρα εισαγωγής αλλά και από την χώρα μας μετά την 
εισαγωγή του, αρκετά εκ των οποίων είναι αδύνατον να αποκτηθούν λόγω του Νόμου της 
ΕΕ περί προστασίας των Προσωπικών Δεδομένων και όχι μόνο!
 
Στην ουσία καθίσταται παντελώς απαγορευτική η εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων 
από χώρες της ΕΕ. Εκτός όμως των απαιτούμενων εγγράφων από τη χώρα προέλευσης του 
οχήματος, τα οποία πρέπει να είναι και μεταφρασμένα στα Ελληνικά(!!), θα πρέπει στη 
συνέχεια τα έγγραφα να πιστοποιούνται από τους Εγχώριους Εθνικούς Διανομείς, με άλλα 
λόγια τους Εισαγωγείς Καινούριων Αυτοκινήτων, και μάλιστα καταβάλλοντας και παράβολο 
αξίας 20 ευρώ πλέον ΦΠΑ.
 
Εν ολίγοις, οι Εγχώριοι Εισαγωγείς κατά τα προβλεπόμενα στις αποφάσεις Σπίρτζη, 
υποκαθιστούν το κράτος, ελέγχοντας τα οχήματα που εισάγονται και βέβαια ελέγχουν και 
τα Εργοστάσια Παραγωγής που οι ίδιοι εκπροσωπούν στην Ελλάδα! Δηλαδή, το 
Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης που εκδίδεται από το εργοστάσιο που κατασκευάζει το αυτοκίνητο και η άδεια του οχήματος που εκδίδεται από το αρμόδιο Υπουργείο της χώρας 
προέλευσης του οχήματος δεν θεωρούνται επίσημα έγγραφα για τον κ. Σπίρτζη και 
θεωρούνται, κατά τον ίδιο, επίσημα έγγραφα μόνο οι βεβαιώσεις που θα εκδίδονται από 
τους Έλληνες εισαγωγείς καινούριων αυτοκινήτων, οι οποίοι – και εδώ είναι το άκρον 
άωτον της προκλητικότητος, είναι «δεδηλωμένοι» εχθροί της εισαγωγής μεταχειρισμένων 
αυτοκινήτων, καθόσον έχουν αντίθετα, δηλαδή άκρως ανταγωνιστικά συμφέροντα με τους 
εμπόρους – εισαγωγείς μεταχειρισμένων, αφού οι τελευταίοι τους αφαιρούν μερίδιο 
αγοράς και τους χαλούν τα σχέδια για πλήρη έλεγχο της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου. 
 
Δηλαδή με τις αποφάσεις της αυτές η Πολιτεία δια του απερχομένου υπουργού της κ. 
Σπίρτζη, σπρώχνει χιλιάδες εμπόρους απευθείας στο στόμα του «λύκου»…
 
Από τα «νύχια» του εν λόγω νόμου όμως δε ξεφεύγουν ούτε τα αυτοκίνητα που έχουν 
εκδόσει πινακίδες και έχουν ταξινομηθεί ήδη στη χώρα μας! Δηλαδή πέραν των 
νεοεισερχόμενων εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, όσοι «τολμήσουν» να 
μεταβιβάσουν σε άλλον ενδιαφερόμενο το αυτοκίνητο τους που έχει ταξινομηθεί πρώτη 
φορά εκτός Ελλάδας ακόμα και δεκαετίες πριν, θα πρέπει και εκείνοι να ακολουθήσουν την 
ίδια διαδικασία και να αιτηθούν της ειδικής Βεβαίωσης από τους Εγχώριους Εισαγωγείς 
Αντιπροσώπους, πληρώνοντας βέβαια το παράβολο των 20 ευρώ. Σε διαφορετική 
περίπτωση η μεταβίβαση δε θα μπορεί να πραγματοποιηθεί!!
 
Επειδή λοιπόν όλα τα παραπάνω διαδραματίστηκαν εν αγνοία (παρά τις αλλεπάλληλες 
οχλήσεις μας ο κ. Σπίρτζης ποτέ δεν καταδέχτηκε να μιλήσει μαζί μας) των χιλιάδων 
εμπόρων εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, εκτελωνιστών και τελωνειακών, 
καλό θα ήταν η επόμενη Κυβέρνηση να αναλάβει αμέσως δράση και να αποσύρει αμέσως 
αυτές τις «πραξικοπηματικές» αποφάσεις του κ. Σπίρτζη που όχι μόνο υποκαθιστούν το 
ρόλο του Κράτους, αλλά οδηγούν ολοταχώς τους εμπόρους αυτοκινήτων σε χιλιάδες 
λουκέτα και χαμένες θέσεις εργασίες και σε μια άκρως μονοπωλιακή αγορά που στόχο έχει 
να απαγορευθούν οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλά και η πώληση όσων 
ήδη κυκλοφορούν στη χώρα μας.
 
Και τέλος για να μην ξεχνιόμαστε. Ο κ. Πρωθυπουργός έχει επανειλημμένως δηλώσει ότι 
ενδιαφέρεται για τους πολλούς! Στην προκειμένη περίπτωση ένας Υπουργός της 
Κυβέρνησης του εξυπηρετεί με αυτή την απόφαση-έκτρωμα τα συμφέροντα των πολύ 
λίγων!!!
 
 
Στέφανος Σιμωτάς
 
admins
Author: admins

AirCanteen

Γίνε μέλος της κορυφαίας εταιρείας εστίασης!

Γίνε μέλος της κορυφαίας εταιρείας εστίασης!

Η AirCanteen, μια από τις ηγέτιδες εταιρείες εστίασης, αναζητά Πωλητές, Barista, Αποθηκάριους & Υπεύθυνους Καταστήματος για τα καταστήματά μας στα …


Κατασκευή πεζοδρομίου έξω από σχολικό συγκρότημα

Νέα πεζοδρόμια σε σχολεία Καλαμπάκας με συνεργασία ΤΕΡΝΑ

Ξεκίνησαν τα έργα πεζοδρομίων στον Άγιο Κωνσταντίνο Καλαμπάκας με στόχο την ασφάλεια των μαθητών. Δήλωση Αβραμόπουλου για το έργο …
Ο Δημήτρης Παπαθανασίου και ο Δημήτρης Κουρέτας σε παλαιότερη κοινή εμφάνιση

Ας κατέβαινε με τον πρωτοσύγκελο – Παρέμβαση Παπαθανασίου

Όταν η Θεσσαλία γίνεται εξώστης για κηρύγματα εξουσίας Ακούστε όλο το ηχητικό Ο Δημήτρης Παπαθανασίου δεν είναι απλώς ένα πρόσωπο …
Έφυγε από τη ζωή ο γνωστός έμπορος Γιάννης Τέας – Θλίψη στα Τρίκαλα

Έφυγε από τη ζωή ο γνωστός έμπορος Γιάννης Τέας – Θλίψη στα Τρίκαλα

Θλίψη στα Τρίκαλα για τον θάνατο του γνωστού εμπόρου Γιάννη Τέα, σε ηλικία 62 ετών. Είχε μακρά παρουσία στον εμπορικό …
ΣΟΑΤ: Με τετραπλή συμμετοχή στο Πανελλήνιο Εφήβων – Νεανίδων

ΣΟΑΤ: Με τετραπλή συμμετοχή στο Πανελλήνιο Εφήβων – Νεανίδων

Ο ΣΟΑΤ θα συμμετέχει στο Β’ Προκριματικό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Εφήβων-Νεανίδων στο Λουτράκι με 4 αθλητές του …
Προεπισκόπηση Ιδιωτικότητας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και η βοήθεια στην ομάδα μας να κατανοήσει ποια τμήματα του ιστότοπου βρίσκετε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.