Κοσμος

Dacia DUSTER O ηγέτης στην οικονομία τώρα και ηγέτης στην αυτονομία

17 Mar 2020
Dacia DUSTER O ηγέτης στην οικονομία τώρα και ηγέτης στην αυτονομία

Το πιο δημοφιλές μοντέλο στην ιστορία της Dacia, το μοντέλο που βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας του από τη στιγμή που παρουσιάστηκε, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη, το Dacia DUSTER διατίθεται τώρα και στην έκδοση ECO-G, με κινητήρα βενζίνης / υγραερίου. Πιο συγκεκριμένα, το δημοφιλές SUV εξοπλίζεται με τον νέο turbo […]

Το πιο δημοφιλές μοντέλο στην ιστορία της Dacia, το μοντέλο που βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας του από τη στιγμή που παρουσιάστηκε, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη, το Dacia DUSTER διατίθεται τώρα και στην έκδοση ECO-G, με κινητήρα βενζίνης / υγραερίου.

Πιο συγκεκριμένα, το δημοφιλές SUV εξοπλίζεται με τον νέο turbo κινητήρα βενζίνης Energy 1.0 TCe που αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ. Ο σύγχρονος αυτός κινητήρας, που έχει αγωνιστικά γονίδια, όπως προκύπτει από την ενασχόληση του Groupe Renault με τη Formula1, συνδυάζεται, στην έκδοση ECO-G, με εργοστασιακό σύστημα υγραερίου (LPG – Liquefied Petroleum Gas).

Ο κινητήρας διπλού καυσίμου ECO-G έχει περίπου 10% λιγότερες εκπομπές CO2 από τoν αντίστοιχο κινητήρα βενζίνης. Στην περίπτωση του νέου DUSTER με κινητήρα ECO-G, οι εκπομπές ρύπων δεν ξεπερνάνε τα 111-112 γρ./χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο NEDC (121-122 γρ./χλμ. στην απλή έκδοση βενζίνης). Οι χαμηλοί ρύποι, σημαίνουν και σημαντική ελάφρυνση στα τέλη κυκλοφορίας.

Ωστόσο τα πλεονεκτήματα του LPG δεν σταματούν εδώ. Το κόστος του καυσίμου(*) στην Ελλάδα είναι 60% (ή και περισσότερο) χαμηλότερο της βενζίνης, και σχεδόν στο μισό του κόστους του diesel κίνησης. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός κάνει οικονομία σε κάθε γέμισμα, ενώ το συνολικό κόστος ανά χιλιόμετρο είναι χαμηλότερο σε σχέση τόσο με έναν κινητήρα βενζίνης, όσο και με έναν diesel.

Παράλληλα, το μεγάλο όφελος για όποιον επιλέξει τη νέα έκδοση με κινητήρα ECΟ-G του DUSTER είναι η αυτονομία. Το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με δύο δεξαμενές καυσίμων. Μία για τη βενζίνη, χωρητικότητας 50 λίτρων (όση δηλαδή και στις απλές εκδόσεις βενζίνης του μοντέλου) και μία υγραερίου, χωρητικότητας 34 λίτρων LPG. Αυτό, με βάση τις μετρήσεις κατανάλωσης σύμφωνα με το πρωτόκολλο NEDC (5,5 λτ./100 χλμ. βενζίνης & 6,8-6,9 λτ./100 χλμ. υγραερίου) προσφέρει στο DUSTER με κινητήρα ECO-G μια ασυναγώνιστη αυτονομία που φτάνει τα 1.400 χλμ. με ένα γέμισμα και των δύο δεξαμενών. Αν συνυπολογίσει κανείς το πολύ πυκνό δίκτυο πρατηρίων ανεφοδιασμού που διαθέτουν LPG στη χώρα μας, τότε το πλεονέκτημα είναι περισσότερο από προφανές.

Η ενσωμάτωση του συστήματος υγραεριοκίνησης στο DUSTER είναι μία διαδικασία που λαμβάνει χώρα κατευθείαν στο εργοστάσιο κατασκευής του μοντέλου. Αυτό σημαίνει ότι ο πελάτης απολαμβάνει όλα τα πλεονεκτήματα ενός εργοστασιακού τελικού προϊόντος που διέπεται από τα ίδια πρότυπα ασφάλειας και αξιοπιστίας, όπως και κάθε άλλου που βγαίνει από τις γραμμές παραγωγής της Dacia. Ο turbo κινητήρας βενζίνης 1.0 TCe 100hp είναι σχεδιασμένος από την αρχή για να δουλεύει και με LPG. Παράλληλα, η δεξαμενή του υγραερίου είναι φτιαγμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής και τοποθετημένη στο χώρο που, στις απλές εκδόσεις, τοποθετείται ο εφεδρικός τροχός (ρεζέρβα), χωρίς να επηρεάζει τη χωρητικότητα του διαμερίσματος των αποσκευών.

Η λειτουργία του συστήματος είναι πολύ απλή. Η εναλλαγή ανάμεσα στα δύο καύσιμα γίνεται με δύο τρόπους. Είτε χειροκίνητα, από το διακόπτη που είναι τοποθετημένος μέσα στην καμπίνα των επιβατών, είτε αυτόματα, όταν η δεξαμενή του LPG αδειάσει. Μάλιστα, ένας ειδικός δείκτης αποτυπώνει την πληρότητα καυσίμου στη δεξαμενή υγραερίου.

(*) ισχύει με τις τιμές των καυσίμων 16/3/2020

Η Dacia έχοντας απόλυτη εμπιστοσύνη στην αξιοπιστία του προϊόντος της προσφέρει εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών σε όλες τις εκδόσεις του DUSTER που καίνε υγραέριο, που συνδυάζεται με παροχή 3 ετών δωρεάν οδικής βοήθειας, όπως και σε όλη τη γκάμα των μοντέλων της στην Ελλάδα.

Οι τιμές των εκδόσεων του Duster με κινητήρα ECO-G είναι οι ακόλουθες:

  • 1.0 TCe 100hp ECO-G AMBIANCE 4×2 14.180€
  • 1.0 TCe 100hp ECO-G SPORTIVE 4×2 15.650€
  • 1.0 TCe 100hp ECO-G PRESTIGE 4×2 16.450€

Το Dacia DUSTER κυκλοφορεί ως υγραεριοκίνητο (LPG) και σε συνδυασμό με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1.6 SCe των 115 ίππων, με τις ακόλουθες τιμές εκδόσεων:

  • 1.6 SCe 115hp AMBIANCE 4×2 LPG 14.480€
  • 1.6 SCe 115hp SPORTIVE 4×2 LPG 15.950€
  • 1.6 SCe 115hp PRESTIGE 4×2 LPG 16.750€

Λίγα λόγια για το υγραέριο

Στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή περισσότερα από 15 εκ. αυτοκίνητα κινούνται με LPG, αριθμός που φτάνει τα 26 εκ. σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Dacia προσφέρει το LPG στα μοντέλα της από το 2010.

Αλλά τι είναι το υγραέριο; Πρόκειται για ένα μείγμα προπανίου και βουτανίου, που η καύση του παράγει λιγότερο μονοξείδιο του άνθρακα, λιγότερους υδρογονάνθρακες και λιγότερα οξείδια του αζώτου από τη βενζίνη. Εξ ου και εκπέμπει κατά 10% λιγότερους ρύπους από ότι ένας ανάλογος κινητήρας βενζίνης.

Στέφανος Σιμωτάς

admins
Author: admins


«Εξέλιξη»: Ξεκίνησαν οι εγγραφές στο εξειδικευμένο φροντιστήριο Βιολογίας στα Τρίκαλα

Τα νέα της πόλης

«Εξέλιξη»: Ξεκίνησαν οι εγγραφές στο εξειδικευμένο φροντιστήριο Βιολογίας στα Τρίκαλα

Το φροντιστήριο Βιολογίας «Εξέλιξη» στα Τρίκαλα ξεκινά εγγραφές για τη θερινή προετοιμασία της νέας χρονιάς. Εξειδίκευση, ολιγομελή τμήματα και σταθερές επιτυχίες στις Πανελλαδικές.

Read More

Ζήσε τη επόμενη περιπέτειά σου ... στον Παρνασσό!
Ακουστικά βαρηκοΐας Βάγια Κουκουράβα


Ο Βατής άμεσος συνεργάτης του Στάμου στην ΑΕΤ

Ο Στράτος Βατής θα είναι άμεσος συνεργάτης του Στέργιου Στάμου στην ΑΕΤ, ενισχύοντας το τεχνικό τιμ της ομάδας τη φετινή…

Read More


Ζαραλίκος: Από την ακύρωση στα «λάβαρα της Ιεράς Εξέτασης»… ξανά στα Τρίκαλα με το φεστιβάλ της ΚΝΕ

Ο Χριστόφορος Ζαραλίκος επιστρέφει στα Τρίκαλα μετά την περσινή ακύρωση, με stand-up στο 51ο Φεστιβάλ ΚΝΕ-Οδηγητή στον Μύλο Ματσόπουλου.

Read More


Η ΒΙΟΛΑΝΤΑ στηρίζει τον μπασκετικό ΑΟΤ

Η ΒΙΟΛΑΝΤΑ γίνεται «χρυσός» σπόνσορας του μπασκετικού ΑΟΤ Τρικάλων, δείχνοντας την έμπρακτη στήριξή της στον τοπικό αθλητισμό.

Read More


Βασικός με την Εθνική Κ19 ο Θεόφιλος Κακαδιάρης

Βασικός με την Εθνική Κ19 ο τερματοφύλακας Θεόφιλος Κακαδιάρης, κρατώντας ανέπαφη την εστία στο φιλικό με τη Γεωργία.

Read More


Αγιασμός στο Μουσικό Σχολείο Τρικάλων για τη νέα σχολική χρονιά

Το Μουσικό Σχολείο Τρικάλων τελεί αγιασμό την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 για την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2025-2026, καλώντας μαθητές…

Read More


Έφυγε από τη ζωή ο Βασίλειος Σίμος, ετών 90

Σε ηλικία 90 ετών έφυγε από τη ζωή ο Βασίλειος Κων. Σίμος. Η κηδεία του θα γίνει την Τετάρτη 10…

Read More

Load More

Προεπισκόπηση Ιδιωτικότητας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και η βοήθεια στην ομάδα μας να κατανοήσει ποια τμήματα του ιστότοπου βρίσκετε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.