Ελλαδα

Αντιεκπαιδευτική επέλαση εν μέσω πανδημίας

24 Apr 2020

Σε δημόσια διαβούλευση το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με μέτρα για όλες τις βαθμίδες

Eν μέσω πανδημίας, με τα προβλήματα στην Εκπαίδευση να γιγαντώνονται, με σχολεία και πανεπιστήμια κλειστά, επέλεξε η κυβέρνηση να φέρει αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, υλοποιώντας έτσι τις εξαγγελίες και τη γνωστή τακτική της προώθησης σοβαρών αντιεκπαιδευτικών μέτρων «στα κλεφτά».

Το πολυνομοσχέδιο, που από τις 22 Απρίλη τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, περιλαμβάνει ρυθμίσεις οι οποίες βρίσκονται στον αντίποδα των πραγματικών σύγχρονων αναγκών, που «κλείνουν το μάτι» σε μέτρα καταδικασμένα μέσα από αγώνες που αποκάλυψαν τον αντιεκπαιδευτικό χαρακτήρα τους. Το υπουργείο Παιδείας, από την πλευρά του, θεωρεί πως έτσι «κάνει το καθήκον» του, στην υλοποίηση του αντιεκπαιδευτικού σχεδιασμού ενόψει της επόμενης σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς.

Παρουσιάζοντας τις αλλαγές, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έδωσε ιδιαίτερα έμφαση στα νέα προγράμματα σπουδών και τις θεματικές ενότητες που εισάγονται στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του σχολείου χαρακτηρίζοντας «σημαία» των αλλαγών τα εργαστήρια δεξιοτήτων. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για υλοποίηση της χρόνιας αξίωσης των αστικών επιτελείων να στραφεί πιο αποφασιστικά το σχολείο στις δεξιότητες που εκείνα ξεχωρίζουν ως απαραίτητες για τη στρατηγική τους, όπως οι νέες τεχνολογίες, η επιχειρηματικότητα, η καλλιέργεια στάσεων και συμπεριφορών στα μέτρα του συστήματος. Αυτή η διαδικασία ξεκινά από το Νηπιαγωγείο, στο οποίο το υπουργείο προβλέπει την εισαγωγή πιλοτικά Αγγλικών, Πληροφορικής και Φυσικής Αγωγής, ενώ στο Δημοτικό αυξάνονται οι ώρες Αγγλικών στις μικρότερες τάξεις και εφαρμόζονται πιλοτικά νέες θεματικές.

 

Στην ουσία πρόκειται για ένα μπαράζ αντιλαϊκών ρυθμίσεων, αφούσυνοπτικά με το πολυνομοσχέδιο:

  • Προστίθενται νέα εμπόδια και φίλτρα στην προσπάθεια που κάνουν οι μαθητές να μορφωθούν, να περάσουν στα πανεπιστήμια. Η εισαγωγή της «Τράπεζας Θεμάτων» από την Α’ Λυκείου με «πανελλαδικού τύπου» εξετάσεις για κάθε τάξη (ακόμα κι αν σ’ αυτήν τη φάση δεν φαίνεται να προωθείται ο συνυπολογισμός του βαθμού και των τριών τάξεων του Λυκείου για το απολυτήριο και την εισαγωγή στα ΑΕΙ, που είναι όμως στις προθέσεις της κυβέρνησης, όπως δήλωσε ξεκάθαρα η υπουργός Παιδείας) σηματοδοτεί την πλήρη μετατροπή του Λυκείου σε μια «εξεταστική αρένα», με ακόμα μεγαλύτερη συμπίεση του ελεύθερου χρόνου, με μεγαλύτερη οικονομική αφαίμαξη της λαϊκής οικογένειας, η οποία ήδη στενάζει.

 

  • Η κυβέρνηση προωθεί την «εκγύμναση νέων δεξιοτήτων» στα σχολεία. Τα ερωτήματα είναι πολλά: Θα δημιουργηθούν υποδομές και υλικοτεχνικά μέσα για όλους τους μαθητές και δωρεάν για να τις παρακολουθήσουν ή θα δίνονται ψίχουλα και σε λίγους, όπως απέδειξε η πείρα της πανδημίας με την ανυπαρξία μέσων; Θα δημιουργηθεί, με κεντρική ευθύνη, επαρκές επιστημονικά και παιδαγωγικά περιεχόμενο ή θα μπαίνουν στο σχολείο φορείς άσχετοι με την εκπαιδευτική κοινότητα; Θα σταματήσει επιτέλους αυτή η επιμονή των κυβερνήσεων με τη «διδασκαλία της επιχειρηματικότητας», λες και είναι αυτό που λείπει για τους μαθητές;

 

  • Οι ρυθμίσεις για την «αξιολόγηση», που προωθεί η κυβέρνηση με διάφορα κριτήρια, μεταξύ των οποίων τα «εκπαιδευτικά αποτελέσματα», θα οδηγήσουν σε κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών και είναι απολύτως καταδικαστέες. Ενα πράγμα είναι ξεκάθαρο: Η κατάσταση που βιώνουν καθημερινά μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί είναι αυτή που πρέπει να τους οδηγήσει να αξιολογήσουν τις εκάστοτε κυβερνήσεις ως «μεταξεταστέες», γιατί ούτε αντιμετωπίζουν τα σοβαρά προβλήματα των σχολείων, ούτε βοηθούν ουσιαστικά τους εκπαιδευτικούς να αντεπεξέλθουν στο ρόλο τους.

 

  • Αυτά που ήδη ζούμε σήμερα και στις συνθήκες της πανδημίας, είναι το σχολείο των κενών σε εκπαιδευτικούς, των ελλείψεων σε μέσα και υποδομές, των σοβαρών προβλημάτων στη σχολική στέγη με το στοίβαγμα των μαθητών σε ανεπαρκή και κακοσυντηρήμενα κτίρια. Με αυτό πρέπει να ξεμπερδεύουμε μια ώρα αρχύτερα. Αντ’ αυτού, η κυβέρνηση προωθεί ρύθμιση για προτεραιότητα στην κάλυψη κενών για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, κάτι που σημαίνει ότι θα παραμείνουν και με τη βούλα του νόμου τα κενά στα υπόλοιπα μαθήματα σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια.

 

  • Ανοίγει ο δρόμος για να μπουν και να γενικευτούν τα δίδακτρα στα προπτυχιακά, με το πρόσχημα των ξενόγλωσσων φοιτητών, που αποτελεί συνέχεια αντίστοιχων ρυθμίσεων του ΣΥΡΙΖΑ. Στην ουσία «απελευθερώνεται» περαιτέρω η αγορά κάθε είδους εκπαιδευτικών προϊόντων, προγραμμάτων σπουδών και κατάρτισης, ολοκληρώνοντας την εικόνα του «Πανεπιστημίου ΑΕ».

 

Κουτελίδα Άννα, Μούτος Θοδωρής

Εκλεγμένοι με την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (παράταξη που στηρίζει το Π.Α.ΜΕ.)

στο ΔΣ της ΕΛΜΕΤ

admins
Author: admins

16ο  πανελλήνιο παιδικό τουρνουά πάλη - Mια ευκαιρία να γνωρίσουμε την πάλη!

16ο  πανελλήνιο παιδικό τουρνουά πάλη – Mια ευκαιρία να γνωρίσουμε την πάλη!

Την Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2024, στις 11:00, θα διεξαχθεί στο Δημοτικό γυμναστήριο Τρικάλων (οδός Κατσιμήδου) το 16ο πανελλήνιο παιδικό τουρνουά πάλης …
Της ...ανακύκλωσης στον Μύλο των Ξωτικών

Της …ανακύκλωσης στον Μύλο των Ξωτικών

Μύλος των Ξωτικών και Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης έδωσαν το σύνθημα: πιο πράσινο, με… μπλε! …
Ενημέρωση για την Καταλληλότητα Νερού στις Κοινότητες Καλονερίου και Ελληνόκαστρου

Ενημέρωση για την Καταλληλότητα Νερού στις Κοινότητες Καλονερίου και Ελληνόκαστρου

Η ΔΕΥΑ Τρικάλων ενημερώνει τους κατοίκους των τοπικών κοινοτήτων Καλονερίου και Ελληνόκαστρου σχετικά με την ποιότητα του νερού …
Τρίκαλα: Ολοκληρώθηκαν οι πρώτες επαφές για την οικονομική πτυχή των 100 Κλιματικά Ουδέτερων Πόλεων

Τρίκαλα: Ολοκληρώθηκαν οι πρώτες επαφές για την οικονομική πτυχή των 100 Κλιματικά Ουδέτερων Πόλεων

Με το στελεχιακό δυναμικό του Δήμου Τρικκαίων συνεχίστηκαν οι συναντήσεις του οικονομικού συμβούλου για τις 100 Κλιματικά Ουδέτερες Πόλεις …