Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον ολοκληρώθηκε σήμερα, Σάββατο 9 Φεβρουαρίου, η επιστημονική ημερίδα που διοργάνωσε το Περιφερειακό Τμήμα Κεντρικής & Δυτικής Θεσσαλίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος με θέμα «Ο Σιδηρόδρομος στη Θεσσαλία – Έργα σε εξέλιξη και νέες προοπτικές». Εκ μέρους της Διοικούσας Επιτροπής παρέστησαν ο Γεν. Γραμματέας Αστέριος Νάρης, και τα μέλη Βασίλης Γερογιάννης και Παναγιώτης Πάλλας. Ο πρόεδρος του τμήματος Νίκος Παπαγεωργίου, κατά την έναρξη της ημερίδας, δήλωσε.
«Το ΤΕΕ ανοίγει σήμερα τον διάλογο για τον σιδηρόδρομο στην Θεσσαλία. Ο σιδηρόδρομος έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη και καλείται να συμβάλει στο τομέα των μεταφορών και της βιώσιμης περιφερειακής ανάπτυξης για τις επόμενες δεκαετίες.
Αφορμή για τη σημερινή διοργάνωση στάθηκαν τα τραγικά γεγονότα του 2017, όταν δύο συμπολίτες μας έχασαν την ζωή τους εντός της σιδηροδρομικής γραμμής. Το ΤΕΕ δεν ήταν δυνατόν να παραμείνει αμέτοχο. Με τη συνδρομή του καθηγητή της Πολυτεχνικής Σχολής, κ. Πυργίδη τον οποίο και ευχαριστώ εκπονήθηκε διπλωματική εργασία για την γραμμή που διέρχεται από τον αστικό ιστό της Λάρισας, τα συμπεράσματα της οποίας αναμένουμε με ενδιαφέρον.
Όταν η Deutshe Bahn ερευνά την ενσωμάτωση της χρήσης της τεχνολογίας blockchain στον γερμανικό σιδηρόδρομο, πρέπει να δούμε στην Ελλάδα τι γίνεται. Για αυτόν τον λόγο, με εστίαση στην Θεσσαλία, είναι τιμή μας να βρίσκονται ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Διονέλης αλλά και τόσα σημαντικά στελέχη του. Υπάρχουν όμως και πλείστα όσα άλλα θέματα, όπως η εφαρμογή της ευρωπαϊκής οδηγίας 49 του 2004, σχετικά με την πιστοποίηση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων και την αντιμετώπιση του θορύβου από την γραμμή μέσα σε πόλεις, η αύξηση του φορτίου της σιδηροδρομικής γραμμής, οι νέες εξαγγελίες για την γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης σε 4 ώρες.
Δεν είναι δυνατόν η (υψηλών ταχυτήτων – 200χλμ/ώρα) γραμμή Αθηνών Θεσσαλονίκης, να διέρχεται από τον αστικό ιστό, με προβληματική περίφραξη και με ισόπεδες διαβάσεις, όταν μάλιστα κανονισμοί επιβάλλουν περίφραξη σε όλο το μήκος μιας τέτοιας γραμμής. Σύντομα θα συγκαλέσουμε όλους τους φορείς σε σύσκεψη για τον συντονισμό των απαραίτητων ενεργειών στην κατεύθυνση της εξεύρεσης των βέλτιστων λύσεων για την βιώσιμη ανάπτυξη του σιδηροδρόμου στην Θεσσαλία.
Ξεκινάμε λοιπόν σήμερα τον διάλογο και ελπίζουμε όλοι οι φορείς μετά το πέρας της σημερινής ημερίδας να συνεργαστούμε, ώστε η Θεσσαλία να αποκτήσει την υπεραξία του σιδηροδρόμου, μία υπεραξία που ο κ. Περιφερειάρχης, φέρνει – με την ένταξη της ηλεκτροκίνησης στο ΠΕΠ Θεσσαλίας και για αυτό θα πρέπει να τον συγχαρώ.»
Στην ημερίδα συμμετείχαν με εισηγήσεις τους οι Χρίστος Πυργίδης, Καθηγητής ΑΠΘ, Νίκος Ιωαννίδης, Τοπογράφος Μηχ, Msc, ΑΠΘ, Αθανάσιος Γαλάνης, Επικ. Καθηγητής ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας, Χρίστος Διονέλλης, Διευθύνων Σύμβουλος ΕΡΓΟΣΕ, Σπύρος Παπανδρεάδης, Προϊστάμενος τμήματος συντήρησης γραμμής Βόλου, ΟΣΕ, Γρηγόρης Σαμπατακάκης, Γενικός Διευθυντής Δικτύου ΟΣΕ, ενώ παρευρέθηκε και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Θεοχάρης.
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους και χαιρέτισαν ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, κ. Κωνσταντίνος Αγοραστός, ο Αντιδήμαρχος Καθημερινότητας και Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Λαρισαίων, κ. Δημήτριος Μαβίδης, η επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του Δήμου Λαρισαίων, κ. Ρένα Καραλαριώτου, ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Βασίλης Πινακάς και η πολιτευτής με την Νέα Δημοκρατία κ. Στέλλα Μπίζιου.