Καρδίτσα

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ. Ο ΦΩΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΟ ΜΑΓΕΜΕΝΟ ΔΑΣΟΣ

15 Jan 2020

του Φώτη Αλεξάκου*

Πέρασαν οι γιορτές, έσβησαν τα φώτα και μπορεί πλέον να γίνει κριτική χωρίς αυτή να επηρεάζει την επισκεψιμότητα της πόλης.

Κατ’ αρχήν πρέπει να προσδιορίσουμε τον στόχο μας. Θέλουμε να αυξήσουμε την επισκεψιμότητα ή να εντυπωσιάσουμε τους ψηφοφόρους;

Η αύξηση της επισκεψιμότηταςμιας περιοχής, κατά τη Χριστουγεννιάτικη περίοδο, περνά μέσα από την δημιουργία θεματικού πάρκου όπως της «Παυσιλυπούπολης» που είχαμε δημιουργήσει και η οποία μετονομάστηκε φέτος σε «Μαγεμένο Δάσος». Κι αυτό γιατί «brandname» δημιουργείται μέσω του πάρκου κι όχι μέσω του φωτισμού. Οι περιπτώσεις της «Ονειρούπολης» και του «Μύλου των Ξωτικών», το αποδεικνύουν. Ο φωτισμός του κέντρου της πόλης είναι φυσικά χρήσιμος και επιθυμητός, όμως λειτουργεί επικουρικά και επιβοηθητικά στην κύρια προσπάθεια και απευθύνεται κυρίως στους ντόπιους, μιας και το 90% των επισκεπτών δεν διανυχτερεύει.

Η βελτίωση και η λειτουργία του θεματικού πάρκου είναι δύσκολο εγχείρημα, που απαιτεί πολύ δουλειά για το στήσιμο και κυρίως για την οργάνωση της λειτουργίας του στις 35 μέρες που είναι ανοιχτό. Αντίθετα ο φωτισμός είναι πολύ εύκολος και έχει να κάνει με το πόσα λεφτά θέλεις να ξοδέψεις.

Η παρούσα Δημοτική αρχή, έχει επιλέξει. Έμφαση στον εύκολο εντυπωσιασμό και αποφυγή όσων απαιτούν δουλειά και οργάνωση.

Αποτέλεσμα αυτής της αντίληψης ήταν, ένα πισωγύρισμα στο «Μαγεμένο Δάσος», που παρά την εκτεταμένη χρήση των έτοιμων κατασκευών της “Παυσιλυπούπολης”, την επιστράτευση των εργαζομένων στο Δήμο, που έκαναν συγκινητική προσπάθεια,στοχεύοντας να καλύψουν την έλλειψη οργάνωσης των αιρετών, μόλις και μετά βίας, θύμιζε την πρώτη χρονιά δημιουργίας του θεματικού πάρκου. Ανεξάρτητα με το τι προβάλλει η Δημοτική αρχή υπήρξαν πολλές γκρίνιες και για το αισθητικό αποτέλεσμα και για την λειτουργία του πάρκου. Επίσης δεν έγινε επαρκής προβολή εκτός του Δήμου με αποτέλεσμα στο ιντερνέτ και στις μηχανές αναζήτησης των θεματικών πάρκων να φαινόμαστε, είτε ως «Παυσιλυπούπολη» είτε καθόλου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την μειωμένη επισκεψιμότητα στην πόλη μας και την αύξηση των εκροών από τους ντόπιους προς τα Τρίκαλα. Έχει, πράγματι, δίκιο ο Εμπορικός Σύλλογος, που με προσεχτική διατύπωση, επισημαίνει ότι φέτος είχαμε μείωση του τζίρου. Επί τη ευκαιρία αναφέρω ότι τα Τρίκαλα, φρονίμως ποιώντας, βελτίωσαν εντυπωσιακά τον «Μύλο των Ξωτικών», χωρίς να δώσουν ιδιαίτερη έμφαση στο στολισμό της πόλης.

Αντίθετα στην πόλη μας, αφήσαμε το θεματικό πάρκο στην τύχη του και τριπλασιάσαμε τις δαπάνες για φωτισμό, ο οποίος, φυσικά, ήταν πιο εντυπωσιακός  – ανεξάρτητα με τις επιμέρους ενστάσεις – σε σχέση με την περυσινή περίοδο. Οι δαπάνες του φωτισμού, οι οποίεςξεπέρασαν τις 80.000 € έγιναν «εν κρυπτώ και παραβύστω». Καμία εγγραφή στον προϋπολογισμό του Δήμου, καμία ανάρτηση στο «Διαύγεια», καμία σύμβαση. Τώρα πως θα πληρωθούν, ο υπεύθυνος του σχεδιασμού, ο ιδιώτης που τα τοποθέτησε και οι άνθρωποι που πούλησαν τα λαμπάκια, «Κύριος οίδε». Φυσικά δεν μπορούν να τα πληρώσουν εκ των υστέρων, ενώ αν προσπαθήσουν να τα βαφτίσουν αλλιώς, πέραν της ευθύνης που διατρέχουν οι υπάλληλοι, θα πληρώσουν δύο φορές ΦΠΑ.Για μια ακόμη φορά η προχειρότητα και ο εύκολος εντυπωσιασμός είναι κυρίαρχα. Ελπίζω,τουλάχιστον, να μην μας πουν ότι τάχατες οι δαπάνες καλύφθηκανεξ ολοκλήρου από χορηγούς και να εκθέσουν τους αντίστοιχους επιχειρηματίες όταν θα τους ζητηθούν στοιχεία.

Καταληκτικά η Δημοτική αρχή οφείλει, να αφήσει, την προσήλωση στην επικοινωνία, τον εύκολο εντυπωσιασμό, τις βόλτες και τα χαμόγελα και να στρωθεί στη δουλειά, να σχεδιάσει και στη συνέχεια να υλοποιήσει. Αν κάνει αυτή τη στροφή,όσοι δίνουμε έμφαση στην ουσία κι όχι στις εντυπώσεις, θα είμαστε δίπλα να βοηθήσουμε για το καλό του Δήμου όπως τους διαβεβαιώσαμε από την πρώτη μέρα.

 

Ο Φώτης Αλεξάκος είναι πρώην Νομάρχης και Δήμαρχος Καρδίτσας

admins
Author: admins

AirCanteen

Γίνε μέλος της κορυφαίας εταιρείας εστίασης!

Γίνε μέλος της κορυφαίας εταιρείας εστίασης!

Η AirCanteen, μια από τις ηγέτιδες εταιρείες εστίασης, αναζητά Πωλητές, Barista, Αποθηκάριους & Υπεύθυνους Καταστήματος για τα καταστήματά μας στα …


Κατεστραμμένος ασφαλτοτάπητας στον δρόμο Ροδιάς – Γόννων, 20 μήνες μετά την ολοκλήρωση του έργου

Ξηλώνεται η “ανάπτυξη” στον δρόμο Ροδιάς – Γόννων – 20 μήνες μετά, εμφανίστηκαν οι πρώτες μεγάλες φθορές

Μετά από μόλις 20 μήνες, ο δρόμος Ροδιάς – Γόννων παρουσιάζει σοβαρές φθορές. Το έργο της Περιφέρειας Θεσσαλίας κόστισε 3,7 …
Στιγμιότυπο από τα Πασχαλιόγιορτα στον Άγιο Δημήτριο στην Καλαμπάκα, με τον Δήμαρχο Μετεώρων και πολίτες όλων των ηλικιών να χορεύουν παραδοσιακά τραγούδια.

Αναβίωσε το πασχαλινό έθιμο των Πασχαλιόγιορτων στην Καλαμπάκα – Με συμμετοχή και από νέους

Με μεγάλη συμμετοχή και έντονη παρουσία νέων, αναβίωσε το πασχαλινό έθιμο των Πασχαλιόγιορτων στον Άγιο Δημήτριο Καλαμπάκας τη Δευτέρα του …
Πλήθος κόσμου στο Πασχαλινό γλέντι στην πλατεία του Λιοπράσου Τρικάλων, σε μια βραδιά μουσικής, φαγητού και παραδοσιακού εορτασμού με ζεστή ατμόσφαιρα και δυναμική συμμετοχή κατοίκων και επισκεπτών.

Λιόπρασο Τρικάλων: Πάσχα με γλέντι, κόσμο και αντίσταση

 Με πασχαλινό γλέντι και πλήθος κόσμου, το Λιόπρασο Τρικάλων έδειξε ότι τα χωριά δεν πεθαίνουν όταν υπάρχει αγάπη, πολιτισμός …
Σοβαρό τροχαίο στη Διάβα Καλαμπάκας τα ξημερώματα – Στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας οι τραυματίες

Σοβαρό τροχαίο στη Διάβα Καλαμπάκας τα ξημερώματα – Στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας οι τραυματίες

Δύο νεαρά άτομα τραυματίστηκαν σοβαρά σε τροχαίο στη Διάβα Καλαμπάκας. Μεταφέρθηκαν αρχικά στο Νοσοκομείο Τρικάλων και στη συνέχεια στη Λάρισα …
Προεπισκόπηση Ιδιωτικότητας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και η βοήθεια στην ομάδα μας να κατανοήσει ποια τμήματα του ιστότοπου βρίσκετε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.