Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να στοχαστούν σχετικά με την αλληλεπίδραση των εννοιών της Φιλοσοφίας
Στο πλαίσιο της εφαρμογής των νέων προγραμμάτων σπουδών, καθώς και της διαθεματικής προσέγγισης στη διδασκαλία των μαθημάτων, υλοποιήθηκε την Τρίτη 04/04/2023 στο 4ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Τρικάλων «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης» δειγματική διαθεματική διδασκαλία κατά τη διδακτική ώρα του μαθήματος Αρχές Φιλοσοφίας στο τμήμα Β1 του σχολείου.
Τη διδασκαλία πραγματοποίησαν ο Παπαδημητρίου Αθανάσιος, δρ. Φιλολογίας, ο οποίος διδάσκει το μάθημα της Φιλοσοφίας, και Δημητρίου Βασίλειος δρ. Μαθηματικών και Σχολικός Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου, που διδάσκει το μάθημα της Γεωμετρίας στο ίδιο τμήμα . Η διδακτική προσέγγιση επικεντρώθηκε στο 8ο κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου του μαθήματος, που αφορά στη σχέση Φιλοσοφίας και Τέχνης-Αισθητικής, όπου προστέθηκε και η παράμετρος των Μαθηματικών, και ειδικότερα της Γεωμετρίας μέσω των κανονικών πολυγώνων.
Οι μαθητές/τριες με την καθοδήγηση των δύο εκπαιδευτικών είχαν την ευκαιρία να αναζητήσουν και να στοχαστούν σχετικά με τη συμπλοκή και αλληλεπίδραση των εννοιών της Φιλοσοφίας, της Αισθητικής και της Γεωμετρίας, σε τρεις χρονικές περιόδους, την αρχαία ελληνική, την Αναγέννηση και τη σύγχρονη εποχή.
Επιπλέον, οι μαθητές/τριες κλήθηκαν να δημιουργήσουν στους υπολογιστές του εργαστηρίου τα δικά τους ψηφιακά έργα κάλυψης του επιπέδου με τη χρήση κανονικών πολυγώνων, να ανακαλύψουν την σχέση που πρέπει να υπάρχει μεταξύ των εσωτερικών γωνιών τους ώστε να υπάρχει τέλεια κάλυψη καθώς και να διατυπώσουν τη γνώμη τους σχετικά με τη φιλοσοφική θεώρηση που υποκρύπτεται σε ανάλογα καλλιτεχνήματα.
Οι απαντήσεις τους κατέδειξαν από τη μια την έκπληξή τους για το πώς επικοινωνούν η Φιλοσοφία, τα Μαθηματικά και η Τέχνη, και από την άλλη φανέρωσαν την ικανοποίησή τους για το διαθεματικό τρόπο προσέγγισης. Τέλος, έδειξαν ενθουσιασμό διοχετεύοντας την καλλιτεχνική τους διάθεση με τη χρήση ψηφιακών μέσων. Τη διδασκαλία παρακολούθησε ο Θεοχάρης Δημήτριος δρ. Μαθηματικών, ως Μέντορας του σχολείου, καθώς και εκπαιδευτικοί του σχολείου.