Η συνεισφορά της ενδοσχολικής επιμόρφωσης στην εκπαιδευτική διαδικασία
Η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών ορίζεται ως μια συνεχής διαδικασία που περιλαμβάνει τόσο τυπικές όσο και άτυπες εμπειρίες μάθησης, οι οποίες επιτρέπουν στους/στις εκπαιδευτικούς, ατομικά ή συλλογικά, να αναστοχαστούν πάνω στη διδακτική τους πρακτική, να ενισχύσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους και να εργαστούν προς όφελος της μαθησιακής διαδικασίας (Bubb & Earley, 2007).
Λαμβάνοντας υπόψη τις διατάξεις του Ν. 4823/2021 (ΦΕΚ A 136 – 03.08.2021) «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» (άρθρα 95 και 96), ολοκληρώθηκε στο 8ο ΓΕΛ Τρικάλων η Ενδοσχολική Επιμόρφωση.
Η Ενδοσχολική Επιμόρφωση αποτελεί μια μορφή επαγγελματικής ανάπτυξης με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου. Η επιμόρφωση οργανώθηκε και σχεδιάστηκε με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες των εκπαιδευτικών, περιλαμβάνοντας δραστηριότητες που ανταποκρίνονται στις πραγματικές συνθήκες του σχολείου.
Τα οφέλη της Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης είναι διπλά:
- Αφενός, ενισχύει την επαγγελματική πορεία των εκπαιδευτικών.
- Αφετέρου, συντελεί στη βελτίωση του σχολικού οργανισμού και της συνολικής εκπαιδευτικής κουλτούρας.
Πρωταρχικός στόχος ήταν η κάλυψη των επιμορφωτικών αναγκών των εν ενεργεία εκπαιδευτικών, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες του σχολείου, το περιεχόμενο και τους στόχους των προγραμμάτων σπουδών. Στη διαδικασία αυτή αναδείχθηκε η ικανότητα του σχολικού οργανισμού να προσαρμόζεται, να εξελίσσεται και να ενδυναμώνεται.
Στο 8ο ΓΕΛ Τρικάλων πραγματοποιήθηκε σειρά συνεδριών για την επαγγελματική ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, μέσα από:
- καθώς και διάχυση γνώσεων και εμπειριών από δράσεις που παρακολούθησαν μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού.
- εισηγήσεις από Συμβούλους Εκπαίδευσης και ειδικούς συνεργάτες σε θέματα διδακτικής πρακτικής,
Υλοποιήθηκαν οι εξής Βιωματικές και επιμορφωτικές συναντήσεις:
- Το Γεωπάρκο Μετεώρων – Πύλης (Βάιος Κουτής _Δασολόγος_ΚΕΝΑΚΑΠ)
- Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση (Μανθέλας Ε., ΠΕ04.01)
- Σχέσεις μαθητών – εκπαιδευτικών (Σακκά Φ., Κοινωνική Λειτουργός_ ΠΕ Τρικάλων)
- Επεξεργασία Ήχου και Εικόνας (Μανθέλας Ε., ΠΕ04.01)
- Η πλατφόρμα Myschool – αναφορές και εκτυπώσεις (Βούλγαρη Α., ΠΕ86)
- Το περιβάλλον MyDDE και η χρήση του από τους εκπαιδευτικούς ( Βούλγαρη Α., ΠΕ86)
- Ευρωπαϊκά Προγράμματα Erasmus: Συνεργασίες και συμπράξεις (Καραγιάννη Γ. _ Σύμβουλος ΠΕ06)
- Η ενδοσχολική βία και ο ρόλος του εκπαιδευτικού (Σαμορέλης Σ., ΠΕ03_ΣΣΖ).
- Η προσέγγιση της ποιητικότητας στη μοντέρνα ποίηση (Αζέλης Αγαθοκλής, _Σύμβουλος ΠΕ02)
Η διευθύντρια
Μαριάννα Αποστόλου