Στις εκπομπές καθημερινής, πρωινής και μεσημεριανής ελαφρότητας, ο ανταγωνισμός είναι σκληρός έως αμείλικτος. Πολλές φορές ο φτηνός λόγος και τα χάχανα, θεωρούν οι υπεύθυνοι αυτών των εκπομπών, πως δεν αρκούν για να υπνωτίσουν τον τηλεθεατή κι έτσι το βαρομετρικό γίνεται ακόμη πιο χαμηλό.
Στη μια περίπτωση, όπως της Κατερίνας Καινούργιου, είδαμε να στήνουν ρεπορτάζ για να ιντριγκάρουν τον κόσμο για να τους παρακολουθήσει. Στην περίπτωση του Γιώργου Λιάγκα, είδαμε κάτι ακόμα χειρότερο. Πήραν ένα σοβαρό θέμα που εμπίπτει στις διατάξεις του νόμου περί προσβολής γενετήσιας αξιοπρέπειας ενός νέου κοριτσιού, όπως η εκσπερμάτιση ενός αλητήριου νέου, πάνω σ΄ αυτό το κορίτσι μέσα στη βιβλιοθήκη του πανεπιστημίου και άρχισαν το γαϊτανάκι της αθλιότητας.
Ο αξιοπρεπής συνάδελφος Φρίξος Δρακοντίδης, άρχισε να περιγράφει με κάθε σοβαρότητα το σχετικό ρεπορτάζ και οι κυρίες του πάνελ βρήκαν το θέμα γαργαλιστικό, σε τέτοιο βαθμό, που άρχισαν να μην είναι σε θέση να συγκρατήσουν την έδρα τους στα σκαμπό που την είχαν θρονιάσει. Κάτι χοροπήδαγε μέσα τους κι άρχισαν να ξεφαντώνουν, όπως φάνηκε στην εκπομπή. Όσο για να συναισθανθούν τη σοβαρότητα του θέματος, ούτε λόγος να γίνεται.
Οι δε, Λιάγκας και Παπανώντας, απολάμβαναν την εξαλλοσύνη και την ελαφρότητα με την οποία αντιμετώπιζαν ένα τόσο σοβαρό θέμα οι κυρίες της εκπομπής και συνεπικουρούσαν και οι ίδιοι χασκογελώντας και σχολιάζοντας αναλόγως. Μάλιστα ήταν τέτοια η ευφορία που κατέλαβε όλα τα στελέχη της εκπομπής, όπου δόθηκε εντολή σε τεχνικό που βρισκόταν στο studio (προφανώς από τον αρχισυντάκτη της εκπομπής) για να κάνει αναπαράσταση της εκσπερμάτισης σε μια εκ των κυριών που είχε αναλάβει το ρόλο τσιρλίντερ της εκπομπής. Της έριξε νεράκι στο σβέρκο, για να νιώσει την ανατριχίλα που επιδίωκε, χοροπηδώντας τόση ώρα όρθια στο studio και αναμένοντας εναγωνίως, επιτέλους μια αναπαράσταση του εγκλήματος.
Πράγματι κατάφεραν, μέσα από τη χυδαιότητα, να κάνουν κάποιους αφελείς να γελάσουν, αλλά και κάποιους άλλους να αηδιάσουν και να εξοργιστούν, με τη φόρα που έχουν πάρει τέτοιου είδους εκπομπές σ’ έναν κατήφορο χωρίς σταματημό.
Όσο για το Γιώργο Λιάγκα, πρέπει να το κοιτάξει. Η καθημερινή έκθεση στο γυαλί σε τόσο μεγάλο βαθμό, με εκπομπές ρηχές περιεχομένου και τηλεπαιχνίδια, ενέχουν τον κίνδυνο να αρχίσει η κατρακύλα. Κι άμα αρχίσει δεν έχει γυρισμό. Ας δει προηγούμενα τηλεοπτικά φαινόμενα, τα οποία κατέληξαν στα αζήτητα, όπως ο Μικρούτσικος και άλλοι πολλοί. Όσο για τον Παπανώντα, είναι ο μόνος που δικαιολογείται, για μια τέτοια συμπεριφορά, γιατί όλα τα χρόνια της δημοσιογραφικής του «καριέρας» αυτό έκανε, παρίστανε την καθημερινή καρικατούρα στα πάνελ κουτσομπολίστικων εκπομπών. Τώρα θα μου πείτε πως γίνεται να καθίσταται απαραίτητος σ’ αυτού του είδους τις εκπομπές; Η απάντηση είναι απλή.
Σ’ ένα πέλαγος ανοησίας, όπως έχει διαμορφωθεί το τηλεοπτικό τοπίο, οι φελλοί επιπλέουν.
Του Κρικόρ Τσακιτζιάν