Στη σύγχρονη πραγματικότητα όπου υπάρχει κρίση σε πολλούς τομείς της ζωής μας δημιουργείται άγχος το οποίο με τη σειρά του οδηγεί στην ανάπτυξη αρνητικών συναισθημάτων τα οποία έχουν την τάση να μεταλλάσουν τη βιοχημική ισορροπία του οργανισμού μας.
Γι αυτό είναι επιτακτική η ανάγκη να νιώθουμε θετικά συναισθήματα στην καθημερινότητά μας αλλάζοντας τη βιοχημική ισορροπία μας προς μια πιο θετική κατεύθυνση που συμβάλλει στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων μας, την προσαρμοστικότητα και την διαμόρφωση της προσωπικής ευημερίας παγιώνοντας και την ψυχική ανθεκτικότητά μας.
Ο αλληλένδετος σύνδεσμος σχολείου-οικογένειας-κοινωνίας, που λειτουργούν ως συγκοινωνούντα δοχεία, μεταφέρει όλα αυτά τα προβλήματα από το ευρύτερο περιβάλλον της κοινωνίας μέσα στη σχολική τάξη γι αυτό η ενδυνάμωση των μαθητών μέσω της θετικότητας που θα τα οδηγεί στη ψυχική ανθεκτικότητα είναι απαραίτητη καθώς θα τα ωθεί στο να βρουν λύσεις σχετικά με τον ρόλο τους και την απόδοσή τους στο σχολείο.
Οι εκπαιδευτικοί είναι καλό να δημιουργούν σαφείς και ξεκάθαρους στόχους στη σχολική τάξη και να προωθούν την εκμάθηση κοινωνικών δεξιοτήτων χρήσιμων στη ζωή των μαθητών τους, για παράδειγμα μέσα από τη συνεργατική μάθηση και τη συμμετοχή τους στη λήψη αποφάσεων που αφορούν τα ίδια και την τάξη ή το σχολείο τους. Επίσης, σημαντικό στοιχείο προαγωγής της ψυχικής ανθεκτικότητας είναι η παροχή στήριξης και φροντίδας μέσα από τη θετική αποδοχή και ενθάρρυνση χωρίς όρους, ειδικά σε καταστάσεις αντιξοότητας. Ακόμα και οι πιο «δύσκολοι» μαθητές έχουν θετικά στοιχεία αρκεί να αναγνωριστούν και να ενθαρρυνθεί η αξιοποίησής τους. Αυτό έχει ως βασική προϋπόθεση ότι δίνεται προσοχή σε όλους τους μαθητές και ιδιαίτερα σε αυτούς που δεν συμμετέχουν.
Επίσης, αρωγός στην προσπάθεια αυτή πρέπει να αποτελούν και οι γονείς με την ενεργητική συμμετοχή τους στα σχολικά δρώμενα, την ενημέρωσή τους σε τακτά διαστήματα για τα επιτεύγματα των παιδιών τους και την οργάνωση δραστηριοτήτων μετά το σχολείο σε συνεργασία μαζί τους
Τέλος, το θετικό κλίμα που καλλιεργείται παίζει σημαντικό ρόλο στο να νιώθουν οι μαθητές ασφάλεια αποκλείοντας αυτομάτως τις παρεκκλίνουσες συμπεριφορές αφού ενισχύεται η αυτοεκτίμηση και ο αυτοσεβασμός των παιδιών.