Ελλάδα

Καθηγητής ΑΠΘ: «Κανείς να μην ταξιδέψει με τρένο έως τον Αύγουστο που θα ολοκληρωθεί το έργο σηματοδότησης»

Σκληρή γλώσσα από τον καθηγητή κ. Γιώργο Καραγιαννίδη

4 Mar 2023

«Αν δεν ολοκληρωθεί το δίκτυο (σ.σ. ολοκλήρωση έργου σηματοδότησης), αν μείνει ως έχει, εγώ δεν δεν πρόκειται να ταξιδέψω, ούτε συστήνω σε κανένα να ταξιδέψει», επισήμανε ο καθηγητής Ψηφιακών Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Γιώργος Καραγιαννίδης, μιλώντας στο ERTNEWS TV και τους Κώστα Λασκαράτο και Γιάννη Μούτσιο, στη σκιά της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη.

Ερωτηθείς για το τι σημαίνει να κινείται ένα τρένο με 250 – 300 χλμ./ώρα και τι πρέπει να έχει λάβει κανείς υπόψιν ως δικλείδα ασφαλείας, υπογράμμισε: «Είναι αδιανόητο το 2023 να υπάρχουν συρμοί οι οποίοι κινούνται με μεγάλες ταχύτητες, πάνω από 150 χιλιόμετρα την ώρα, σε ένα δίκτυο τμήματα του οποίου δεν έχει έχει ελλιπή έως καθόλου σηματοδότηση. Δεν αναφέρομαι για τηλεδιοίκηση. Αναφέρομαι απλά και μόνο για σηματοδότηση. Αν υπήρχε, σίγουρα oι πιθανότητες αποφυγής της τραγωδίας ήταν πολύ μεγαλύτερες, με την έννοια ότι θα είχαν ενημερωθεί οι μηχανοδηγοί προκειμένου να σταματήσουν τα οχήματα».

(…) Ο ίδιος διερωτήθηκε ακόμα: «Το επόμενο διάστημα και ενώ δεν θα υπάρχει σηματοδότηση -το έργο σηματοδότησης αναμένεται να τελειώσει τον Ιούλιο- θα κυκλοφορούν τρένα όπως προηγουμένως, με τέτοιες μεγάλες ταχύτητες το δίκτυο; Την απάντηση θα τη δώσει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και η Πολιτεία (…) Η γνώμη μου είναι ότι αν δεν ολοκληρωθεί το δίκτυο, αν είναι το δίκτυο ως έχει, εγώ δεν πρόκειται να ταξιδέψω, ούτε συστήνω σε κανέναν να ταξιδέψει.

Ο κ. Καραγιαννίδης πρόσθεσε:
«Όταν στηριζόμαστε μόνο στον άνθρωπο, στο σταθμάρχη μπορεί να συμβεί το ατύχημα το οποίο συνέβη. Επομένως, αν δεν υπάρχει ένας εναλλακτικός τρόπος διασφάλισης αποφυγής του ατυχήματος, εγώ δεν θα έμπαινα στο τρένο.

(…) Αν πάτε στην ιστοσελίδα της ΕΡΓΟΣΕ θα δείτε ότι από το 2014 έως σήμερα, έχουν υλοποιηθεί και ολοκληρωθεί σχεδόν όλα τα έργα σηματοδότησης τηλεδιοίκησης του δικτύου. Και εγώ χρησιμοποιούσα το τρένο και οι δικοί μου χρησιμοποιούσαν το τρένο. Δυστυχώς όμως τα συστήματα αυτά δεν λειτουργούν. Και πρόκειται για συστήματα που υπάρχουν τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ασία, στην Κίνα -όπου τα τρένα τρέχουν με πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες- τα οποία έχουν εγκατασταθεί στη γραμμή και στους συρμούς, είναι από τα πιο προηγμένα.

(…) Αυτή τη στιγμή υπάρχει το δίκτυο από Τιθορέα για Δομοκό, υπάρχει ένα βασικό σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, το οποίο λειτουργεί. Και είναι το μοναδικό τμήμα. Τα συστήματα αυτά, όταν αντιληφθούν ότι πρόκειται να συμβεί ατύχημα, για παράδειγμα, όταν αντιληφθούν ότι υπάρχουν τρένα τα οποία κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή, αμέσως, είτε ειδοποιούν τους μηχανοδηγούς -προκειμένου να σταματήσουν τα τρένα- είτε -στα καινούργια συστήματα τα οποία πρόκειται να λειτουργήσουν- υπάρχει αυτόματη πέδηση.

«Τα τρένα στην Ελλάδα, σε επιπεδο ασφαλείας, βρίσκονται ανα τμήματα στο 1960»

(…) Αυτή τη στιγμή υπάρχουν τμήματα του δικτύου τα οποία λειτουργούν με κανόνες ασφαλείας του προηγούμενου αιώνα, δηλαδή στα μέσα του προηγούμενου αιώνα, του 1960 – 1970. Δηλαδή, ο σταθμάρχης έπαιρνε τηλέφωνο τον επόμενο σταθμάρχη και συνεννοούνταν μεταξύ τους για το αν θα αφήσουν ένα τρένο – και τα γράφανε πάνω στα χαρτιά. Έγραφαν τις εντολές στα χαρτιά.

(…) Είμαι βέβαιος ότι εσείς θα νομίζατε ότι τα τρένα τα βλέπει κάποιος σε μια κονσόλα και βλέπουμε ακριβώς που είναι τα τρένα κλπ. Δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Εγώ δεν γνώριζα. Αν το γνώριζα, δεν θα έμπαινα στο τρένο και δεν θα άφηνα και τους δικούς μου να μπουν στο τρένο.

(…) Αναφέρομαι σε θέματα ασφαλείας και όχι παντού, αλλά σε κάποια τμήματα. Για παράδειγμα, το τμήμα Πλατύ – Ειδομένη κλπ έχει από τα πιο προηγμένα συστήματα ασφαλείας. Δεν είναι παντού.

Ως προς το πόσος χρόνος χρειάζεται για να εκσυγχρονιστεί το δίκτυο, υπογράμμισε:
«Αυτό που γνωρίζουμε εμείς αυτή τη στιγμή είναι ότι το έργο τηλεδιοίκησης σε όλο τον άξονα θα ολοκληρωθεί και θα παραδοθεί στο τέλος Ιουλίου. Τέλος πάντων, τον Αύγουστο.

(…) Aυτά τα αυτά τα συστήματα τα οποία έχει προμηθευτεί η ΕΡΓΟΣΕ ανήκουν σε ένα πανευρωπαϊκό πρότυπο, και βασίζονται σε πολύ αυστηρές προδιαγραφές. Από τότε και μετά το τρένο θα είναι ίσως το πιο ασφαλές μέσο μετακίνησης».

Ο ίδιος πρόσθεσε ακόμη: «Μαζί με όλη την Ελλάδα πενθεί και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Έχουμε έως τώρα έντεκα φοιτητές που έχουν χαθεί, δύο εκ των οποίων είναι από την Κύπρο. Δυστυχώς πρόκειται για τραγικές ημέρες».

trikalanews
Author: trikalanews


«Εξέλιξη»: Ξεκίνησαν οι εγγραφές στο εξειδικευμένο φροντιστήριο Βιολογίας στα Τρίκαλα

Τα νέα της πόλης

«Εξέλιξη»: Ξεκίνησαν οι εγγραφές στο εξειδικευμένο φροντιστήριο Βιολογίας στα Τρίκαλα

Το φροντιστήριο Βιολογίας «Εξέλιξη» στα Τρίκαλα ξεκινά εγγραφές για τη θερινή προετοιμασία της νέας χρονιάς. Εξειδίκευση, ολιγομελή τμήματα και σταθερές επιτυχίες στις Πανελλαδικές.

Read More

Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το trikalanews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε επίσης

Ζήσε τη επόμενη περιπέτειά σου ... στον Παρνασσό!
Ακουστικά βαρηκοΐας Βάγια Κουκουράβα


Ακυρώθηκε η συναυλία του Κωνσταντίνου Αργυρού στα Τρίκαλα
Διαβάστε επίσης Τα νέα της πόλης

Ακυρώθηκε η συναυλία του Κωνσταντίνου Αργυρού στα Τρίκαλα

Η προγραμματισμένη συναυλία του Κωνσταντίνου Αργυρού στις 28 Αυγούστου 2025 στο Δημοτικό Στάδιο Τρικάλων ακυρώθηκε, όπως ενημέρωσε η εταιρεία παραγωγής τον Δήμο Τρικκαίων.

Read More


Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στα Τρίκαλα 27–29 Αυγούστου
Πρωτοσέλιδα Τα νέα της πόλης

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στα Τρίκαλα 27–29 Αυγούστου

Αλλαγές στην κυκλοφορία στα Τρίκαλα από 27 έως 29 Αυγούστου λόγω έργων ΔΕΥΑΤ και οικοδομικών παρεμβάσεων. Δείτε ποιες οδοί επηρεάζονται.

Read More


Τρικαλινά ταλέντα στις υποδομές της ΑΕΛ
Αθλητικα

Τρικαλινά ταλέντα στις υποδομές της ΑΕΛ

Αρκετοί νεαροί ποδοσφαιριστές από Τρίκαλα μετακινούνται στις υποδομές της ΑΕΛ, αποδυναμώνοντας το τοπικό ποδόσφαιρο αλλά ανοίγοντας νέο κεφάλαιο στην καριέρα τους.

Read More


Έφυγε από τη ζωή η Παρασκευή Μπουντούρη σε ηλικία 71 ετών
Κοινωνικά

Έφυγε από τη ζωή η Παρασκευή Μπουντούρη σε ηλικία 71 ετών

Η συνταξιούχος νηπιαγωγός Παρασκευή Μπουντούρη έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 71 ετών. Η κηδεία της θα γίνει την Τετάρτη 27 Αυγούστου στα Σαράγια Τρικάλων.

Read More


ΑΟ Τρίκαλα – Μύκονος: Δυνατό φιλικό προετοιμασίας
Αθλητικα

ΑΟ Τρίκαλα – Μύκονος: Δυνατό φιλικό προετοιμασίας

Το πιο δυνατό φιλικό της προετοιμασίας δίνει ο ΑΟ Τρίκαλα με αντίπαλο τη Μύκονο. Ο αγώνας θα διεξαχθεί αύριο στις 17:30 με δωρεάν είσοδο.

Read More


Κύπελλο Ερασιτεχνών: Αντίπαλο μαθαίνει ο ΑΟ Τρίκαλα
Αθλητικα

Κύπελλο Ερασιτεχνών: Αντίπαλο μαθαίνει ο ΑΟ Τρίκαλα

Μετά από 7 χρόνια ο ΑΟ Τρίκαλα επιστρέφει στο Κύπελλο Ερασιτεχνών. Αύριο στις 12:30 θα μάθει τον αντίπαλό του μέσα από την κλήρωση της ΕΠΟ.

Read More


Κουρέτας προς εθελοντές: «Μας ενώνει η προστασία της ζωής και της περιουσίας των πολιτών»
Λάρισα Διαβάστε επίσης

Κουρέτας προς εθελοντές: «Μας ενώνει η προστασία της ζωής και της περιουσίας των πολιτών»

Ο Κουρέτας ευχαρίστησε τους εθελοντές Θεσσαλίας για την άψογη συνεργασία στην Πολιτική Προστασία, τονίζοντας πως η προστασία των πολιτών τους ενώνει αποτελεσματικά.

Read More


Στην Κ15 της ΑΕΛ ο Αρμπι Ντίμπρα του Αίαντα Τρικάλων
Αθλητικα

Στην Κ15 της ΑΕΛ ο Αρμπι Ντίμπρα του Αίαντα Τρικάλων

Ο Αρμπι Ντίμπρα, πρώτος σκόρερ της Κ14 του Αίαντα Τρικάλων, μετακομίζει στην Κ15 της ΑΕΛ για το επόμενο βήμα της ποδοσφαιρικής του πορείας.

Read More


Έφυγε από τη ζωή η 55χρονη Ευαγγελή (Λίτσα) Κουταλίδα
Κοινωνικά

Έφυγε από τη ζωή η 55χρονη Ευαγγελή (Λίτσα) Κουταλίδα

Σε ηλικία 55 ετών έφυγε από τη ζωή η Ευαγγελή (Λίτσα) Κουταλίδα. Η κηδεία της θα τελεστεί την Τετάρτη 27 Αυγούστου στις 6:00 μ.μ. στον Ι.Ν. Αγίων Αποστόλων Παλαιομονάστηρου.

Read More


Ζελένσκι: «Θέλω 1 δισ. το μήνα από την ΕΕ» για όπλα
Κοσμος Πρωτοσέλιδα

Ζελένσκι: «Θέλω 1 δισ. το μήνα από την ΕΕ» για όπλα

Ο Ζελένσκι ζήτησε σταθερή ροή 1 δισ. δολαρίων το μήνα από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την αγορά αμερικανικών όπλων, προκαλώντας αντιδράσεις.

Read More

Προεπισκόπηση Ιδιωτικότητας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και η βοήθεια στην ομάδα μας να κατανοήσει ποια τμήματα του ιστότοπου βρίσκετε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.