Τα νέα της πόλης

Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα: Υπογράφεται η σύμβαση για την ηλεκτροκίνηση

19 Nov 2022

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το σιδηροδρομικό έργο ηλεκτροκίνησης της γραμμής Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και η κατασκευή νέας παρακαμπτηρίου γραμμής στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Σοφάδων μήκους 650μ. Πρόκειται για έργο μεγάλης σημασίας για την περιοχή της Δυτικής Θεσσαλίας, το οποίο θα συμβάλλει στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα της χώρας.

Οι υπογραφές της σύμβασης μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και της αναδόχου εταιρείας, ΑΒΑΞ, θα πέσουν τις 24 Νοεμβρίου. Η δημοπράτηση του έργου είχε πραγματοποιηθεί την 1η Νοεμβρίου και στις 5 του ίδιου μήνα έγινε η αποσφράγιση των προσφορών. Η τεχνική εταιρεία αναλαμβάνει το έργο με ποσοστό έκπτωσης 11,2%.

Για την ΑΒΑΞ είναι ακόμα ένα σιδηροδρομικό έργο μετά από το έργο σηματοδότησης στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη που έχει ξεκινήσει σε συνεργασία με την ALSTOM από τις αρχές Μαρτίου. Η ΑΒΑΞ συμμετέχει και στα έξι μεγάλα σιδηροδρομικά έργα με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου που έχει δημοπρατήσει η ΕΡΓΟΣΕ.

Η διάρκεια του έργου είναι 36 μήνες, οπότε αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις και μετά τις απαραίτητες δοκιμές του συστήματος, η ηλεκτροκινούμενη -πλέον- γραμμή Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα θα λειτουργήσει στις αρχές του 2026.

Το κόστος του έργου είναι 52.201.427,17Euro (χωρίς Φ.Π.Α). Η χρηματοδότηση του έργου ξεκινά καλυπτόμενη από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και αναμένεται να συνεχίσει με το ΕΣΠΑ 2021-2027 μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Μεταφορές”.

Το αντικείμενο του έργου

-Στην κατασκευή ηλεκτρονικού συστήματος σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας Λάρισας για την σηματοτεχνική εξασφάλιση της γραμμής καθώς και στην εγκατάσταση συστήματος αυτόματης προστασίας συρμών ETCS γραμμής επιπέδου1 (level 1). της γραμμής Σ.Σ. Παλαιοφαρσάλου έως Σ.Σ. Καλαμπάκας.

– Στην υλοποίηση συστήματος ηλεκτροκίνησης (εναέρια γραμμή επαφής 25 kV/50Hz, ενός Υποσταθμού Ισχύος Έλξης 2X15 MVA), και τηλεδιοίκησης (SCADA), της γραμμής Σ.Σ. Παλαιοφαρσάλου έως Σ.Σ. Καλαμπάκας και την προσαρμογή του νέου συστήματος ηλεκτροκίνησης με τις υφιστάμενες όμορες εγκαταστάσεις.

– Στην κατασκευή των απαραίτητων τηλεπικοινωνιακών συστημάτων.

– Στην συμπλήρωση της περίφραξης της σιδηροδρομικής γραμμής.

– Στην προσθήκη συστήματος κύλισης βελόνης (κυλισιοτριβείς – ράουλα) στις αλλαγές τροχιάς που θα ενταχθούν στο σύστημα σηματοδότησης.

– Στην κατασκευή υποδομής και επιδομής σιδηροδρομικής γραμμής με την συμβατική μέθοδο της σκυρογραμμής (σιδηροτροχιές επί σκύρων) στην περιοχή των Σοφάδων, όπου θα κατασκευαστεί γραμμή υπέρβασης (παρακαμπτήριος) μήκους 650μ (ΧΘ 14+250 – ΧΘ 14+900 περίπου).

– Στην κατασκευή αποβάθρας στην περιοχή των Σοφάδων για την εξυπηρέτηση του κοινού, αντίστοιχων διαστάσεων με την υφιστάμενη και στην εγκατάσταση σε αυτήν φωτισμού και δυο ανελκυστήρων στην υφιστάμενη πεζογέφυρα.

– Στις εργασίες ανακαίνισης ή και επισκευής μικρής κλίμακας σε χώρους των υφισταμένων κτηρίων των Σ.Σ. Σοφάδων, Καρδίτσας, Τρικάλων και Καλαμπάκας, όπου θα στεγασθεί ο απαραίτητος εξοπλισμός σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης. Οι προβλεπόμενες εργασίες αφορούν κυρίως σε εσωτερικές διαμορφώσεις και διαρυθμίσεις, συντηρήσεις και αποκαταστάσεις καλύψεων, τελειωμάτων και μονώσεων, αντικαταστάσεις κουφωμάτων και Η/Μ εγκαταστάσεων.

– Στην εγκατάσταση ηλεκτρικής θέρμανσης αλλαγών τροχιάς στις αλλαγές του Σ.Σ. Παλαιοφαρσάλου με τροφοδότησης τους από την Εναέρια Γραμμή Επαφής.

– Στην αντικατάσταση 38 υφιστάμενων ΑΣΙΔ και την προσθήκη ενός επιπλέον ΑΣΙΔ στην χ.θ. 61+250.

– Στην επαλήθευση CE των υποσυστημάτων «ενέργεια» και «έλεγχος-χειρισμός και σηματοδότηση» της γραμμής Σ.Σ. Παλαιοφαρσάλου έως Σ.Σ. Καλαμπάκας

– Στην επαλήθευση CE του υποσυστήματος «υποδομή» για την γραμμή υπέρβασης (παρακαμπτήριος) μήκους 650μ και την αποβάθρα στον Σ.Σ. Σοφάδων.

– Στην υποβολή τεχνικών φακέλων που θα συνοδεύουν τις ως άνω επαληθεύσεις, βάσει των οποίων η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) θα χορηγήσει την έγκριση θέσης σε λειτουργία των σχετικών υποσυστημάτων.

Ο ανάδοχος είναι υποχρεωμένος να παράσχει οποιαδήποτε διευκρίνιση ή συμπληρωματική πληροφορία του ζητηθεί ή και να συμπληρώσει τους υποβληθέντες φακέλους, αν απαιτηθεί από τη ΡΑΣ, χωρίς πρόσθετο κόστος.

– Η αρχή του Έργου τοποθετείται στο σταθμό Παλαιοφάρσαλος (Χ.Θ. 303+100 μέτρηση Π-Π ή Χ.Θ. 0+000, μέτρηση Π-Κ) και το τέλος στο σταθμό Καλαμπάκα (Χ.Θ. 80+441, μέτρηση Π-Κ στο πέρας του Σ.Σ. Καλαμπάκας.).

– Το συνολικό μήκος του άξονα της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα είναι 80,4 χιλιόμετρα.

TrikalaNews
Author: TrikalaNews

AirCanteen

Γίνε μέλος της κορυφαίας εταιρείας εστίασης!

Γίνε μέλος της κορυφαίας εταιρείας εστίασης!

Η AirCanteen, μια από τις ηγέτιδες εταιρείες εστίασης, αναζητά Πωλητές, Barista, Αποθηκάριους & Υπεύθυνους Καταστήματος για τα καταστήματά μας στα …


Έφυγε από τη ζωή η Θεοδώρα Βράντζα-Ζαφειριάδου

Έφυγε από τη ζωή η Θεοδώρα Βράντζα-Ζαφειριάδου

Την Τρίτη 15 Απριλίου στον Ι.Ν. Αγίου Κοσμά Αιτωλού η κηδεία της 70χρονης Τρικαλινής …
Ταχύρρυθμο σεμινάριο για επαγγελματίες μελισσοκόμους στην Καλαμπάκα

Ταχύρρυθμο σεμινάριο για επαγγελματίες μελισσοκόμους στην Καλαμπάκα

Από 23 έως 25 Απριλίου 2025 στο Κέντρο «ΔΗΜΗΤΡΑ» – Απαραίτητο το μελισσοκομικό βιβλιάριο …
Από αναβολή σε αναβολή ο 2ος όμιλος της Γ’ Εθνικής

Από αναβολή σε αναβολή ο 2ος όμιλος της Γ’ Εθνικής

Τελειωμό δεν έχουν οι αναβολές στον 2ο Όμιλο της Γ’ Εθνικής Κατηγορίας όπου συμμετέχει και ο ΑΟ Τρίκαλα …
Έφυγε πλήρης ημερών η Νικολίτσα Αναγνωστιάδου

Έφυγε πλήρης ημερών η Νικολίτσα Αναγνωστιάδου

Κηδεύτηκε τη Μεγάλη Δευτέρα στα Τρίκαλα, σε στενό οικογενειακό κύκλο …
Προεπισκόπηση Ιδιωτικότητας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και η βοήθεια στην ομάδα μας να κατανοήσει ποια τμήματα του ιστότοπου βρίσκετε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.