ΤρίκαλαΤα νέα της πόλης

Πειραματικά και Πρότυπα σχολεία

8 Apr 2021
Πειραματικά και Πρότυπα σχολεία

Μετά την έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης και με την πρόταση του διευθυντή Α/θμιας Εκπαίδευσης κ. Χ.Τρικάλη

Απλά ερωτήματα και απαντήσεις για εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς

Μετά την έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης και με την πρόταση του διευθυντή Α/θμιας Εκπαίδευσης κ. Χ.Τρικάλη τριών σχολείων, ένα εκ των οποίων να επιλεγεί και να χαρακτηρισθεί ως Πειραματικό, προκύπτουν εύλογα ερωτήματα από τις απαντήσεις των οποίων διαφαίνονται οι πραγματικοί στόχοι του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης. Όπως:

Είμαστε από θέση αρχής κατά της λειτουργίας Πειραματικών σχολείων;

Όχι. Τα Πειραματικά ιδρύθηκαν και λειτουργούν σε μικρό αριθμό σχολικών μονάδων, πριν από δεκαετίες, με αρχικό σκοπό να αποτελέσουν μέρος της επιστημονικής έρευνας, πάντα συνδεδεμένα με αντίστοιχες παιδαγωγικές σχολές ΑΕΙ.

Η γνώση η οποία προκύπτει σε αυτά από την έρευνα και τα προτεινόμενα καινοτόμα προγράμματα, θα πρέπει να αξιοποιείται και να διαχέεται στο σύνολο των σχολείων της χώρας συμβάλλοντας έτσι στην αναβάθμιση τους .

Η επιλογή των Πειραματικών να γίνεται σε αντιπροσωπευτικό δείγμα σχολείων, με προσδιορισμένο χρόνο και με το υπάρχον δυναμικό τους .

Σε τι διαφέρει η τωρινή Υπουργική απόφαση της Υπ. Παιδείας κ. Κεραμέως από το προηγούμενο καθεστώς;

Στοχεύει στην κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών. Εξυπηρετεί την ίδια λογική του πρωθυπουργού όταν δήλωνε πως «ο μαθητής από το Περιστέρι που επιθυμεί να γίνει ψυκτικός…» θεωρώντας αυτονόητο πως κάποια παιδιά προορίζονται για ψυκτικοί και άλλα, γόνοι «της καλής κοινωνίας» αυτοδικαίως για πολιτικοί και οικονομικοί παράγοντες. Θέλουν σχολεία «ελίτ» σε κάθε πόλη που θα εξυπηρετεί τους λίγους, εκλεκτούς και «άριστους».

Επιχειρεί έτσι σταδιακά να αλλάξει το χάρτη της δημόσιας εκπαίδευσης με σοβαρές, αρνητικές, συνέπειες για όλους τους άλλους.

Τη διοίκηση των αυτών των σχολείων την αναλαμβάνει μία ειδική πανίσχυρη Διοικούσα Επιτροπή (Δ.Ε.Π.Π.Σ.), η οποία διορίζεται απευθείας από την Υπουργό με υποκειμενικά και αδιαφανή κριτήρια.

Θεσμοθετείται επίσης η συμμετοχή στην παραπάνω Διοικούσα Επιτροπή, εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, του συλλόγου γονέων αλλά και άλλων «εξωσχολικών προσωπικοτήτων.

Ποιες θα είναι οι αρμοδιότητες της Διοικούσας Επιτροπής που έχει τη συνολική ευθύνη για τη λειτουργία των Πειραματικών – Πρότυπων σχολείων;

– θα αξιολογεί και θα αποφασίζει ποια σχολεία θα χαρακτηρίζονται Πειραματικά και Πρότυπα

– θα αποφασίζει αν παραμείνουν αυτά τα σχολεία Πειραματικά και Πρότυπα ή αν μετά την αξιολόγησή τους σε επόμενο χρόνο, θα εκπέσουν σε κοινά. – θα αποφασίζει για τα κριτήρια και τον τρόπο επιλογής, των μαθητών, των διευθυντών και των εκπαιδευτικών αυτών των σχολείων

– Θα έχει την ευθύνη να ορίζει το ωράριο μαθητών και εκπαιδευτικών, το πρόγραμμα, τη διδακτέα ύλη, τον τρόπο και τις μεθόδους διδασκαλίας

– θα στηρίζει την χρηματοδότηση αυτών των σχολείων μέσα από προσέλκυση χορηγιών, κληροδοτήματα, δωρεές ιδιωτικών συμφερόντων κ.λ.π.

-θα αποφασίζει για θέματα που σχετίζονται με την αξιοποίηση και διάθεση της υλικοτεχνικής υποδομής και των οικονομικών πόρων του σχολείου.

Τι συνέπειες θα προκύψουν για τους μαθητές και γονείς των σχολικών μονάδων που θα χαρακτηρισθούν ως Πειραματικά σχολεία;

Ο κατάλογος των μαθητών που θα φοιτήσουν στο Πειραματικό, θα προκύψει μετά από κλήρωση που θα γίνει μεταξύ όλων των μαθητών του νομού.

Επομένως και οι μαθητές που φοιτούσαν στο σχολείο πριν χαρακτηρισθεί Πειραματικό, θα μπούνε και αυτοί στην ίδια κλήρωση μαζί με όλους τους άλλους. Όσοι δεν κληρωθούν θα μετακινηθούν υποχρεωτικά σε γειτονικά σχολεία, με τις όποιες συνέπειες στην ψυχολογία των μετακινούμενων μαθητών, στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και στον οικογενειακό προγραμματισμό.

Τι συνέπειες θα προκύψουν για τους εκπαιδευτικούς που έχουν οργανική θέση στα σχολεία που θα χαρακτηριστούν πρώτη φορά ως Πειραματικά;

Ο νόμος προβλέπει πως η Διοικούσα Επιτροπή καθορίζει τον τρόπο, τα κριτήρια και τι είδους αυξημένα προσόντα οφείλουν να συγκεντρώνουν οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι θα αποτελέσουν το διδακτικό προσωπικό του Πειραματικού.

Επομένως καταργούνται όλες οι οργανικές θέσεις που είχαν οι εκπαιδευτικοί σε αυτό το σχολείο. Αν θελήσουν να παραμείνουν θα αξιολογηθούν με τα κριτήρια που ορίζει η ΔΕ και αν δεν συγκεντρώνουν τα αυξημένα προσόντα που απαιτούνται μπαίνουν στη ίδια διαδικασία με εκείνη των υπεράριθμων. Η ΔΕ θα καθορίζει επίσης το εργασιακό ωράριο, το πρόγραμμα και τις υποχρεώσεις όλων.

Τι έχουν να κερδίσουν όλοι οι άλλοι μαθητές των σχολικών μονάδων της χώρας;

Η συντριπτική πλειοψηφία του μαθητικού δυναμικού της χώρας δεν έχει να κερδίσει σχεδόν τίποτα από τη λειτουργία των ΠΣ σύμφωνα με την νέα ΥΑ. Αυτό αποδεικνύεται από τα οφέλη που διαχύθηκαν στο σύνολο της δημόσιας παιδείας από τη λειτουργία τους όλα τα τελευταία χρόνια.

Ελάχιστες αλλαγές προέκυψαν τις προηγούμενες δεκαετίες στα προγράμματα, τη διδακτική ύλη και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και μάλιστα, ενώ είχαν περισσότερη σύνδεση με τα ΑΕΙ. Χάνεται η έννοια του σχολείου της γειτονιάς, μετακινούνται μαθητές και εκπαιδευτικοί και καταργούνται τα γεωγραφικά όρια εγγραφής μαθητών σύμφωνα με τον τόπο κατοικίας. Επιδιώκεται η κατηγοριοποίηση των σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών και υποβαθμίζεται το δημόσιο, ισότιμο σχολείο που έχουν πρόσβαση τα μεσαία και λαϊκά νοικοκυριά.

Ποιες είναι οι επιδιώξεις της κυβέρνησης για τη δημόσια εκπαίδευση και πώς τις εξυπηρετούν τα Πειραματικά Σχολεία;

Η κυβέρνηση μέσω του ΥΠ επιδιώκει σταδιακά να επιβάλλει το σχολείο της αγοράς, της οικονομικής και διοικητικής «αυτονομίας». Σύμφωνα με την έκθεση Πισσαρίδη: – επιδιώκουν να περάσουν αρμοδιότητες από το ΥΠ στην Τοπική Αυτοδιοίκηση – να συνδέσουν την χρηματοδότηση των σχολείων με την «τιμωρητική» αξιολόγηση – να επιβάλουν θετικά και αρνητικά «κίνητρα» στους εκπαιδευτικούς -να ενισχύσουν τον πυρήνα της ιδεολογίας τους που είναι ο ανταγωνισμός. Ο ένας εναντίον του άλλου. Σχολεία με σχολεία, εκπαιδευτικοί με εκπαιδευτικούς και μαθητές με μαθητές. Και όποιος επικρατήσει. – να συνεχίσουν τη μείωση της χρηματοδότησης της δημόσιας παιδείας, όπως άλλωστε συμβαίνει τα δύο τελευταία χρόνια μέσω του προϋπολογισμού.

Τι οφείλει να κάνει ο κάθε εκπαιδευτικός , οι σύλλογοι εκπαιδευτικών και η ΔΟΕ για να αποτρέψουν και αυτά τα σχέδια;

Συνάδελφοι – επιχειρείται μία ευθεία επίθεση και υποβάθμιση του δημόσιου, ισότιμου σχολείου – επιχειρείται επίσης μέσω της αξιολόγησης και των ελαστικών θέσεων εργασίας, ο έλεγχος του εκπαιδευτικού κινήματος που δυσκολεύει την κυβέρνηση να περάσει τη νεοφιλελεύθερη πολιτική της στην εκπαίδευση.

Οφείλουμε ο καθένας και η καθεμιά να πάρουμε θέση σε αυτή την επίθεση. Αναγκαστικά έχουμε να επιλέξουμε ανάμεσα στην παθητική, ανώδυνη και αναποτελεσματική κριτική ή στην ενεργητική παρουσία και δράση μέσα από το συνδικαλιστικό μας κίνημα. Οφείλουμε επίσης να ενημερώσουμε την κοινωνία, να αναδείξουμε τις πραγματικές επιδιώξεις της κυβέρνησης και με κοινούς αγώνες να διεκδικήσουμε ένα αναβαθμισμένο δημόσιο σχολείο.

Η ατομική επιλογή και οι συλλογικοί αγώνες που οφείλουν να οργανώσουν ο ΣΕΠΕ και η ΔΟΕ θα καθορίσει το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης, το μέλλον των εργασιακών μας σχέσεων, καθώς και τις προοπτικές για τις επόμενε γενιές μαθητών και εκπαιδευτικών.

Ας αναλάβουμε ο καθένας την ατομική και συλλογική ευθύνη που μας αναλογεί.

ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΡΙΚΑΛΩΝ 

trikalanews
Author: trikalanews


«Εξέλιξη»: Ξεκίνησαν οι εγγραφές στο εξειδικευμένο φροντιστήριο Βιολογίας στα Τρίκαλα

Τα νέα της πόλης

«Εξέλιξη»: Ξεκίνησαν οι εγγραφές στο εξειδικευμένο φροντιστήριο Βιολογίας στα Τρίκαλα

Το φροντιστήριο Βιολογίας «Εξέλιξη» στα Τρίκαλα ξεκινά εγγραφές για τη θερινή προετοιμασία της νέας χρονιάς. Εξειδίκευση, ολιγομελή τμήματα και σταθερές επιτυχίες στις Πανελλαδικές.

Read More

Ζήσε τη επόμενη περιπέτειά σου ... στον Παρνασσό!
Ακουστικά βαρηκοΐας Βάγια Κουκουράβα


Εντοπίστηκαν 5.085 δενδρύλλια κάνναβης στον Όλυμπο – Δικογραφία για τρεις αλλοδαπούς

Σημαντική επιχείρηση της Δίωξης Ναρκωτικών Λάρισας: Εντοπίστηκαν 5.085 δενδρύλλια κάνναβης σε ορεινή περιοχή Ολύμπου στην Π.Ε. Λάρισας, μαζί με 24,2…

Read More


Πτώση πίεσης και πιθανή διακοπή νερού σε Τρίκαλα – Δ.Ε.Υ.Α Τρικάλων 19/9/2025

Δ.Ε.Υ.Α Τρικάλων ανακοινώνει πτώση πίεσης και πιθανές διακοπές νερού την Παρασκευή 19/9/2025 από 09:00 έως 15:00 σε Αγίους Αποστόλους, Κηπάκι…

Read More


Παράσταση Καραγκιόζη Τρίκαλα – Ο Καραγκιόζης και ο Ταρζάν στη Φωλιά του Γορίλα

Ο καραγκιοζοπαίκτης Μιχάλης Καντήλωρος παρουσιάζει την παράσταση «Ο Καραγκιόζης και ο Ταρζάν στη Φωλιά του Γορίλα» στο Πνευματικό Κέντρο Τρικάλων,…

Read More


Συλλήψεις για κλοπές σε Λάρισα και Βόλο – Ανήλικη μεταξύ των δραστών

Δύο γυναίκες (η μία ανήλικη) συνελήφθησαν στη Λάρισα για κλοπή από κατάστημα, ενώ δύο άνδρες συνελήφθησαν στον Βόλο για κλοπές…

Read More


Meteora Thrones – 5η χρονιά Travellers’ Choice Award 2025 – Στο 10% παγκοσμίως

Η Meteora Thrones – Travel Center για 5η συνεχή χρονιά κατέκτησε το TripAdvisor Travellers’ Choice Award 2025, κατατασσόμενη στο κορυφαίο…

Read More


Προέχει η Υγεία: Σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών από το ΕΚΑΒ Τρικάλων στο Τμήμα Αθλητισμού του Δήμου Τρικκαίων

Σεμινάριο πρώτων βοηθειών από το ΕΚΑΒ Τρικάλων στο προσωπικό Αθλητισμού του Δήμου Τρικκαίων, με έμφαση στην ΚΑΡΠΑ.

Read More

Load More

Προεπισκόπηση Ιδιωτικότητας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και η βοήθεια στην ομάδα μας να κατανοήσει ποια τμήματα του ιστότοπου βρίσκετε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.