ΛάρισαΔιαβάστε επίσης

24,6 εκατ. για συνεκπαίδευση: Στήριξη 326 μαθητών στη Θεσσαλία

19 Nov 2025
Παιδί αγγίζει τη σκιά του σε τοίχο, συμβολίζοντας την αυτογνωσία και τη μοναδικότητα

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας χρηματοδοτεί πρόγραμμα 24,6 εκατ. ευρώ για συνεκπαίδευση, ενισχύοντας 326 μαθητές με αναπηρία με εκπαιδευτικούς και ειδικό προσωπικό.

Ένα από τα σημαντικότερα κοινωνικά προγράμματα της Περιφέρειας Θεσσαλίας χρηματοδοτείται με 24,6 εκατ. ευρώ, με στόχο την ισότιμη πρόσβαση μαθητών με αναπηρία στο σχολικό περιβάλλον.

Το πρόγραμμα αφορά τη συνεκπαίδευση και τη συμπερίληψη 326 μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα σχολεία γενικής εκπαίδευσης, μέσα από εξατομικευμένη υποστήριξη.

Η δράση ενισχύει τις δομές που εξυπηρετούν μαθητές με αναπηρία, αξιοποιώντας εκπαιδευτικούς, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό. Παράλληλα, υποστηρίζονται τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.), ώστε οι μαθητές να λαμβάνουν εντός του σχολείου την απαραίτητη μαθησιακή βοήθεια.

Με τη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο+), καλύπτεται η πρόσληψη ή διάθεση εξειδικευμένου προσωπικού. Ο στόχος είναι οι μαθητές που χρειάζονται ειδική στήριξη να μπορούν να παρακολουθούν το πρόγραμμα της τάξης τους με εύλογες προσαρμογές, ενισχύοντας τη συμμετοχή τους στο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον.

Όπως αναφέρει η Περιφέρεια, το πρόγραμμα εντάσσεται και στις προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Εγγύησης για το Παιδί και του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας υπογραμμίζει τη σημασία της συνεκπαίδευσης, σημειώνοντας:
«Για πέντε χρόνια η Περιφέρεια θα παρέχει στήριξη των σχολικών μονάδων με εκπαιδευτικούς οι οποίοι συλλειτουργούν και συνεργάζονται με τον εκπαιδευτικό της τάξης και υποστηρίζουν τους μαθητές με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έτσι ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν με εύλογες προσαρμογές στις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών τους. Στόχος μας είναι να επιτευχθεί ο μέγιστος βαθμός αυτονομίας των μαθητών/τριών, τόσο σε μαθησιακό, όσο και σε ψυχοκοινωνικό επίπεδο για τη μετάβασή τους από την εξατομικευμένη υποστήριξη στην αυτόνομη λειτουργία τους στο πλαίσιο της τάξης. Ο στιγματισμός δεν έχει θέση στα σχολεία. Η Περιφέρεια Θεσσαλίας τον αποβάλλει και ανοίγει την πόρτα της συμπερίληψης και της ισοτιμίας».

Trikalanews
Author: Trikalanews



Προεπισκόπηση Ιδιωτικότητας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και η βοήθεια στην ομάδα μας να κατανοήσει ποια τμήματα του ιστότοπου βρίσκετε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.