Άρθρα – Απόψεις

Προτάσεις Θανάση Μπαταγιάννη υποψηφίου περιφερειακού συμβούλου

21 May 2019

Καινοτόμες δράσεις για την ανάπτυξη του Νομού Τρικάλων αλλά και της Θεσσαλίας

Είναι  γνωστό  ότι  η  Θεσσαλία  υπολείπεται  σε  ρυθμούς  ανάπτυξης (κατά  κεφαλήν ΑΕΠ) σε  σχέση  με  άλλες  Περιφέρειες , αλλά  και  εντός  της  Θεσσαλίας η  ανάπτυξη  δεν  είναι  ισορροπημένη με  τους  δύο  νομούς ( Τρικάλων – Καρδίτσης ) να  υπολείπονται των άλλων  δύο . Άρα , χρειάζεται  να  γίνουν  σημαντικά έργα  υποδομής  στους  δύο  πιο  «καθυστερημένους» νομούς  για  μειωθεί το  χάσμα με τους  άλλους δύο . Άλλωστε  τα  προγράμματα  δημοσίων  επενδύσεων είναι  ο  καλύτερος  τρόπος για  να  αναθερμανθεί  μια  οικονομία  που  βρίσκεται  σε  χρόνια  ύφεση .

α) Δίκτυα  Μεταφορών : ο  νομός  Τρικάλων δε  διαθέτει  ούτε θαλάσσια λιμάνια ούτε  αεροδρόμιο και  ο  μόνος  τρόπος  επικοινωνίας  με  τις  άλλες  περιοχές  είναι  το  οδικό  και  σιδηροδρομικό  δίκτυο : ολοκλήρωση  του  αυτοκινητόδρομου  Ε -65 και  σύνδεση  με  την Εγνατία  Οδό , αναβάθμιση  των δρόμων που  οδηγούν σε  ορεινά  χωριά  και  όμορους  νομούς : Καλαμπάκας – Αγιόφυλλου – Γρεβενών , Πύλης – Μεσοχώρας – Άρτης , Καλαμπάκας – Καστανιάς – Ασπροποτάμου . Σε  ότι  αφορά  το σιδηροδρομικό  δίκτυο , την επέκτασή  του : Καλαμπάκα – Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα ( σύνδεση  των λιμανιών Βόλου – Ηγουμενίτσας ) , Καλαμπάκας – Σιατίστης – Κοζάνης  ( σύνδεση με Δυτική  Μακεδονία ) . Η  πρώτη γραμμή έχει  ενταχθεί  στο  κεντρικό  Διευρωπαϊκό  δίκτυο . Τέλος , βελτίωση και  επέκταση  των  δασικών δρόμων για  την καλύτερη  αξιοποίηση  του  δασικού πλούτου που αφθονεί στο  νομό .

β) Ολοκλήρωση  του  φράγματος  της  Μεσοχώρας και  λειτουργία  Υδροηλεκτρικού  εργοστασίου( ΥΗΕ Μεσοχώρας ) ισχύος 161,6 ΜWεξασφαλίζοντας ετήσια παραγόμενη ενέργεια  360 GWhαπό ανανεώσιμες  πηγές κι όχι  από  ορυκτά  καύσιμα .Είναι φανερά  τα  οφέλη  της  εθνικής οικονομίας  από  ένα  τέτοιο  έργο , αλλά  και  ειδικότερα της ορεινής και απομονωμένης  περιοχής  σε  θέσεις  εργασίας , τόνωση της  περιοχής .Παρότι υπήρξε  η  δέσμευση από την παρούσα διοίκηση της  Περιφέρειας ότι  το  έργο  θα  ξεκινήσει , μέχρι σήμερα δεν  έχει  γίνει  τίποτε ,  αν  και το  Συμβούλιο της  Επικρατείας  έχει  εγκρίνει την περιβαλλοντική μελέτη του έργου και το  μόνο  που  απομένει  είναι  οι  αποζημιώσεις των  κατοίκων . Σύμφωνα με  τη ΔΕΗ το  κόστος  κατασκευής του  έργου – ολοκληρώθηκε το 2001 – ήταν  500 εκατ.Ευρώ , κάθε  χρόνο που  δεν λειτουργεί επιφέρει  ζημιές  25 – 30 εκατ. Ευρώ , ενώ  η  εγκατάλειψη  του  έργου και ελλιπής συντήρηση   εγκυμονεί  σοβαρούς  κινδύνους  για  τους  κατοίκους  και το οικοσύστημα της  περιοχής . 

γ) Εφαρμογή  μεθόδων ηλεκτρονικής  διακυβέρνησηςστη  διοίκηση  της  Περιφέρειας με  σκοπό  την ταχύτερη και αποτελεσματική  εξυπηρέτηση  του  πολίτη  ακόμη  και  στο  πιο  μακρινό  χωριό . Το  παράδειγμα  της  Εσθονίας –  μιας  μικρής χώρας  1,5 εκατ. κατοίκων , όχι  πιο  ανεπτυγμένη από  την Ελλάδα –  που  εφαρμόζει  με  επιτυχία τέτοιο  σύστημα ( e- Government )είναι χαρακτηριστικό  σε  τομείς  όπως :  ψηφιακή  υπογραφή ,έκδοση και αποστολή πιστοποιητικών,id-εισιτήριο μέσων μεταφοράς , e-συνταγογράφηση ( ο πολίτης πηγαίνει στο φαρμακείο για  να παραλάβει  τη  συνταγή που έστειλε ο  γιατρός  του  ηλεκτρονικά ) . Τέτοιες  επενδύσεις δεν χρειάζονται  τεράστια  ποσά , αλλά εξειδικευμένο , τεχνολογικό  προσωπικό  ,που  στην  Ελλάδα αφθονεί , λόγω  των  πολλών νέων ατόμων με  πτυχίακαι  τεχνολογική  κατάρτιση . Είναι λάθος  να  πιστεύουμε  ότι  τέτοια  συστήματα  καταργούν θέσεις  εργασίας –  αντίθετα δημιουργούν  περισσότερες  και πιο  ποιοτικές θέσεις απασχόλησης  και  μάλιστα  σε  νέους  ανθρώπους .

Θα  μπορούσαν  να  αναφερθούν πολλά ακόμη  αλλά  εντόπισα  αυτά  τα  τρία επειδή  έχουν σαν βάση την καινοτομία , την  δημιουργία  θέσεων εργασίας ( ειδικά  στην περιφέρεια του νομού ) , την αξιοποίηση  νέων  τεχνολογιών αλλά και  των  νέων  ανθρώπων που  έχουν  κατάρτιση και  εξειδίκευση  στη νέα  τεχνολογία . Έργα που βοηθούν  στη συγκράτηση  του  πληθυσμό  στην επαρχία , στην αποφυγή της  ερήμωσης των  χωριών  , την ανακοπή  της  εξόδου   των νέων  στο εξωτερικό ή τα μεγάλα αστικά κέντρα .  Δεν πρέπει να  ξεχνάμε  το  δημογραφικό , είναι ένα  από  τα σοβαρότερα  προβλήματα  της  Ελλάδος : με  βάση  τα σημερινά  δεδομένα , το  2050  ο  πληθυσμός  της  Ελλάδος  ενδέχεται  να  έχει  μειωθεί  στα  8,3 εκατ. ( από 10,5  εκατ., σήμερα – πάνω από  20% μείωση ) , θα  είναι  αρκετά  πιο  «γερασμένος» ηλικιακά  , τα  ασφαλιστικά ταμεία  δεν  θα  μπορούν να  επιβιώσουν , ενώ  καμία ανάπτυξη  δεν μπορεί  να  γίνει  χωρίς  νέους  ανθρώπους  ( 25 – 45  ετών ) 

admins
Author: admins

Πανήγυρις Αγίου Μοδέστου στον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής Βαρουσίου Τρικάλων

Πανήγυρις Αγίου Μοδέστου στον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής Βαρουσίου Τρικάλων

Εορτή Αγίου Μοδέστου Αρχιεπισκόπου Ιεροσολύμων στον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής Τρικάλων …
Kids Wallet: Μια επαναστατική εφαρμογή για την προστασία των παιδιών από τον ψηφιακό εθισμό

Kids Wallet: Μια επαναστατική εφαρμογή για την προστασία των παιδιών από τον ψηφιακό εθισμό

Ο Καθηγητής Μάριος Παπαευσταθίου σε Συνέντευξη του στον Τηλεoπτικό Σταθμό “ΙΟΝΙΑΝ TV” για το Kids Wallet …
Έφυγε από τη ζωή η Αθανασία Φανάρα

Έφυγε από τη ζωή η Αθανασία Φανάρα

Σε ηλικία 87 ετών έφυγε από τη ζωή η Αθανασία Φανάρα, μια αγαπητή μητέρα, γιαγιά και θεία …
Στον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας ο Ηλίας Τσιαούσης

Στον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας ο Ηλίας Τσιαούσης

Εθιμοτυπική επίσκεψη του νέου Προέδρου του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Θεσσαλίας στον Περιφερειάρχη Δημήτρη Κουρέτα …