Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Προτάσεις Θανάση Μπαταγιάννη υποψηφίου περιφερειακού συμβούλου

Καινοτόμες δράσεις για την ανάπτυξη του Νομού Τρικάλων αλλά και της Θεσσαλίας

Είναι  γνωστό  ότι  η  Θεσσαλία  υπολείπεται  σε  ρυθμούς  ανάπτυξης (κατά  κεφαλήν ΑΕΠ) σε  σχέση  με  άλλες  Περιφέρειες , αλλά  και  εντός  της  Θεσσαλίας η  ανάπτυξη  δεν  είναι  ισορροπημένη με  τους  δύο  νομούς ( Τρικάλων – Καρδίτσης ) να  υπολείπονται των άλλων  δύο . Άρα , χρειάζεται  να  γίνουν  σημαντικά έργα  υποδομής  στους  δύο  πιο  «καθυστερημένους» νομούς  για  μειωθεί το  χάσμα με τους  άλλους δύο . Άλλωστε  τα  προγράμματα  δημοσίων  επενδύσεων είναι  ο  καλύτερος  τρόπος για  να  αναθερμανθεί  μια  οικονομία  που  βρίσκεται  σε  χρόνια  ύφεση .

α) Δίκτυα  Μεταφορών : ο  νομός  Τρικάλων δε  διαθέτει  ούτε θαλάσσια λιμάνια ούτε  αεροδρόμιο και  ο  μόνος  τρόπος  επικοινωνίας  με  τις  άλλες  περιοχές  είναι  το  οδικό  και  σιδηροδρομικό  δίκτυο : ολοκλήρωση  του  αυτοκινητόδρομου  Ε -65 και  σύνδεση  με  την Εγνατία  Οδό , αναβάθμιση  των δρόμων που  οδηγούν σε  ορεινά  χωριά  και  όμορους  νομούς : Καλαμπάκας – Αγιόφυλλου – Γρεβενών , Πύλης – Μεσοχώρας – Άρτης , Καλαμπάκας – Καστανιάς – Ασπροποτάμου . Σε  ότι  αφορά  το σιδηροδρομικό  δίκτυο , την επέκτασή  του : Καλαμπάκα – Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα ( σύνδεση  των λιμανιών Βόλου – Ηγουμενίτσας ) , Καλαμπάκας – Σιατίστης – Κοζάνης  ( σύνδεση με Δυτική  Μακεδονία ) . Η  πρώτη γραμμή έχει  ενταχθεί  στο  κεντρικό  Διευρωπαϊκό  δίκτυο . Τέλος , βελτίωση και  επέκταση  των  δασικών δρόμων για  την καλύτερη  αξιοποίηση  του  δασικού πλούτου που αφθονεί στο  νομό .

β) Ολοκλήρωση  του  φράγματος  της  Μεσοχώρας και  λειτουργία  Υδροηλεκτρικού  εργοστασίου( ΥΗΕ Μεσοχώρας ) ισχύος 161,6 ΜWεξασφαλίζοντας ετήσια παραγόμενη ενέργεια  360 GWhαπό ανανεώσιμες  πηγές κι όχι  από  ορυκτά  καύσιμα .Είναι φανερά  τα  οφέλη  της  εθνικής οικονομίας  από  ένα  τέτοιο  έργο , αλλά  και  ειδικότερα της ορεινής και απομονωμένης  περιοχής  σε  θέσεις  εργασίας , τόνωση της  περιοχής .Παρότι υπήρξε  η  δέσμευση από την παρούσα διοίκηση της  Περιφέρειας ότι  το  έργο  θα  ξεκινήσει , μέχρι σήμερα δεν  έχει  γίνει  τίποτε ,  αν  και το  Συμβούλιο της  Επικρατείας  έχει  εγκρίνει την περιβαλλοντική μελέτη του έργου και το  μόνο  που  απομένει  είναι  οι  αποζημιώσεις των  κατοίκων . Σύμφωνα με  τη ΔΕΗ το  κόστος  κατασκευής του  έργου – ολοκληρώθηκε το 2001 – ήταν  500 εκατ.Ευρώ , κάθε  χρόνο που  δεν λειτουργεί επιφέρει  ζημιές  25 – 30 εκατ. Ευρώ , ενώ  η  εγκατάλειψη  του  έργου και ελλιπής συντήρηση   εγκυμονεί  σοβαρούς  κινδύνους  για  τους  κατοίκους  και το οικοσύστημα της  περιοχής . 

γ) Εφαρμογή  μεθόδων ηλεκτρονικής  διακυβέρνησηςστη  διοίκηση  της  Περιφέρειας με  σκοπό  την ταχύτερη και αποτελεσματική  εξυπηρέτηση  του  πολίτη  ακόμη  και  στο  πιο  μακρινό  χωριό . Το  παράδειγμα  της  Εσθονίας –  μιας  μικρής χώρας  1,5 εκατ. κατοίκων , όχι  πιο  ανεπτυγμένη από  την Ελλάδα –  που  εφαρμόζει  με  επιτυχία τέτοιο  σύστημα ( e- Government )είναι χαρακτηριστικό  σε  τομείς  όπως :  ψηφιακή  υπογραφή ,έκδοση και αποστολή πιστοποιητικών,id-εισιτήριο μέσων μεταφοράς , e-συνταγογράφηση ( ο πολίτης πηγαίνει στο φαρμακείο για  να παραλάβει  τη  συνταγή που έστειλε ο  γιατρός  του  ηλεκτρονικά ) . Τέτοιες  επενδύσεις δεν χρειάζονται  τεράστια  ποσά , αλλά εξειδικευμένο , τεχνολογικό  προσωπικό  ,που  στην  Ελλάδα αφθονεί , λόγω  των  πολλών νέων ατόμων με  πτυχίακαι  τεχνολογική  κατάρτιση . Είναι λάθος  να  πιστεύουμε  ότι  τέτοια  συστήματα  καταργούν θέσεις  εργασίας –  αντίθετα δημιουργούν  περισσότερες  και πιο  ποιοτικές θέσεις απασχόλησης  και  μάλιστα  σε  νέους  ανθρώπους .

Θα  μπορούσαν  να  αναφερθούν πολλά ακόμη  αλλά  εντόπισα  αυτά  τα  τρία επειδή  έχουν σαν βάση την καινοτομία , την  δημιουργία  θέσεων εργασίας ( ειδικά  στην περιφέρεια του νομού ) , την αξιοποίηση  νέων  τεχνολογιών αλλά και  των  νέων  ανθρώπων που  έχουν  κατάρτιση και  εξειδίκευση  στη νέα  τεχνολογία . Έργα που βοηθούν  στη συγκράτηση  του  πληθυσμό  στην επαρχία , στην αποφυγή της  ερήμωσης των  χωριών  , την ανακοπή  της  εξόδου   των νέων  στο εξωτερικό ή τα μεγάλα αστικά κέντρα .  Δεν πρέπει να  ξεχνάμε  το  δημογραφικό , είναι ένα  από  τα σοβαρότερα  προβλήματα  της  Ελλάδος : με  βάση  τα σημερινά  δεδομένα , το  2050  ο  πληθυσμός  της  Ελλάδος  ενδέχεται  να  έχει  μειωθεί  στα  8,3 εκατ. ( από 10,5  εκατ., σήμερα – πάνω από  20% μείωση ) , θα  είναι  αρκετά  πιο  «γερασμένος» ηλικιακά  , τα  ασφαλιστικά ταμεία  δεν  θα  μπορούν να  επιβιώσουν , ενώ  καμία ανάπτυξη  δεν μπορεί  να  γίνει  χωρίς  νέους  ανθρώπους  ( 25 – 45  ετών ) 

admins
Author: admins

Αφήστε το σχόλιό σας

trikalanews

To trikalanews.gr χρησιμοποιεί cookies. Με την επίσκεψή σας συμφωνείτε με τους Όρους. Διαβάστε ΠερισσότεραΑποδοχή