Καινοτόμες δράσεις για την ανάπτυξη του Νομού Τρικάλων αλλά και της Θεσσαλίας
Είναι γνωστό ότι η Θεσσαλία υπολείπεται σε ρυθμούς ανάπτυξης (κατά κεφαλήν ΑΕΠ) σε σχέση με άλλες Περιφέρειες , αλλά και εντός της Θεσσαλίας η ανάπτυξη δεν είναι ισορροπημένη με τους δύο νομούς ( Τρικάλων – Καρδίτσης ) να υπολείπονται των άλλων δύο . Άρα , χρειάζεται να γίνουν σημαντικά έργα υποδομής στους δύο πιο «καθυστερημένους» νομούς για μειωθεί το χάσμα με τους άλλους δύο . Άλλωστε τα προγράμματα δημοσίων επενδύσεων είναι ο καλύτερος τρόπος για να αναθερμανθεί μια οικονομία που βρίσκεται σε χρόνια ύφεση .
α) Δίκτυα Μεταφορών : ο νομός Τρικάλων δε διαθέτει ούτε θαλάσσια λιμάνια ούτε αεροδρόμιο και ο μόνος τρόπος επικοινωνίας με τις άλλες περιοχές είναι το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο : ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Ε -65 και σύνδεση με την Εγνατία Οδό , αναβάθμιση των δρόμων που οδηγούν σε ορεινά χωριά και όμορους νομούς : Καλαμπάκας – Αγιόφυλλου – Γρεβενών , Πύλης – Μεσοχώρας – Άρτης , Καλαμπάκας – Καστανιάς – Ασπροποτάμου . Σε ότι αφορά το σιδηροδρομικό δίκτυο , την επέκτασή του : Καλαμπάκα – Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα ( σύνδεση των λιμανιών Βόλου – Ηγουμενίτσας ) , Καλαμπάκας – Σιατίστης – Κοζάνης ( σύνδεση με Δυτική Μακεδονία ) . Η πρώτη γραμμή έχει ενταχθεί στο κεντρικό Διευρωπαϊκό δίκτυο . Τέλος , βελτίωση και επέκταση των δασικών δρόμων για την καλύτερη αξιοποίηση του δασικού πλούτου που αφθονεί στο νομό .
β) Ολοκλήρωση του φράγματος της Μεσοχώρας και λειτουργία Υδροηλεκτρικού εργοστασίου( ΥΗΕ Μεσοχώρας ) ισχύος 161,6 ΜWεξασφαλίζοντας ετήσια παραγόμενη ενέργεια 360 GWhαπό ανανεώσιμες πηγές κι όχι από ορυκτά καύσιμα .Είναι φανερά τα οφέλη της εθνικής οικονομίας από ένα τέτοιο έργο , αλλά και ειδικότερα της ορεινής και απομονωμένης περιοχής σε θέσεις εργασίας , τόνωση της περιοχής .Παρότι υπήρξε η δέσμευση από την παρούσα διοίκηση της Περιφέρειας ότι το έργο θα ξεκινήσει , μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτε , αν και το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει εγκρίνει την περιβαλλοντική μελέτη του έργου και το μόνο που απομένει είναι οι αποζημιώσεις των κατοίκων . Σύμφωνα με τη ΔΕΗ το κόστος κατασκευής του έργου – ολοκληρώθηκε το 2001 – ήταν 500 εκατ.Ευρώ , κάθε χρόνο που δεν λειτουργεί επιφέρει ζημιές 25 – 30 εκατ. Ευρώ , ενώ η εγκατάλειψη του έργου και ελλιπής συντήρηση εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για τους κατοίκους και το οικοσύστημα της περιοχής .
γ) Εφαρμογή μεθόδων ηλεκτρονικής διακυβέρνησηςστη διοίκηση της Περιφέρειας με σκοπό την ταχύτερη και αποτελεσματική εξυπηρέτηση του πολίτη ακόμη και στο πιο μακρινό χωριό . Το παράδειγμα της Εσθονίας – μιας μικρής χώρας 1,5 εκατ. κατοίκων , όχι πιο ανεπτυγμένη από την Ελλάδα – που εφαρμόζει με επιτυχία τέτοιο σύστημα ( e- Government )είναι χαρακτηριστικό σε τομείς όπως : ψηφιακή υπογραφή ,έκδοση και αποστολή πιστοποιητικών,id-εισιτήριο μέσων μεταφοράς , e-συνταγογράφηση ( ο πολίτης πηγαίνει στο φαρμακείο για να παραλάβει τη συνταγή που έστειλε ο γιατρός του ηλεκτρονικά ) . Τέτοιες επενδύσεις δεν χρειάζονται τεράστια ποσά , αλλά εξειδικευμένο , τεχνολογικό προσωπικό ,που στην Ελλάδα αφθονεί , λόγω των πολλών νέων ατόμων με πτυχίακαι τεχνολογική κατάρτιση . Είναι λάθος να πιστεύουμε ότι τέτοια συστήματα καταργούν θέσεις εργασίας – αντίθετα δημιουργούν περισσότερες και πιο ποιοτικές θέσεις απασχόλησης και μάλιστα σε νέους ανθρώπους .
Θα μπορούσαν να αναφερθούν πολλά ακόμη αλλά εντόπισα αυτά τα τρία επειδή έχουν σαν βάση την καινοτομία , την δημιουργία θέσεων εργασίας ( ειδικά στην περιφέρεια του νομού ) , την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών αλλά και των νέων ανθρώπων που έχουν κατάρτιση και εξειδίκευση στη νέα τεχνολογία . Έργα που βοηθούν στη συγκράτηση του πληθυσμό στην επαρχία , στην αποφυγή της ερήμωσης των χωριών , την ανακοπή της εξόδου των νέων στο εξωτερικό ή τα μεγάλα αστικά κέντρα . Δεν πρέπει να ξεχνάμε το δημογραφικό , είναι ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα της Ελλάδος : με βάση τα σημερινά δεδομένα , το 2050 ο πληθυσμός της Ελλάδος ενδέχεται να έχει μειωθεί στα 8,3 εκατ. ( από 10,5 εκατ., σήμερα – πάνω από 20% μείωση ) , θα είναι αρκετά πιο «γερασμένος» ηλικιακά , τα ασφαλιστικά ταμεία δεν θα μπορούν να επιβιώσουν , ενώ καμία ανάπτυξη δεν μπορεί να γίνει χωρίς νέους ανθρώπους ( 25 – 45 ετών )