Υπολοιποι Δημοι

Σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα-Σιάτιστα-Κοζάνη. (Μια ακόμα ευκαιρία).

11 May 2021

Επιστολή των Συλλόγων Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων και Καρδίτσας προς τους τοπικούς βουλευτές και την Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Με την ευκαιρία της αναζωπύρωσης τελευταία της συζήτησης για τον σιδηρόδρομο στην γειτονική μας περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας, θεωρούμε πως είναι η ώρα να τεθεί για άλλη μια φορά επιτακτικά και από τη δική μας πλευρά το θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης των δύο περιφερειών με την κατασκευή επιτέλους της γραμμής Καλαμπάκας-Σιάτιστας-Κοζάνης και Σιάτιστας-Καστοριάς-Κρυσταλλοπηγής.

Για την γραμμή αυτή, όπως είναι γνωστό καταρτίστηκαν μελέτες την δεκαετία του 2000 για τις οποίες δαπανήθηκαν περισσότερα από δύο δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.

Δυστυχώς λόγω της οικονομικής κρίσης αλλά και άλλων ατυχών επιλογών, το έργο στη συνέχεια  πάγωσε και ξεκίνησαν νέες μελέτες για άλλα έργα, έργα πολλές φορές χωρίς κανένα νόημα. Έτσι εξαγγέλθηκε για παράδειγμα ο εκσυγχρονισμός της γραμμής του Έβρου που μόλις πριν λίγα χρόνια είχε ανακατασκευαστεί και η κατασκευή νέας  γραμμής Φλώρινας-Κρυσταλλοπηγής-Καστοριάς ενός πολυδάπανου λόγω αναγλύφου έργου που όμως δεν είχε να προσφέρει τίποτα και σε κανέναν.

Και την ίδια στιγμή που συνέβαιναν αυτά έγινε επιτρεπτό να καταστραφεί σε ορισμένα τμήματά της η επίσης ανακαινισμένη με δαπάνη αρκετών εκατομμυρίων ευρώ  γραμμή Αμυνταίου -Κοζάνης, για να εξορύξει κάρβουνο η ΔΕΗ και για να βελτιωθεί η οδική κυκλοφορία στην πόλη της Κοζάνης. Η αποκατάσταση των αποκοπών ουδέποτε έγινε και έτσι παραμένει η κατάσταση μέχρι σήμερα δυστυχώς.

Παρόλα αυτά και πέρα από κάθε προσδοκία, τον τελευταίο καιρό, τόσο από την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας όσο και από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τίθεται το ζήτημα της κατασκευής της σιδηροδρομικής σύνδεσης με την Αλβανία και όπως φαίνεται προκρίνεται, και πολύ σωστά, η χάραξη Καλαμπάκα-Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή για την οποία υπάρχουν ήδη έτοιμες μελέτες και σαφώς αποτελεί τη συντομότερη με μεγάλη διαφορά, όδευση από την Αττική προς τα σύνορα της Αλβανίας.

Το θέμα λοιπόν παρουσιάζει έντονο ενδιαφέρον και για την δική μας περιοχή και είναι απαραίτητο οι αρμόδιοι να κινητοποιηθούν και να κάνουν ότι απαιτείται για να ολοκληρωθεί επιτέλους η εκκρεμότητα των τελευταίων εκατό χρόνων για τη σιδηροδρομική σύνδεση των δύο γειτονικών περιφερειών και την αποκατάσταση της συνέχειας του σιδηροδρομικού δικτύου με την ένωση των γραμμών Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας και Κοζάνης-Φλώρινας, ώστε να αποκτήσει η χώρα αυτόν τον νέο πολύ χρήσιμο σιδηροδρομικό άξονα στον κορμό της.

Trikalanews
Author: Trikalanews

διακόπτης ρευματος

Διακοπή ρεύματος το Σάββατο 24 Μαΐου σε Οιχαλία, Πετρωτό και Ταξιάρχες

Προγραμματισμένες διακοπές ηλεκτροδότησης το Σάββατο 24/5/2025 από τη ΔΕΔΔΗΕ σε Οιχαλία, Πετρωτό και Ταξιάρχες για τεχνικές εργασίες. Ποιες ώρες και …
Νηπιαγωγείο Κεφαλοβρύσου: Δράση για τα αδέσποτα ζώα παρουσία του Αντιδημάρχου Τρικκαίων

Νηπιαγωγείο Κεφαλοβρύσου: Δράση για τα αδέσποτα ζώα παρουσία του Αντιδημάρχου Τρικκαίων

Το Νηπιαγωγείο Κεφαλοβρύσου υλοποίησε δράση με τίτλο «Νοιαζόμαστε για ζώα – Φροντίζουμε τα αδέσποτα», ενημερώνοντας τα παιδιά για την προστασία …
Ανακατασκευή πεζοδρομίων στην 28ης Οκτωβρίου, Τρίκαλα

Εργασίες ανακατασκευής στην 28ης Οκτωβρίου: Συνεχίζεται η αναστάτωση – Αντιδράσεις από επαγγελματίες

Σε πλήρη εξέλιξη οι ανακατασκευές πεζοδρομίων στην οδό 28ης Οκτωβρίου στα Τρίκαλα. Κυκλοφοριακές αλλαγές και διαμαρτυρίες επαγγελματιών για την εμπορική …
Ψηφιακή καινοτομία: Με ένα “κλικ” η ασφάλιση οχημάτων μέσω gov.gr και Gov.gr Wallet

Ψηφιακή καινοτομία: Με ένα “κλικ” η ασφάλιση οχημάτων μέσω gov.gr και Gov.gr Wallet

Επεκτάθηκε η δυνατότητα ψηφιακής συγκατάθεσης μέσω gov.gr και Gov.gr Wallet και στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές. Δείτε πώς λειτουργεί η νέα διαδικασία …
 
Προεπισκόπηση Ιδιωτικότητας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και η βοήθεια στην ομάδα μας να κατανοήσει ποια τμήματα του ιστότοπου βρίσκετε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.