Τα νέα της πόλης

Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι ο τζίρος των εορτών στα εμπορικά καταστήματα των Τρικάλων

5 Jan 2018

Τα αποτελέσματα της έρευνας του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ για την κίνηση των εμπορικών καταστημάτων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου 2017.

Το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ πραγματοποίησε την περιοδική έρευνα για την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Το σύνολο των πωλήσεων κατά την εορταστική περίοδο κινήθηκε στα ίδια και οριακά υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρσι.

Αναλυτικότερα:

• Για το 55% των επιχειρήσεων, οι πωλήσεις είτε αυξήθηκαν είτε παρέμειναν στάσιμες ενώ για το 42% των επιχειρήσεων οι πωλήσεις μειώθηκαν.

• Οι πωλήσεις κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι για το 42% των επιχειρηματιών, ποσοστό αισθητά μειωμένο, έναντι του αντίστοιχου ποσοστού το 2016 (76%).

Σύνοψη αποτελεσμάτων

• Το ποσοστό των επιχειρήσεων που κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα εμφανίζεται υψηλότερο σε σύγκριση με προηγούμενες εποχικές έρευνες του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ.

• Η καλύτερη περίοδος των εορτών από άποψη αγοραστικής κίνησης, σύμφωνα με τη γνώμη των επιχειρηματιών λιανικού εμπορίου, ήταν η εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα (46%), ενώ για ένα σημαντικό ποσοστό (29%), η εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.

• Σχεδόν οι 6 στους 10 επιχειρηματίες πραγματοποίησαν προσφορές στα καταστήματα τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ποσοστό διπλάσιο σε σύγκριση με πέρυσι.

• Η επιπλέον Κυριακή της 17ης Δεκεμβρίου που λειτούργησαν τα εμπορικά καταστήματα κατά τη φετινή εορταστική περίοδο σε σύγκριση με πέρυσι, δεν φαίνεται να επηρέασε το ήμισυ του επιχειρηματικού κόσμου.

Η καλύτερη περίοδος των εορτών σύμφωνα με τη γνώμη του εμπορικού κόσμου ήταν η εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα σε ποσοστό 46%, ενώ το 29% των επιχειρηματιών δήλωσαν ότι η εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και πρωτοχρονιάς υπήρχε εντονότερη αγοραστική κίνηση.

Τέλος ένα στους τέσσερις επιχειρηματίες δεν διέκρινε κάποια διαφοροποίηση όσον αφορά την αγοραστική κίνησης κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου.

Σχεδόν διπλάσιο βρέθηκε το ποσοστό των επιχειρήσεων που πραγματοποίησαν προσφορές κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, σε σύγκριση με την περυσινή έρευνα.

Συγκεκριμένα το 57% των επιχειρήσεων διέθεσαν κάποια από τα προϊόντα τους σε χαμηλότερες τιμές ώστε να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό. Το ύψος των προσφορών για την πλειονότητα των επιχειρήσεων, κυμάνθηκε είτε μεταξύ 10% έως 20%, είτε μεταξύ 20% έως 40%.

Η πλειονότητα των εμπορικών επιχειρήσεων να λειτουργήσει το κατάστημά τους και τις τρεις Κυριακές κατά τη διάρκεια των εορτών. Ένας στους τρεις άνοιξε την επιχείρησή του δύο από τις τρεις Κυριακές και ένας στους δέκα είτε άνοιξε μία Κυριακή είτε καμία. Η επιπλέον Κυριακή όπου μπορούσαν να λειτουργήσουν τα εμπορικά καταστήματα σε σύγκριση με πέρυσι, άφησε ανεπηρέαστο το 50% του επιχειρηματικού κόσμου.

Σύμφωνα με τους Εκπροσώπους των Εμπορικών Συλλόγων, οι πωλήσεις των καταστημάτων λιανεμπορίου στο διάστημα των φετινών εορτών παρουσίασαν σταθερότητα. Οι πωλήσεις ανήλθαν στα επίπεδα από -2% έως +5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή εορταστική περίοδο.

Σημαντικό εύρημα αποτελεί το γεγονός ότι για πρώτη φορά εμφανίζεται ανοδική τάση σε αρκετές περιοχές της χώρας σε σχέση με την περυσινή χρονιά.

Στα Τρίκαλα ο τζίρος ήταν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι και σε επίπεδο Θεσσαλίας, στην Λάρισα (+) 1-10% στην Καρδίτσα στα ίδια επίπεδα, στον Βόλο (-) 11-20%.

Άδειος αυτοκινητόδρομος Ε65 στα Τρίκαλα με φόντο τα βουνά, καλοκαίρι 2025

Άδειασαν τα Τρίκαλα – Ο καύσωνας «σάρωσε» τους δρόμους

Πρωτόγνωρες εικόνες ερήμωσης στην πόλη και στον E65 – Όλοι… διακοπές ή σε δροσιά, μόνο ο υδράργυρος στους δρόμους …
Κινηματογραφική φωτογραφία τύπου νουάρ: Μια ξανθιά γυναίκα κάθεται σοβαρή σε τραπέζι καφετέριας, με φάκελο γεμάτο χαρτονομίσματα μπροστά της. Η ατμόσφαιρα είναι σκοτεινή, γεμάτη ένταση, με χαμηλό φωτισμό, δραματικές σκιές και θολό φόντο που ενισχύει την αίσθηση μυστικότητας και απειλής.

Όταν η “ανεξαρτησία” γίνεται εργαλείο εκβιασμού – Ποιος πραγματικά υπηρετεί την κοινωνία;

Ο ρόλος των τοπικών μέσων και η λεπτή γραμμή μεταξύ ενημέρωσης, επιρροής και συναλλαγής …
Αγιαμονιώτης ποταμός: Από τα μεγάλα όνειρα στις… ζούγκλες βλάστησης – Η πραγματική εικόνα του 2025

Αγιαμονιώτης ποταμός: Από τα μεγάλα όνειρα στις… ζούγκλες βλάστησης – Η πραγματική εικόνα του 2025

Πού σταματούν οι μακέτες και ξεκινά η εγκατάλειψη – Ο Αγιαμονιώτης δίπλα στο πιο ζωντανό στέκι των Τρικάλων …
Σύλληψη ιδιοκτήτη ενημερωτικής σελίδας και ραδιοφώνου στον Βόλο για εκβιασμό της Ζέτας Μακρή – Πώς στήθηκε η αστυνομική επιχείρηση

Σύλληψη ιδιοκτήτη ενημερωτικής σελίδας και ραδιοφώνου στον Βόλο για εκβιασμό της Ζέτας Μακρή – Πώς στήθηκε η αστυνομική επιχείρηση

Με προσημειωμένα χαρτονομίσματα και παγιδευμένους διαλόγους συνελήφθη επιχειρηματίας ΜΜΕ για εκβιασμό βουλευτή – Το χρονικό της υπόθεσης …
Προεπισκόπηση Ιδιωτικότητας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και η βοήθεια στην ομάδα μας να κατανοήσει ποια τμήματα του ιστότοπου βρίσκετε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.