Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Tο 2ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων στην Κρακοβία στα πλαίσια προγράμματος ERASMUS +2018

To 2ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων βρέθηκε στην Κρακοβία , Πολωνία απο 23/02/2019 έως 01/03/2019 για την δεύτερη συνάντηση του προγράμματος Erasmus+ KA229 που έχει θέμα «Enhancing Active Citizenship Through DEBATE».

Tο πρόγραμμα που υλοποιείται στο σχολείο μας δίνει την δυνατότητα να φέρει σε επαφή μαθητές και καθηγητές από την Ιταλία, Βουλγαρία, Τουρκία, Ελλάδα και Πολωνία, να συνεργαστούν και να εμπλακούν μέσα σε κλίμα αμοιβαίου σεβασμού ,να αποκτήσουν και να αυξήσουν δεξιότητες  που αφορούν τα δικαιώματα και τα καθήκοντα ενός ενεργού Ευρωπαίου πολίτη.Μέσω της εμπειρίας των  DEBATE μαθητές και καθηγητές θα δημιουργήσουν καινοτόμες μεθοδολογικές προσεγγίσεις μη τυπικής εκπαίδευσης, θα συζητήσουν θέματα Ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος μέσα σε ένα ασφαλές, πολυπολιτισμικό περιβάλλον και θα προσπαθήσουν να εντάξουν τον  επιχειρηματολογικό διάλογο στα Σχολικά Προγράμματα Σπουδών προσφέροντας έτσι την ανταλλαγή καλών πρακτικών για την εκπαίδευση.Με την βοήθεια μίας Συμβούλου σε θέματα debateαπό την Σλοβενία –μία χώρα με τεράστια εμπειρία στον δημόσιο λόγο μέσα στην σχολική εκπαίδευση- αυτά τα  δύο χρόνια θα διοργανωθούν διαγωνισμοί debate(tournament) ανάμεσα στους μαθητές όλων των χωρώνπάνω σε θέματα όπως ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ, ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΜΕΣΩ ΙΝΤΕΡΝΕΤ, ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ, ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, ΓΕΝΟΣ/ΦΥΛΑ , ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ, ΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ.

Τα debateως εργαλείο εκπαίδευσης είναι σχετικά καινούργιο,  αν και στην πραγματικότητα χρονολογείται από τις μέρες του Σωκράτη (470-399 πΧ). Ο μεγάλος φιλόσοφος συνήθιζε να κάθεται στους κήπους ή να κάνει περίπατο με τους μαθητές του κάνοντας συζητήσεις και χρησιμοποιώντας ερωτήσεις του τύπου «Γιατί το νομίζεις αυτό; είσαι βέβαιος; τι σε κάνει να το πιστεύεις αυτό;» 

δημιουργώντας την γνωστή Σωκρατική Μέθοδο (elenchus).Η μέθοδος των debate στην εκπαίδευση έχει προχωρήσει λίγο παρακάτω. Οι μαθητές προετοιμάζονται  σε ένα θέμα ανεξάρτητα άν συμφωνούν ή όχι και με ευγένεια και επιχειρήματα υποστηρίζουν την άποψή τους.Με αυτόν τον τρόποαναπτύσσουν ικανότητες ρητορικής , υποστηρίζουν την αποψή τους μπροστά σε κοινό, αναπτύσσουν συνεργασία με άλλους μαθητές από διαφορετικές χώρες και όλα αυτά σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο και μεθοδολογία.

Κατά την 2η Συνάντηση του προγράμματος, ο Διευθυντής του σχολείου της Κρακοβίας Zespol Szkol Poligraficzno –  Medialnych, η συντονίστρια του προγράμματος Joanna Barteczko-Kocjan και οι καθηγητές και μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα μας ετοίμασαν μία ζεστή και υπέροχη υποδοχή. Οι μαθητές φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες και βίωσαν την φιλοξενία, τον τρόπο ζωής και τις συνήθειες του Πολωνικού λαού. Μέσα σε μία εβδομάδα μαθητές και καθηγητές έκαναν ακόμα πιο δυνατούς τους  δεσμούς φιλίας , συνεργασίας , σεβασμού. Ο  διμερής Διαγωνισμός των debateέγινε μέσα σε κλίμα συνεργασίας και ομαδικότητας με τους μαθητές να χρησιμοποιούν τον δημόσιο λόγο με σεβασμό προς τους συνομιλητές τους επιχειρηματολογώντας στην Αγγλική Γλώσσα πάνω στα ακόλουθα motions : 1.H πολυπολιτισμικότητα είναι καλύτερο μοντέλο από την αφομοίωση για την δημιουργία μίας συμπαγούς  κοινωνίας2. Η μεγάλης κλίμακας μετανάστευση προκαλεί σοβαρά οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα. Η ομάδα της Πολωνίας  πήρε την πρώτη θέση και αν και  η ομάδα της χώρας μας δεν πήρε κάποια διάκριση δέχτηκε τους επαίνους και τα συγχαρητήρια  όλων για την μαχητικότητά τους, για το ήθος τους καθώς και το πνεύμα συνεργασίας με τους άλλους μαθητές.

Όμως η επίσκεψή μας στην Πολωνία δεν ήταν μόνο debate. Κατά τη διάρκεια της παραμονής μας εκεί επισκεφτήκαμε  χώρους και μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς από την UNESCO .Hεπίσκεψη στο Auschwitzήταν για μας μια εμπειρία που δεν θα την ξεχάσουμε ποτέ. Το ταξίδι στο Zakopane μας έδωσε μία γεύση από τα βουνά της πανέμορφης Κρακοβίας και η όλη περιήγηση μέσα στην πόλη, στο κάστρο, στο Εθνικό Μουσείο με την περίφημη έκθεση του Leonardo da Vinci μας άφησε με τις καλύτερες εντυπώσεις. Η φιλοξενία των Πολωνών ήταν εξαιρετική,γευτήκαμε παραδοσιακά τοπικά φαγητά, χορέψαμε και τραγουδήσαμε χορούς και τραγούδια από όλες τις χώρες και γενικά περάσαμε υπέροχες στιγμές απολαμβάνοντας την συνέχειατου προγράμματος δημιουργώντας ακόμη πιο δυνατούς δεσμούς και φιλίες.

Η ελληνική ομάδα αποτελούνταν από τους εξής μαθητές: 1.Ειρήνη Γκαντιά 2. Ιωάννα Βουτσελά 3. Χαράλαμπος Γκουγκαράς 4. Κωνσταντίνος Παπαναγιώτου 5. Σοφία Παπακυρίτση 6. Εβελίνα Ράδου οι οποιοι μας έκαναν περήφανους με το ήθος τους, την ευγενική τους συμπεριφορά, την στάση τους απέναντι σε όλους τους συμμετέχοντες και στους συνοδούς αλλά και με την αγωνιστικότητα που έδειξαν κατά την διάρκεια του διαγωνισμού. Τα παιδιά μας μέσα σε λίγο χρόνο προετοιμασίας και θυσιάζοντας πολύ από τον ελεύθερο χρόνο τους κατάφεραν για ακόμη μια φορά να μας προσφέρουν υπέροχες στιγμές. Θα θέλαμε μέσα από την καρδιά μας να τους δώσουμε συγχαρητήρια τόσο στους ίδιους όσο και στους γονείς τους και ιδιαίτερα να τους ευχαριστήσουμε δημόσια που μας τους εμπιστεύτηκαν. Επίσης θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε από καρδιάς τον Διευθυντή μας Πέτρο Τζίμα που μας στηρίζει με όλες του τις δυνάμεις στο πρόγραμμα αυτό και το Σύλλογο Διδασκόντων του 2 ΓΕΛ Τρικάλων για τη βοήθεια τους και την ανοχή τους.

Η ομάδα των καθηγητών αποτελούνταν από την Ζωή Περιστέρη (Συντονίστρια του Προγράμματος), την Ασημίνα Πέτσακαι την Μελπομένη Παπανικολάου οι οποίες κατάφεραν με την συνεργασία τους και τον σεβασμό τους στην ομάδα να δημιουργήσουν κλίμα ασφάλειας και ηρεμίας στους μαθητές μας.

Εμπειρίεςτωνμαθητών

1.Σοφία:  Ήταν μια καταπληκτική εμπειρία  γεμάτη χαρά, διασκέδαση και συγκίνηση .  Είδαμε νέους τόπους, αξιοθέατα, ήρθαμε σε επαφή με διαφορετικές απόψεις, τρόπους σκέψης.
2.Χάρης: Θα μου μείνει αξέχαστο! Έκανα καινούριους φίλους, ο καθένας από μια διαφορετική γωνιά της Ευρώπης, γεγονός που με βοήθησε να μάθω καινούριες γλώσσες! 
3.  Ιωάννα: Σίγουρα ήταν κάτι που θα μείνει χαραγμένο στην μνήμη μας για πάντα. Ήταν μια μοναδική ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή με διαφορετικούς ανθρώπους, να γνωρίσουμε νέους πολιτισμούς  και παραδόσεις. 
4. Ειρήνη: Ήταν μια διαφορετική εμπειρία που μας βοήθησε να διευρύνουμε τους ορίζοντές μας καθώς συναναστραφήκαμε με ανθρώπους από διαφορετικές χώρες, γνωρίσαμε νέες γλώσσες και δοκιμάσαμε καινούριες γεύσεις. 
5. Κώστας:  Διαπιστώσαμε ότι ανάμεσα στους λαούς υπάρχουν ελάχιστα να τους χωρίζουν και πολύ περισσότερα να τους ενώνουν. Στην ουσία τέτοια ταξίδια αποδεικνύουν ότι όλοι οι μαθητές είμαστε κάτοικοι ενός παγκόσμιου χωριού.
6. Εβελίνα:Μου αρέσουν τα ταξίδια αλλά αυτό δεν ήταν ένα απλό ταξίδι, ήταν μια εμπειρία γνώσης που μας βοήθησε να δούμε με εντελώς διαφορετική ματιά άλλους πολιτισμούς .

«There is no conversation more boring than the one where everybody agrees» Michel de Montage

Οι εκπαιδευτικοί του προγράμματος
Οι συμμετέχοντες μαθητές

admins
Author: admins

Αφήστε το σχόλιό σας

trikalanews

To trikalanews.gr χρησιμοποιεί cookies. Με την επίσκεψή σας συμφωνείτε με τους Όρους. Διαβάστε ΠερισσότεραΑποδοχή