Έργα για την εγκατάσταση του πρώτου Συστήματος Διαχείρισης Πεζοδρόμων της χώρας μας, προϋπολογισμού 1,125 εκατομμυρίων ευρώ, θα ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα στην πόλη της Λάρισας. Τη σχετική σύμβαση υπέγραψαν ο Δήμαρχος Λαρισαίων, Απόστολος Καλογιάννης, και ο κ. Λυκούργος Αντωνόπουλος, Διευθυντής ICT του Ομίλου ΟΤΕ, ενώ παρών ήταν και ο Αντιδήμαρχος της πόλης, Δημήτρης Μαβίδης. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί μερικών από το ΕΣΠΑ – ΠΕΠ Θεσσαλίας, με το ποσό των 450.000 ευρώ, ενώ το υπόλοιπο κόστος θα καλυφθεί με πόρους του Δήμου.
Ουσιαστικά, το έργο, που θα έχει διάρκεια 8 μήνες, είναι το πρώτο βήμα της Λάρισας προς την κατεύθυνση της «έξυπνης πόλης», που άνοιξαν τα Τρίκαλα.
Σύμφωνα με την μελέτη, το σύστημα ελεγχόμενης πρόσβασης θα αφορά τις δυο πεζοδρομημένες περιοχές του κέντρου και ειδικότερα την βόρεια περιοχή, που περικλείεται από τις οδούς Μανωλάκη, Γεωργιάδου, Δήμητρας, Βύρωνος, Ολύμπου και Κύπρου, αλλά και στον νότιο τμήμα που περικλείεται από τους δρόμους Παπαναστασίου, Κύπρου, Παναγούλη και Μανδηλαρά.
Συγκεκριμένα το Σύστημα Διαχείρισης Πεζοδρόμων θα αποτελείται από:
- Σταθερά κολωνάκια.
- Βυθιζόμενα κολωνάκια (εξοπλισμός πρόσβασης) που θα πρέπει να ανοίγουν αυτόματα κατά τις ώρες τροφοδοσίας των καταστημάτων, τις ώρες αποκομιδής των απορριμμάτων και σε περίπτωση βλάβης του συστήματος, καθώς και σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ή σε περίπτωση που έχει δοθεί δικαίωμα πρόσβασης (π.χ. μόνιμοι κάτοικοι)
- Σύστημα ελέγχου εισόδου-εξόδου το οποίο κα αποτελείται από δυο κάμερες ανά σημείο ελέγχου με δυνατότητες αναγνώρισης της πινακίδας κυκλοφορίας (ειδικές κάμερες) των οχημάτων των χρηστών που έχουν δικαίωμα πρόσβασης στους πεζοδρόμους. Η πρόσβαση θα επιτρέπεται είτε τοπικά (οι κάμερες θα ελέγχουν τα κολωνάκια) είτε κεντρικά (το Κέντρο Ελέγχου θα ελέγχει τα κολωνάκια).
- Κέντρο Ελέγχου που θα μπορεί
- α) να λαμβάνει σήμα από τις ειδικές κάμερες και
- β) να δίνει εντολές ανοίγματος του συνόλου ή υποσυνόλου του εξοπλισμού πρόσβασης. Οι λειτουργίες αυτές θα εκτελούνται αυτόματα μετά από αναγνώριση της πινακίδας κυκλοφορίας του οχήματος είτε βάσει συγκεκριμένου προγράμματος είτε μετά από παρέμβαση από τον χειριστή του Κέντρου Ελέγχου.
- α) να λαμβάνει σήμα από τις ειδικές κάμερες και
- Ανοικτή, cloud-based, έτοιμη πλατφόρμα που θα επιτρέπει την διασύνδεση των μεμονωμένων λύσεων και εφαρμογές «έξυπνης πόλης» που έχουν παραδοθεί και που πρόκειται να παραδοθούν στο μέλλον, προκειμένου να βελτιωθεί η επιχειρησιακή ετοιμότητα του Δήμου, η παραγωγικότητα, η μείωση κόστους διαχείρισης των λύσεων με απώτερο στόχο τη βελτίωση τόσο της ποιότητας ζωής των πολιτών.