Ελλάδα

Βελτίωση κλίματος για την αγορά

29 Aug 2019

Περιορισμένες οι πωλήσεις παρά τη σταδιακή βελτίωση του κλίματος, δείχνουν τα αποτελέσματα  έρευνας που παρουσίασε η ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ για τις θερινές εκπτώσεις 2019

Το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ πραγματοποίησε την καθιερωμένη περιοδική έρευνα για τις θερινές εκπτώσεις του 2019.

Όπως συνάγεται από τα αποτελέσματα της έρευνας οι πωλήσεις κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων δεν ικανοποίησαν τις επιχειρήσεις, ενώ προκύπτουν διαφοροποιήσεις αναλόγως του μεγέθους και του κλάδου δραστηριοποίησης.

Ωστόσο, η σταδιακή βελτίωση του οικονομικού κλίματος συνέβαλε στην αποκλιμάκωση της πτωτικής τάσης.

 

Σύνοψη αποτελεσμάτων

 

  • Για τη μεγαλύτερη μερίδα των επιχειρήσεων (9 στις 10) οι πωλήσεις κατά τις θερινές εκπτώσεις διαμορφώθηκαν στα ίδια ή σε χειρότερα επίπεδα, συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (Διάγραμμα 1α). Εν τούτοις, πρέπει να σημειωθεί πως περίπου οι μισές εξ’ αυτών (52%) δήλωσαν επιδείνωση, ποσοστό το οποίο είναι χαμηλότερο από το αντίστοιχο των θερινών εκπτώσεων του 2018 (60%) (Διάγραμμα 1β). Ως εκ τούτου, ενισχύθηκε το μερίδιο των επιχειρήσεων που δεν εμφάνισε μεταβολή στο τζίρο τους από 27% το 2018 σε 35% φέτος. Το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων που κατέγραψε πτώση των πωλήσεων ανήκει στον κλάδο ειδών ψυχαγωγίας και επιμορφωτικών ειδών (Διάγραμμα 2).
  • Οι επιχειρήσεις με υψηλότερο ετήσιο κύκλο εργασιών καθώς και εκείνες που απασχολούν προσωπικό, εμφανίζουν σε γενικές γραμμές καλύτερες επιδόσεις κατά την εκπτωτική περίοδο, γεγονός που επιβεβαιώνει την άνιση κατανομή των ωφελειών υπέρ των μεγαλύτερων μονάδων (Διάγραμμα 3).
  • Σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις (45%) υιοθέτησαν ποσοστό έκπτωσης από 21% έως 40%, ενώ το 37% αυτών επέλεξε ακόμη υψηλότερα ποσοστά (Διάγραμμα 4). Σε επίπεδο επιμέρους κλάδων: 1 στις 2 επιχειρήσεις  Ένδυσης/Υπόδησης προχώρησε σε γενναίες εκπτώσεις άνω του 40%, γεγονός ενδεικτικό των πιέσεων που έχουν ασκηθεί στο συγκεκριμένο κλάδο κατά την τελευταία περίοδο (Διάγραμμα 5).
  • Για 2 στις 3 επιχειρήσεις που εμφάνισαν αύξηση του τζίρου τους, η βελτίωση των πωλήσεών τους κυμάνθηκε σε έως και 10% (Διάγραμμα 6). Αντίθετα, σχεδόν 7 στις 10 επιχειρήσεις από εκείνες που δήλωσαν επιδείνωση των πωλήσεών τους, κατέγραψαν ποσοστό πτώσης άνω του 10% (Διάγραμμα 7).
  • Για μία ακόμη φορά ο Ιούλιος αναδείχτηκε η καλύτερη περίοδος από άποψη αγοραστικής κίνησης σε σύγκριση με τον Αύγουστο (Διάγραμμα 8).
  • Περισσότερες από τις μισές συναλλαγές (55%) διεξήχθησαν φέτος μέσω χρήσης πλαστικού χρήματος (κάρτες), όταν το 2018 το αντίστοιχο ποσοστό κυμάνθηκε στο 48% (Διάγραμμα 9).
  • Τέλος, μόνο το 21% προχώρησε στην αγορά νέου εμπορεύματος ειδικά για την εκπτωτική περίοδο, εύρημα που επιβεβαιώνει την επιφυλακτικότητα του εμπορικού κόσμου για το χρόνο πλήρους αποκατάστασης της κανονικότητας της αγοράς (Διάγραμμα 10).

 

Η ταυτότητα της έρευνας: Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μεταξύ 26 και 29 Αυγούστου 2019. Ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε δείγμα 250 επιχειρήσεων, εφαρμόζοντας στρωματοποιημένη δειγματοληψία σε δύο στάδια, σε εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας.

 

admins
Author: admins

AirCanteen

Γίνε μέλος της κορυφαίας εταιρείας εστίασης!

Γίνε μέλος της κορυφαίας εταιρείας εστίασης!

Η AirCanteen, μια από τις ηγέτιδες εταιρείες εστίασης, αναζητά Πωλητές, Barista, Αποθηκάριους & Υπεύθυνους Καταστήματος για τα καταστήματά μας στα …


Έφυγε από τη ζωή ο Στέφανος Μπλέτσας, αρχιφύλακας, σε ηλικία 53 ετών

Έφυγε από τη ζωή ο Στέφανος Μπλέτσας, αρχιφύλακας, σε ηλικία 53 ετών

Απεβίωσε ο αρχιφύλακας Στέφανος Μπλέτσας σε ηλικία 53 ετών. Η κηδεία θα τελεστεί τη Μ. Τετάρτη 16 Απριλίου στην Πηγή …
τροχονόμος γράφει αυτοκίνητο μπροστά από καταστήματα

Υποτονική η λαϊκή αγορά Τρικάλων – Παρών μόνο… η Τροχαία

Μειωμένη η κίνηση στη λαϊκή αγορά Τρικάλων, με την Τροχαία να «πρωταγωνιστεί» κόβοντας πρόστιμα σε σταθμευμένα οχήματα καταναλωτών …
Η Πασχαλιά στο Ποτήρι

Η Πασχαλιά στο Ποτήρι

Το Πάσχα στο σπίτι της γιαγιάς, δεν ήταν απλώς μια γιορτή.Ήταν μια τελετουργία με έναν ιδιαίτερο ρυθμό που την ένιωθες …
Συνάντηση Σταμενίτη με την Πρέσβη του Βιετνάμ για εξαγωγές αγροτικών προϊόντων

Συνάντηση Σταμενίτη με την Πρέσβη του Βιετνάμ για εξαγωγές αγροτικών προϊόντων

Εστίαση σε ακτινίδια, πουλερικά και μέλι – Στόχος η ενίσχυση των διμερών συνεργασιών Τη νέα Πρέσβη του Βιετνάμ στην Ελλάδα, …
Προεπισκόπηση Ιδιωτικότητας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και η βοήθεια στην ομάδα μας να κατανοήσει ποια τμήματα του ιστότοπου βρίσκετε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.