Χάρης Θεοχάρης: Ένας σύγχρονος λουδίτης που φαντασιώνεται ότι μπορεί να σταματήσει τον 21ο αιώνα

«Δημοκρατικός πολίτης είναι αυτός που ανέχεται την αντίθετη άποψη, όχι αυτός που με άλλοθι το άσυλο του ‘82 στο οποίο μας γυρίζετε, εμποδίζει να ακουστούν οι άλλες απόψεις στο αμφιθέατρο», επεσήμανε ο ανεξάρτητος Βουλευτής Χάρης Θεοχάρης κατά την συζήτηση στην Ολομέλεια του νομοσχεδίου για την ανώτατη εκπαίδευση. 
«Γιατί αυτό εδώ δεν είναι ένα νομοσχέδιο, αλλά ένα συνονθύλευμα. Αυτό είναι ένα σύγχρονο σαμπό κ. Γαβρόγλου. Και ένας σύγχρονος λουδίτης που φαντασιώνεται πως ο 21ος αιώνας μπορεί να σταματήσει», τόνισε χαρακτηριστικά.  
Αναφερόμενος στην ομιλία του Πρωθυπουργού, ο οποίος μίλησε για αυτοδιοίκητο, αποτελεσματικότητα και Δημοκρατία στα πανεπιστήμια, ο κ. Θεοχάρης υπογράμμισε πως «κάθε παράγραφος του νομοσχεδίου είναι ξυραφιά στο πρόσωπο του αυτοδιοίκητου των Πανεπιστημίων. Κάθε άρθρο του νομοσχεδίου είναι γροθιά στο στομάχι της αποτελεσματικότητας των Πανεπιστημίων. Κάθε λέξη του νομοσχεδίου είναι μαχαιριά στο στήθος της Δημοκρατίας στα Πανεπιστήμια».

Με την επισήμανση ότι η γνώση θέλει ήρεμο ακαδημαϊκό περιβάλλον και όχι ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα, ο κ. Θεοχάρης κατέθεσε σειρά προτάσεων επιγραμματικά για ένα δημοκρατικό, ελεύθερο και σύγχρονο Πανεπιστήμιο.

Αναλυτικά, ανέφερε τα εξής: 
«Άκουσα τον Πρωθυπουργό, όπως και εσείς, να μιλάει για Δημοκρατία, για Δημόσια Πανεπιστήμια, για έρευνα που κρατάει τους Έλληνες στη χώρα μας. Τον άκουσα λέει ότι βλέπει χαρούμενα πρόσωπα στην Παιδεία. Δεν τον άκουσα όμως  να αποσύρει τις διατάξεις που κάνει τους συμβολαιογραφικούς συλλόγους ιδιωτικού δικαίου  για να γίνει κατάτμηση και απευθείας ανάθεση του έργου των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών στον συντοπίτη του υπουργού. Το νομοσχέδιο που κατατροπώνει τον ιδιωτικό τομέα, υπάγει στον ιδιωτικό δίκαιο τους συμβολαιογραφικούς συλλόγους . Αν χρειαστεί και άλλη ανάθεση, θα κάνετε και τους δικηγορικούς συλλόγους ιδιωτικού δικαίου.
Το Ν/Σ της δημοκρατίας καταργεί φασιστικά τη θέση νομικού συμβούλου της ΑΑΔΣ που τόλμησε να πει πως η κατάτμηση είναι παράνομη.
Tι τα χρειαζόμαστε τα Πανεπιστήμια; Για να παράγουν γνώση; Η γνώση θέλει ήρεμο ακαδημαϊκό περιβάλλον. Όχι ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα. Η γνώση θέλει τα ακαδημαϊκά κριτήρια να πρωτεύουν. Όχι να μπαίνουν άλλα κριτήρια στη μέση. Για να περνούν την ώρα τους οι νέοι ώστε να μη βγαίνουν στην ανεργία και στην κατάθλιψη και μας χαλάνε τους κοινωνικούς και οικονομικούς δείκτες; Για να παράγουν πλούτο;

Ο πλούτος θέλει έρευνα συνδεδεμένη με την παραγωγή ώστε να αποδεικνύουμε επιστημονικά την ανωτερότητα του ελληνικών προϊόντων. Ο πλούτος θέλει κίνητρα και ζώνες καινοτομίας ώστε τα πανεπιστήμια να προχωρούν τη γνώση στα πρώτα βήματα της εκμετάλλευσης. Ο πλούτος θέλει να προσελκύσουμε τα Αραβόπουλα, τα Ρωσόπουλα και τα Κινεζόπουλα αλλά και όποιον από την υπόλοιπη υφήλιο θέλει να κάνει κλασικές σπουδές, όχι κατάργηση στην πράξη των Αγγλόφωνων μεταπτυχιακών.

Αν δεν ξέρετε, ορίστε η μελέτη της Εθνικής Τράπεζας για το τι μπορεί να δώσει άμεσα η τριτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας. Προσέλκυση 110.000 αλλοδαπών φοιτητών- και των διδάκτρων τους- και αύξηση του δυνητικού ΑΕΠ κατά 1-2 μονάδες ετησίως.
Τι τα χρειαζόμαστε τα Πανεπιστήμια; Για να παράξουμε δημοκρατικούς πολίτες; Ο δημοκρατικός πολίτης είναι αυτός που δεν ανέχεται την ανομία, γιατί οι νόμοι στη Δημοκρατία είναι νόμοι των πολιτών. Όχι αυτός που τη βλέπει και δεν κάνει τίποτα. Ο δημοκρατικός πολίτης είναι αυτός που ανέχεται την αντίθετη άποψη, όχι αυτός που με άλλοθι το άσυλο του 82 στο οποίο μας γυρίζετε, εμποδίζει να ακουστούν οι άλλες απόψεις στο αμφιθέατρο. Ο δημοκρατικός πολίτης είναι αυτός που δέχεται τους θεσμούς τους, τους ακαδημαϊκούς , τους ερευνητικούς, τους παιδευτικούς του πανεπιστημίου και δεν τους θεωρεί δευτερεύοντες μπροστά στο δημοκρατικό δικαίωμα.
Τι τα χρειαζόμαστε τα Πανεπιστήμια; Για να εγχειρίζουν εφόδια στους αυριανούς δρώντες της οικονομικής δραστηριότητας; Στον 21ο αιώνα 3 είναι οι πυλώνες ανάπτυξης: Υπηρεσίες στον άνθρωπο με αιχμή μας τον τουρισμό. Δημιουργικές βιομηχανίες με αιχμή μας την Ιστορία μας. Εκπαίδευση και καλλιέργεια, συνεχής κατάρτιση με αιχμή μας τα Πανεπιστήμια.
Όχι όμως αυτά τα Πανεπιστήμια του κ. Γαβρόγλου. Αυτά δεν δίνουν εφόδια για τον 21ο αιώνα και παράγουν τους υπαλλήλους υποχείρια των αφεντικών  για τις επόμενες δεκαετίες. Αυτά δεν απελευθερώνουν τις εσωτερικές παραγωγικές δυνάμεις της χώρας ώστε να απελευθερωθεί η χώρα  από την ανάγκη χρημάτων από το εξωτερικό. Γιατί αυτό εδώ δεν είναι ένα νομοσχέδιο  αλλά ένα συνονθύλευμα. Αυτό είναι ένα σύγχρονο σαμπό κ. Γαβρόγλου. Και ένας σύγχρονος λουδίτης που φαντασιώνεται πως ο 21ος αιώνας μπορεί να σταματηθεί.
Ο Πρωθυπουργός μίλησε για αυτοδιοίκητο, για αποτελεσματικότητα, για Δημοκρατία. Κάθε παράγραφος του νομοσχεδίου είναι ξυραφιά στο πρόσωπο του αυτοδιοίκητου των Πανεπιστημίων. Κάθε άρθρο του νομοσχεδίου είναι γροθιά στο στομάχι της αποτελεσματικότητας των Πανεπιστημίων. Κάθε λέξη του νομοσχεδίου είναι μαχαιριά στο στήθος της Δημοκρατίας στα Πανεπιστήμια. 
Να ο νόμος πλαίσιο που το Δημοκρατικό, ελεύθερο, σύγχρονο Πανεπιστήμιο χρειάζεται:
Άρθρο 1: Η τριτοβάθμια εκπαίδευση   βασική αποστολή έχει την ηθική, πνευματική, επαγγελματική αγωγή των φοιτητών, την καλλιέργεια της έρευνας και της καινοτομίας.
Άρθρο 2: Τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα έχουν 6 μήνες για  σύνταξη κανονισμού και οργανισμού που ορίζει όλα τα θέματα οργάνωσης και λειτουργίας των Πανεπιστημίων.
Καμία υπογραφή Υπουργού για τα θέματα αυτά.
Οι φοιτητές έχουν δικαίωμα και υποχρέωση να αξιολογούν  τις υποδομές, τα προγράμματα σπουδών και το περιεχόμενο ενός εκάστου μαθήματος, του κάθε καθηγητή που το παραδίδει και μόνο αυτά.
Άρθρο 3: Η ΑΔΙΠ υποχρεώνεται σε 6 μήνες να παρουσιάσει τα κριτήρια χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων, ενδεικτικά αριθμό φοιτητών, αριθμό δημοσιεύσεων, αριθμό παραπομπών, θέση σε διεθνείς πανεπιστημιακές κατατάξεις.
Υποχρέωση επικαιροποίησης κάθε 4 χρόνια.
Παράρτημα 1: Ενδεικτικός οργανισμός και κανονισμός που ισχύει αυτόματα μετά από 6 μήνες αν δεν οριστεί από το ίδρυμα.
Παράγραφος 2: Ενδεικτικά κριτήρια χρηματοδότησης αν η ΑΔΙΠ δεν ορίσει μέσα σε 6 μήνες.
Έτσι λύνονται τα ζητήματα τον 21 ο αιώνα. Χωρίς συμβιβασμούς, χωρίς αναχρονισμούς, χωρίς αγκυλώσεις. Γιατί  αν έχουμε κάτι να κάνουμε σήμερα για να βγούμε από την κρίση είναι να αφήσουμε οι πολιτικοί τη χώρα να σηκωθεί μόνη της όρθια. Έξω η εκτελεστική εξουσία από τα Πανεπιστήμια. Έξω η εκτελεστική εξουσία από το Δημόσιο. Έξω η εκτελεστική εξουσία από τη Δικαιοσύνη. Έξω η εκτελεστική εξουσία από την ιδιωτική πρωτοβουλία.
Εσείς κάνετε το ανάποδο και βουλιάζετε τη χώρα μας ακόμα περισσότερο στην κρίση και την οδηγείτε με μαθηματική ακρίβεια στο 4ο μνημόνιο. Εκεί που η επικοινωνιακή της ατζέντα διαλύει και σκοτώνει τα όνειρα κάθε νέας και νέου, όπως έκαναν τόσοι άλλοι πριν από εσάς».


Αφήστε το σχόλιό σας

trikalanews

©2020 Trikalanews from TNEWSGROUP

To trikalanews.gr χρησιμοποιεί cookies. Με την επίσκεψή σας συμφωνείτε με τους Όρους. Διαβάστε ΠερισσότεραΑποδοχή