Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

226 εκατ. ευρώ η αποκατάσταση ζημιών και τα αναπτυξιακά έργα στην Π.Ε. Τρικάλων

Όσα δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Στα έργα αποκατάστασης των καταστροφών από τα ακραία καιρικά φαινόμενα «Daniel» και «Elias», σε Σιδηροδρομικές, Οδικές και Σχολικές Υποδομές, αλλά και στις προοπτικές ανάπτυξης  της Περιφέρειας Θεσσαλίας, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σε ομιλία του στην ημερίδα «Λάρισα, πόλη στο μέλλον».

Όπως επεσήμανε, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών: «Για να γίνουν σωστά τα βήματα προς το μέλλον, οφείλουμε, όλοι μας, να κοιτάξουμε στο παρελθόν και να διδαχθούμε από όσα έχουν συμβεί. Να στηρίξουμε τους συμπολίτες μας που έχασαν περιουσίες. Να στηρίξουμε γεωργούς, κτηνοτρόφους, μελισσοκόμους, αλιείς. Να ξαναχτίσουμε τις υποδομές με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι βιώσιμες και ανθεκτικές σε ακραία φαινόμενα της κλιματικής κρίσης».

Σχετικά με το κόστος των έργων, που δρομολογεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην ευρύτερη περιοχή, ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε ότι: «προσεγγίζει τα 1,4 δισ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, καθώς και από άλλους ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους. Η κατανομή αυτού του ποσού, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, είναι: 463 εκατ. ευρώ σε σιδηροδρομικά έργα, 892 εκατ. ευρώ σε οδικά έργα, 30,5 εκατ. ευρώ σε 33 σχολικές μονάδες, το κόστος αποκατάστασης των οποίων ανέλαβε η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών».

Η κατανομή αυτού του ποσού, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, είναι:

  • 463 εκατ. ευρώ σε σιδηροδρομικά έργα.
  • 892 εκατ. ευρώ σε οδικά έργα.
  • 30,5 εκατ. ευρώ σε 33 σχολικές μονάδες, το κόστος αποκατάστασης των οποίων ανέλαβε η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.

Ας δούμε, πιο αναλυτικά, τα έργα:

Η ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου περιλαμβάνει τη μόνιμη αποκατάσταση των ζημιών σε υποδομή, επιδομή και ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό, και συγκεκριμένα:

  • 173,6 εκατ. ευρώ για τον κύριο άξονα,
  • 192,2 εκατ. ευρώ για τη γραμμή Λάρισα – Βόλος,
  • 57 εκατ. ευρώ για το τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, και
  • 2,5 εκατ. ευρώ για το τρενάκι του Πηλίου.

Η ανάταξη του οδικού δικτύου περιλαμβάνει τη μόνιμη αποκατάσταση των ζημιών σε περίπου 1.000 θέσεις επέμβασης. Συγκεκριμένα:

  • στη Μαγνησία, 309 θέσεις, ύψους παρεμβάσεων 289 εκατ. ευρώ.
  • στη Λάρισα, 120 θέσεις, 85 εκατ. ευρώ.
  • στην Καρδίτσα, 257 θέσεις, 187 εκατ. ευρώ.
  • στα Τρίκαλα, 241 θέσεις, 226 εκατ. ευρώ.
  • στη Φθιώτιδα, 17 θέσεις, 18 εκατ. ευρώ, και
  • στην Εύβοια, 57 θέσεις, 86 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, πρόκειται να παρουσιαστεί το ολοκληρωμένο σχέδιο για τη διαχείριση των υδάτων στον θεσσαλικό κάμπο. Γι’ αυτό και έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα τα υδραυλικά και αντιπλημμυρικά έργα, που υλοποιούνται και δρομολογούνται στην περιοχή.

Στόχος μας είναι:

  • να αναβαθμίσουμε την ανθεκτικότητα των υποδομών,
  • να ενισχύσουμε την ασφάλεια των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών,
  • να προωθήσουμε την περιφερειακή ανάπτυξη, τον τουρισμό και την εμπορευματική διακίνηση,
  • να συμβάλλουμε στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στην αύξηση του εισοδήματος των πολιτών,
  • να τονώσουμε την κοινωνική συνοχή.

Να είστε βέβαιοι, ότι θα συνεχίσουμε στην ίδια κατεύθυνση, με ταχύτητα, υπευθυνότητα και μεθοδικότητα, ώστε, με αίσθημα ευθύνης, να συμβάλλουμε στην ολόπλευρη ισχυροποίηση της πατρίδας μας.

Trikalanews
Author: Trikalanews

To trikalanews.gr χρησιμοποιεί cookies. Με την επίσκεψή σας συμφωνείτε με τους Όρους. Διαβάστε ΠερισσότεραΑποδοχή