Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το Θερινό Σχολείο 2018 που λειτούργησε για τρίτη συνεχή χρονιά στο 2ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (Φυλακών) Τρικάλων. Πρόκειται για έναν θεσμό που υλοποιείται στο πλαίσιο του Προγράμματος «Πρόληψη Και Κοινωνική Υποστήριξη Νέων Σε Κίνδυνο», τη στήριξη και τη χρηματοδότηση του οποίου ανέλαβε εξολοκλήρου η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς και Δια Βίου Μάθησης του ΥΠ.Π.Ε.Θ., με τη συνεργασία του Συλλόγου «Διέξοδος», για την Αντιεγκληματική πολιτική, το Σωφρονισμό και την Επανένταξη.
Την Τετάρτη 24 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου εκδήλωση για τη λήξη των δράσεων του Θερινού Σχολείου παρουσία καλεσμένων της τοπικής κοινωνίας, εκπροσώπων του δικαστικού σώματος, του σωφρονιστικού καταστήματος και της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ο τίτλος του φετινού σχολείου ήταν «Αλληλεπιδρώ, Μαθαίνω, Αλλάζω, Μοιράζομαι» και είχε ως στόχο την αλληλεπίδραση των έγκλειστων μαθητών, τον μετασχηματισμό δυσλειτουργικών παραδοχών τους, την καλλιέργεια συναισθηματικής αγωγής και την προσφορά σε ευπαθείς ομάδες.
Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν τα σχέδια δράσης τα οποία υλοποιήθηκαν. Συγκεκριμένα, προβλήθηκε η ταινία μικρού μήκους που δημιούργησαν οι μαθητές με την καθοδήγηση των εκπαιδευτών Κωνσταντίνας Νέου και Γιώργου Μεταξιώτη που είχε ως θέμα την άμβλυνση στερεοτυπικών αντιλήψεων.
Η δράση με τίτλο «Το παιχνίδι της Φιλίας» περιλάμβανε την κατασκευή ξύλινων παιχνιδιών, όπως τρίλιζα, ντόμινο, σβούρες κλπ, τα οποία προσφέρθηκαν στους εκπροσώπους του προγράμματος «ΕΣΤΙΑ», που υλοποιείται από την Ύπατη Αρμοστεία σε συνεργασία με τον Δήμο Λαρισαίων και Τρικκαίων, για να διανεμηθούν σε παιδιά προσφύγων που ζουν στις αντίστοιχες πόλεις. Στόχος του εργαστηρίου ήταν η κινητοποίηση των εκπαιδευομένων και η πρόκληση ενσυναίσθησης προς άλλες ευάλωτες ομάδες.
Παράλληλα, αναφέρθηκαν οι στόχοι και τα θετικά αποτελέσματα του εργαστηρίου που αξιοποίησε την εκπαιδευτική μέθοδο «Μετασχηματίζουσα Μάθηση μέσα από την Αισθητική Εμπειρία», το οποίο συντόνισαν οι εκπαιδεύτριες Γιαννακοπούλου Μαρία και Χαδουλίτση Βασιλική.
Η εκδήλωση έκλεισε με την συγκινητική δραματοποιημένη αφήγηση της ιστορίας του Σελ Σιλβερστάιν «Το κομμάτι που λείπει συναντά το μεγάλο Ο» από τη θεατρική ομάδα του θερινού υπό την καθοδήγηση της εκπαιδεύτριας Φανής Σακκά.
Όπως τονίστηκε τόσο από τους εκπαιδευτές όσο και από τους παρευρισκόμενους, οι δημιουργικές και ομαδικές δράσεις που ενθαρρύνουν τη συνεργασία, την ενεργή συμμετοχή και τη σύνδεση με την κοινωνία, αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες για τον ουσιαστικό σωφρονισμό και τη μελλοντική επανένταξη των έγκλειστων μαθητών, γι’ αυτό και θα πρέπει να υποστηρίζονται έμπρακτα από όλους τους αρμόδιους φορείς.