Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

«ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ»

Το Κέντρο  Διάγνωσης  και  Θεραπείας  Διαταραχών «ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ» ιδρύθηκε στην Καρδίτσα τον Φεβρουάριο του 2007 από την Κόγια Σοφία-Κοινωνική Λειτουργό, με στόχο την παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου στον τομέα της ειδικής αγωγής και της αντιμετώπισης ενός εύρους διαταραχών. Το κέντρο «ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ»(ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ 229107) διατηρεί χώρους εκπαίδευσης και θεραπείας παιδιών και ενηλίκων στην Καρδίτσα, στο Μουζάκι, στον Παλαμά, στα Τρίκαλα, στη Λάρισα και στα Φάρσαλα.

Αποτελεί έναν πλήρως οργανωμένο φορέα που προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες έγκαιρης αξιολόγησης, συστηματικής θεραπείας και ταχείας αντιμετώπισης των διαταραχών λόγου – ομιλίας – φωνής , κίνησης, συμπεριφοράς και μάθησης σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας, σε εφήβους και σε ενήλικες.
 
Παρακάτω αναφέρονται με λίγα λόγια οι ορισμοί και η χρησιμότητα των εννοιών Λογοθεραπεία, Ειδική Διαπαιδαγώγηση, Συμβουλευτική, Εργοθεραπεία, Ψυχοθεραπεία, ‘πρώιμη παρέρμβαση’, θεραπευτική ιππασία, θεραπευτική κολύμβηση και παιδοψυχιατρική παρακολούθηση καθώς και  τα οφέλη που αποκομίζουν οι ωφελούμενοι των συγκεκριμένων υπηρεσιών.
 
Λογοθεραπεία είναι η επιστήμη που ασχολείται με το λόγο είτε γραπτό είτε προφορικό. Και οι δύο αποσκοπούν στη λειτουργική επικοινωνία του ατόμου.'Όσον αφορά τον προφορικό λόγο επηρεάζεται από διαταραχές στην άρθρωση, στη φωνολογία, στη ροή του λόγου, στην έκφραση και στη σύνταξη, ανεξαρτήτως αιτιολογίας. Αυτά τα χαρακτηριστικά αξιολογεί ο λογοθεραπευτής και θέτει εξατομικευμένη παρέμβαση λαμβάνοντας υπόψη του το γενικότερο προφίλ του θεραπευόμενου. Επίσης, ο λογοθεραπευτηής παρεμβαίνει και σε περιπτώσεις καθυστέρησης έναρξης της ομιλίας.

Η Ειδική Διαπαιδαγώγηση αποτελεί ενίσχυση και υποστήριξη της εκπαίδευσης του παιδιού. Δεν υποκαθιστά το σχολείο αλλά λειτουργεί ως αρωγός για την διεξοδικότερη κατανόηση των εκπαιδευτικών στόχων. Ακολουθεί τον ρυθμό μάθησης και τις ανάγκες του κάθε παιδιού με εξειδικευμένο τρόπο. Επιτυγχάνει τους στόχους της μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες που δεν κουράζουν το παιδί αλλά το βοηθούν να κατακτήσει την διαδικασία της μάθησης με πιο ευχάριστες μεθόδους. Συμβάλλει στην σχολική ετοιμότητα του παιδιού, εκτιμώντας την επικοινωνιακή και την νοητική ικανότητα του παιδιού στοχεύοντας στην συναισθηματική οργάνωση και στην κατάκτηση των βασικών σχολικών γνώσεων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην εξάσκηση των σχολικών δεξιοτήτων δηλαδή στην γραφή, την ανάγνωση και τα μαθηματικά όπως και στην κοινωνική προσαρμογή του παιδιού.

Η Συμβουλευτική ασχολείται με την αποκατάσταση της ψυχικής υγείας του ανθρώπου και την προώθηση της αυτογνωσίας του. Η αυτογνωσία αυτή βοηθά στην καλύτερη χρήση των αποθεμάτων και των ικανοτήτων που διαθέτει το άτομο για να φτάσει στην αυτοπραγμάτωσή του. Έχει ως στόχο να βοηθήσει το άτομο να αναπτύξει τις εσωτερικές του δυνάμεις και δυνατότητες στο μέγιστο δυνατό βαθμό. Έχει δική της φιλοσοφία, ειδικούς κανόνες, μεθόδους και τεχνικές και ασκείται από υψηλού επιπέδου εκπαιδευμένους συμβούλους.

Η Εργοθεραπεία είναι ένα επάγγελμα υγείας, το οποίο πραγματεύεται την προαγωγή της υγείας καθώς και της καλής ποιότητας ζωής μέσω του ''έργου'', δηλαδή μέσω καθημερινών δραστηριοτήτων. Οι υπηρεσίες της εργοθεραπείας εστιάζονται στη βελτίωση της συμμετοχης και της απόδοσης των ατόμων σε δραστηριότητες καθημερινής ζωής, την εκπαίδευση (σχολική απόδοση), την εργασία, τον ελεύθερο χρόνο, το παιχνίδι και την κοινωνική συμμετοχή (αλληλεπίδραση με τους άλλους), αλλά και σε πληθώρα εξωγενών και περιβαντολλογικών παραγόντων, οι οποίοι συμβάλλουν στη διαμόρφωση της ολοκληρωμένης εικόνας του παιδιού. Ο εργοθεραπευτής αξιολογεί τις δεξιότητες του ατόμου, εντοπίζει τις ικανότητες και τις αδυναμίες του, θέτει στόχους και σχεδιάζει ένα εξατομικευμένο και προσαρμοσμένο στις ανάγκες του πρόγραμμα. Παρεμβαίνει κυρίως με τη χρήση του παιχνιδιού.

Η Ψυχοθεραπεία είναι η σχέση ανάμεσα σε ένα άτομο και ένα ειδικό, ο οποίος είναι εκπαιδευμένος να βοηθά τους ανθρώπους να καταλαβαίνουν τα αισθήματά τους και να αλλάζουν τη συμπεριφορά τους.Ο ψυχοθεραπευτής χρησιμοποιεί μεθόδους και τεχνικές οι οποίες θεμελιώνονται σε επιστημονικές θεωρίες και αποσκοπούν στην θεραπεία ψυχοπαθολογικών συμπτωμάτων, τη βελτίωση ψυχολογικών δεξιοτήτων, αλλά και γενικότερα στην προσωπική ανάπτυξη και αυτογνωσία.

Η “πρώιμη παρέμβαση” είναι ένας όρος που αναφέται στην παροχή υπηρεσιών στα παιδιά που δείχνουν τα πρώτα συμπτώματα κάποιας “ειδικής δυσκολίας” ή βρίσκονται σε κίνδυνο να αναπτύξουν μία τέτοια δυσκολία. Σκοπός της είναι η παροχή υπηρεσιών στο παιδί και την οικογένεια του προκειμένου να μειωθούν η συνέπειες αυτών των δυσκολίων.Η ανθρώπινη μάθηση και ανάπτυξη είναι πολύ ταχύτερη κατά την προσχολική ηλικία. Ο χρόνος παρέμβασης είναι ιδιαίτερα σημαντικός όταν ένα παιδί κινδυνεύει να χάσει την ευκαιρία να μάθει σε χρονική περίοδο κατά την οποία βρίσκεται στο μέγιστο της ετοιμότητας του.

Αν τα παιδιά έχουν το μέγιστο εκπαιδευτικό και αναπτυξιακό όφελος από την πρώιμη παρέμβαση, τότε αυξάνονται οι πιθανότητες τους για αυτονομία το μέλλον. Αξίες που αναπτύσσονται κατά την πρώιμη παρέμβαση ενδεικτικά είναι η ισότητα, η συμμετοχή, η εκτίμηση της ετερότητας και σαφώς η απόκτηση της μέγιστης δυνατής νοητικής, κοινωνικής και συναισθηματικής του ανάπτυξης.

Η θεραπευτική ιππασία είναι η εφαρμογή της ιππασίας σε άτομα με ειδικές ανάγκες με σκοπό την αποκατάστασή τους και τη βελτίωση της υγείας και της ζωής τους. Τα άλογα είναι ειδικά εκπαιδευμένα και αποτελούν το θεραπευτικό μέσο. Το προσωπικό είναι εξειδικευμένο. Χρησιμοποιείται ειδικός εξοπλισμός σε ειδικά διαμορφωμένο περιβάλλον. Η ιπποθεραπεία χρησιμοποιεί την κίνηση του αλόγου για να βελτιώσει νευρολογικές και αισθητηριακές δυσλειτουργίες σε άτομα με κινητικά και νοητικά προβλήματα.

Η θεραπευτική κολύμβηση αποτελεί ένα συνδυασμό κινησιοθεραπείας, φυσιοθεραπείας, αισθητηριακής ολοκλήρωσης και ψυχαγωγίας. Η επίδραση του νερού είναι θεραπευτική καθώς βελτιώνει τα αντανακλαστικά, παρέχει καλύτερο έλεγχο των κινήσεων ,της ισορροπίας και του προσανατολισμού, βελτιώνει την αναπνευστική λειτουργία, υιοθετεί πιο φυσιολογικές στάσεις και κινήσεις και παρέχει χαλάρωση, βελτιώνοντας των έλεγχο των ακούσιων κινήσεων. Συνδιάζει τη ψυχαγωγία με τη συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των ατόμων. Αποτελεί αρκετές φορές τον μοναδικό τρόπο για ανεξάρτητη κίνηση.

Η παιδοψυχιατρική παρακολούθηση διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο για την εξέλιξη και παρέμβαση του παιδιού. Ο παιδοψυχίατρος αποτελεί ένα απαραίτητο μέλος για μια ολοκληρωμένη διεπιστημονική ομάδα, καθώς συμμετέχει στην διαγνωστική εκτίμηση του παιδιού. Η διαγνωστική εκτίμηση πραγματοποιείται μέσα από συναντήσεις με το παιδί και με τους γονείς. Η κλινική διάγνωση βασίζεται στο ταξινομικό σύστημα ICD-10 του Παγκόσμιου οργανισμού υγείας και καθορίζει την σφαιρική λειτουργικότητα του παιδιού καθώς και τις συμπεριφορικές ή συναισθηματικές δυσκολίες του. Ακόμη παραπέμπει το παιδί για εξετάσεις στο παιδονευρολόγο, όταν αυτό κριθεί απαραίτητο. Παράλληλα συνεργάζεται με τους άλλους ειδικούς της Διεπιστημονικής ομάδας με τακτικές συναντήσεις και ανάλυση των περιπτώσεων. Έτσι μέσα από διεξοδική μελέτη των περιπτώσεων επιλέγεται το καταλληλότερο κάθε φορά θεραπευτικό πρόγραμμα για το παιδί.
 
Πως λειτουργεί το κέντρο μας:

Οι δράσεις μας:
 
Η επιστημονική μας ομάδα αποτελείται από κοινωνικούς λειτουργούς, λογοθεραπευτές, ψυχολόγους, ειδικούς παιδαγωγούς, εργοθεραπευτές, φιλολόγους με ειδίκευση στις μαθησιακές δυσκολίες και παιδοψυχίατρο.
 
Για περισσότερες πληροφορίες επισκευτείτε τη σελίδα μας http://kparemvasi.gr/ ή επικοινωνίστε μαζί μας στα τηλέφωνα που ακολουθούν.
 
Είμαστε ανοικτοί σε προτάσεις συνεργασίας.
 
Σας ευχαριστούμε!
 
 
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
 
Email: [email protected] |  [email protected]
 
Τηλέφωνα Επικοινωνίας
24410 74422 – Καρδίτσα, Κουμουνδούρου 13
24310 78781 –Τρίκαλα, Απόλλωνος 16
2444024965- Παλαμάς, Γρ. Λαμπράκη 34
2445043368-Μουζάκι, Περιφερειακή Οδός Μουζακίου
2491400040-Φάρσαλα, Αχιλλέως 9
2414007078- Λάρισα, Ηπείρου 76

Κινητά: 6974273255, 6982558610, 6988573738
 

admins
Author: admins

Αφήστε το σχόλιό σας

trikalanews

To trikalanews.gr χρησιμοποιεί cookies. Με την επίσκεψή σας συμφωνείτε με τους Όρους. Διαβάστε ΠερισσότεραΑποδοχή