Άρθρα – Απόψεις

Ασκαρδαμυκτί

«Θεατρικό Εργαστήρι ενηλίκων» του Δημοτικού Θεάτρου Τρικάλων.

30 Jun 2018

«Θεατρικό Εργαστήρι ενηλίκων» του Δημοτικού Θεάτρου Τρικάλων.
 
Μια ακόμη Θεατρική Σκηνή-Εργαστήρι δημιούργησε το Δημοτικό Θέατρο Τρικάλων: Το Θεατρικό Εργαστήρι Ενηλίκων (35+).

Το Θεατρικό Εργαστήρι Ενηλίκων (35+) παρουσίασε την εργαστηριακή του δουλεία που πραγματοποίησε κατά τη διάρκεια του πρώτου χρόνου της λειτουργιάς του, μέσα από μια παράσταση–ανοιχτή πρόβα με τον τίτλο «Ασκαρδαμυκτί» (κοιτάζω κάτι χωρίς να ανοιγοκλείνω τα μάτια), σε ένα όμορφο χώρο που κουβαλάει μνήμες από πολιτισμικά δρώμενα της πόλης.

Η εργαστηριακή διαδικασία κινήθηκε πάνω σε  θεατρικές φόρμες, περνώντας από την κωμωδία στο θέατρο του παράλογου, από τον ποιητικό λόγο στο ψυχολογικό δράμα και τον μονόλογο, συνθέτοντας το ευρωπαϊκό θέατρο με το νεοελληνικό και το αμερικάνικο.
Το τελικό αποτέλεσμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας είχε όλα το ζηλευτά στοιχεία μιας παράστασης.

Αρχικά η επιλογή των κειμένων-αποσπασμάτων από θεατρικά έργα, που χωρίς να αποτελούν ένα ενιαίο έργο, ωστόσο συνέθεσαν και δημιουργούσαν μια πορεία με ενδιαφέροντα περάσματα και εναλλαγές: από τον σουρεαλισμό του Π. Μάτεσι, στο «ψυχολογικό» θέατρο του Ε. Άλπυ και από κει στο θέατρο του παράλογου του Ε. Ιονέσκο, περνώντας στην συνέχεια σε πιο γνώριμες κι ελληνικές γραφές όπως ο καθημερινός λόγος του Δ. Κεχαΐδη και η μεστή ποιητική  γραφή του Τ. Σινόπουλου, κρατώντας για το  κλείσιμο ένα αυστηρό στη μορφή και απαιτητικό μονόλογο αυτόν της Ανθρώπινη φωνή του Ζ. Κοκτώ. Συνδετικός κρίκος των αποσπασμάτων «το αμφιλεγόμενο και πολυσυζητημένο δίδυμο άνδρας- γυναίκα και η αγωνιώδη τους αναζήτηση για επικοινωνία».

Μία ποικιλομορφία θεατρικού ύφους που επεκτάθηκε και επέβαλε και τον τρόπο στην προσέγγιση της υποκριτικής. Γι’ αυτό και η διδασκαλία με εργαλεία την απλότητα και τη λιτότητα στόχευε στην «ανάγνωση» του ύφους του κάθε κείμενου, μακριά από υπερβολές και λανθασμένες πρακτικές. Το γεγονός ότι δεν υπήρχε ένα ολοκληρωμένο έργο οδήγησε και στην επιτυχία του εγχειρήματος.

Πολλές φόρες τα μεγάλα έργα παγιδεύουν τους συμμετέχοντες, που αδυνατούν να επωμιστούν το  βάρος της δραματικής ανέλιξης που απαιτεί ένας ρόλος.

Περαιτέρω και η σκηνοθεσία προέκτεινε την δουλεία αυτής διδασκαλίας εντάσσοντας τα δρώμενα και τους ηθοποιούς στον χώρο της «Σουίτας», συνιστώντας μια πρόταση για καθένα από τα κείμενα και για την παράσταση συνολικά. Λιτά, απέριττα και ουσιαστικά πρόβαλε τον λόγο, την ιδιαιτερότητα της κάθε γραφής, κυρίως όμως τις δυνατότητες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε ηθοποιού.

Σε αυτό το πλαίσιο οι συμμετέχοντες εκφράστηκαν μέσα από μια υποκριτική προσέγγιση από την οποία, με τη  καθοδήγηση  των εμψυχωτών, εξέλειπαν όλα τα αρνητικά στοιχεία που συνήθως βλέπουμε σε ανάλογες περιπτώσεις: αδέξια εκφορά λόγου, υπερβολικό παίξιμο, θεατρινισμοί.

Από τα θετικά στοιχεία που υπερίσχυσαν είναι η ακρίβεια και το μέτρο, καθώς και η επικοινωνία και η επαφή μεταξύ των ηθοποιών. Οι συντελεστές μέσα από τη λιτότητα, την αφαίρεση και τη καθαρότητα παρουσίασαν ένα αποτέλεσμα όχι μόνο εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά εν τέλει μια ενδιαφέρουσα παράσταση.

Η παράσταση κατάφερε να έχει συνοχή, συνέπεια και συνέχεια, ρυθμό και επικοινωνία, γεγονός που φάνηκε από το ενδιαφέρον με το οποίο παρακολούθησαν τα δρώμενα οι θεατές (και μάλιστα σε ένα μη θεατρικό χώρο).

Με κυρίαρχα στοιχεία αφενός την αφαίρεση και αφετέρου την ομοιογένεια του συνόλου η παράσταση μπόρεσε να εντάξει και να αναδείξει τις διαφορετικές γραφές θεατρικών συγγραφέων του 20ου αιώνα και δημιούργησε θεατρική ατμόσφαιρα και επικοινωνιακή εφορία.

Συναφείς και οι μουσικές επιλογές έδιναν ιδιαίτερο χρώμα στα κείμενα και στα περάματα από έργο σε έργο.

Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές της παράστασης:

Επιλογή κειμένων: Μαρία Μανθέλα
Διδασκαλία- Σκηνοθεσία:  Αντονέλλα Χήρα  Μαρία Μανθέλα
Μουσικές Επιλογές: Αντονέλλα Χήρα
Επιμέλεια  αφίσας- προγράμματος: Αφροδίτη Ευθυμίου
Παίζουν οι: Βάσω Βόκα, Βάσω Γκουγκαρά, Αφροδίτη Ευθυμίου, Σοφία Ιωάννου, Δημήτρης Νάννης, Ρωσσάνα Παπαθέου, Στέλιος Στεφάνου, Κώστας Ταμπάκος, Χρύσα Χαρδαλίδου.
Θερμές ευχαριστίες στο Γιώργο Κώτση για τις υπέροχες φωτογραφίες.
 
Δρ. Στέφανος Νταλάσης
Καλλιτεχνικός Διευθυντής-Σκηνοθέτης  
 
 
 

trikalanews
Author: trikalanews


«Εξέλιξη»: Ξεκίνησαν οι εγγραφές στο εξειδικευμένο φροντιστήριο Βιολογίας στα Τρίκαλα

Τα νέα της πόλης

«Εξέλιξη»: Ξεκίνησαν οι εγγραφές στο εξειδικευμένο φροντιστήριο Βιολογίας στα Τρίκαλα

Το φροντιστήριο Βιολογίας «Εξέλιξη» στα Τρίκαλα ξεκινά εγγραφές για τη θερινή προετοιμασία της νέας χρονιάς. Εξειδίκευση, ολιγομελή τμήματα και σταθερές επιτυχίες στις Πανελλαδικές.

Read More

Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το trikalanews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε επίσης

Ζήσε τη επόμενη περιπέτειά σου ... στον Παρνασσό!



Έφυγε από τη ζωή η 55χρονη Ευαγγελή (Λίτσα) Κουταλίδα
Κοινωνικά

Έφυγε από τη ζωή η 55χρονη Ευαγγελή (Λίτσα) Κουταλίδα

Σε ηλικία 55 ετών έφυγε από τη ζωή η Ευαγγελή (Λίτσα) Κουταλίδα. Η κηδεία της θα τελεστεί την Τετάρτη 27 Αυγούστου στις 6:00 μ.μ. στον Ι.Ν. Αγίων Αποστόλων Παλαιομονάστηρου.

Read More


Ζελένσκι: «Θέλω 1 δισ. το μήνα από την ΕΕ» για όπλα
Κοσμος Πρωτοσέλιδα

Ζελένσκι: «Θέλω 1 δισ. το μήνα από την ΕΕ» για όπλα

Ο Ζελένσκι ζήτησε σταθερή ροή 1 δισ. δολαρίων το μήνα από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την αγορά αμερικανικών όπλων, προκαλώντας αντιδράσεις.

Read More


Η Περιφέρεια Θεσσαλίας σπάει τον φαύλο κύκλο της ευλογιάς
Λάρισα Πρωτοσέλιδα

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας σπάει τον φαύλο κύκλο της ευλογιάς

Ο Δημήτρης Κουρέτας ανακοίνωσε ότι η Θεσσαλία σπάει τον φαύλο κύκλο της ευλογιάς με μοριακό έλεγχο, καλώντας το ΥΠΑΑΤ να το εφαρμόσει.

Read More


Μέχρι 5 Νοεμβρίου η επιλογή προθέματος στον Προσωπικό Αριθμό
Ελλάδα Πρωτοσέλιδα

Μέχρι 5 Νοεμβρίου η επιλογή προθέματος στον Προσωπικό Αριθμό

Οι πολίτες έχουν παράταση έως 5 Νοεμβρίου για να επιλέξουν τα δύο πρώτα ψηφία του Προσωπικού Αριθμού τους μέσω myInfo ή ΚΕΠ.

Read More


13ο Πανθεσσαλικό Φεστιβάλ Ποίησης: Σήμερα η έναρξη
Λάρισα

13ο Πανθεσσαλικό Φεστιβάλ Ποίησης: Σήμερα η έναρξη

Στον Κήπο του Διαχρονικού Μουσείου Λάρισας ξεκινά σήμερα το 13ο Πανθεσσαλικό Φεστιβάλ Ποίησης, με 70 Έλληνες και διεθνείς ποιητές και θεματική την «Ελπίδα».

Read More


Εξώδικο του Θανάση Λιούτα προς το bankingnews.gr για συκοφαντικό δημοσίευμα
Βουλευτική Εκπροσώπηση Πρωτοσέλιδα

Εξώδικο του Θανάση Λιούτα προς το bankingnews.gr για συκοφαντικό δημοσίευμα

Ο βουλευτής Τρικάλων Αθανάσιος Λιούτας ζητά τη δημοσίευση εξωδίκου του προς την ιστοσελίδα Bankingnews.gr, μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος.

Read More


Κουρέτας καλεί τον Πρωθυπουργό στα εγκαίνια του φράγματος Ληθαίου
Νομαρχιακά Νέα Πρωτοσέλιδα

Κουρέτας καλεί τον Πρωθυπουργό στα εγκαίνια του φράγματος Ληθαίου

Ο Δημήτρης Κουρέτας προγραμματίζει τα εγκαίνια του φράγματος Ληθαίου στα τέλη Σεπτεμβρίου και θα καλέσει τον Πρωθυπουργό.

Read More


Το Πανθεσσαλικό Φεστιβάλ Ποίησης φέρνει διεθνείς ποιητές στα Τρίκαλα
Τα νέα της πόλης Διαβάστε επίσης

Το Πανθεσσαλικό Φεστιβάλ Ποίησης φέρνει διεθνείς ποιητές στα Τρίκαλα

Στις 28 Αυγούστου το 13ο Πανθεσσαλικό Φεστιβάλ Ποίησης φέρνει στα Τρίκαλα Έλληνες και ξένους ποιητές στο θεατράκι του Ληθαίου.

Read More


Λάρισα Χειροπέδες σε 40χρονο που χτύπησε τη μητέρα του
Λάρισα

Λάρισα Χειροπέδες σε 40χρονο που χτύπησε τη μητέρα του

Σύλληψη 40χρονου στη Λάρισα μετά από καταγγελία της μητέρας του για ξυλοδαρμό. Σύμφωνα με το paidis.com έχει ιστορικό βίας και εξαρτήσεων.

Read More


Συνελήφθη στη Λάρισα με κλεμμένο ΙΧ μετά από απόπειρα διάρρηξης οικίας
Λάρισα

Συνελήφθη στη Λάρισα με κλεμμένο ΙΧ μετά από απόπειρα διάρρηξης οικίας

Άνδρας συνελήφθη στη Λάρισα με κλεμμένο ΙΧ μετά από απόπειρα διάρρηξης. Σχηματίστηκε δικογραφία με κατηγορίες.

Read More

Προεπισκόπηση Ιδιωτικότητας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και η βοήθεια στην ομάδα μας να κατανοήσει ποια τμήματα του ιστότοπου βρίσκετε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.