Σύμφωνα με μελέτη, διαπιστώθηκε ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων η αφαίρεση των αμυγδαλών(αμυγδαλεκτομή) στα παιδιά είναι αχρείαστη και όχι απαραίτητη. Μάλιστα, θα πρέπει να πληρούνται ορισμένες προΫποθέσεις και να υπάρχουν ορισμένες συνθήκες κάτω από τις οποίες μπορεί να ωφεληθεί ένα παιδί από την αφαίρεση αμυγδαλών.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μπέρμιγχαμ, με επικεφαλής τον καθηγητή Δημόσιας Υγείας, Τομ Μάρσαλ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό "British Journal of General Practice", ανέλυσαν ιατρικά αρχεία για περισσότερα από 1,6 εκατομμύρια παιδιά, από τα οποία τα 18.271 είχαν κάνει επέμβαση αφαίρεσης αμυγδαλών μεταξύ 2005-2016.
Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι μόνο για τα 2.144 παιδιά (ποσοστό 11,7%) η αμυγδαλεκτομή ήταν πραγματικά δικαιολογημένη και είχε κάποιο όφελος για τα παιδιά.
Κάθε χρόνο, αρκετές χιλιάδες παιδιά σε όλο τον κόσμο κάνουν αμυγδαλεκτομή, αλλά είναι απίθανο τα περισσότερα να έχουν κάποιο όφελος. Μάλιστα, σύμφωνα με τους ερευνητές, στην πραγματικότητα πολλά παιδιά που όντως μπορεί να ωφελούνταν, δεν κάνουν την επέμβαση. Η μελέτη εντόπισε 15.764 παιδιά που είχαν επαρκή συμπτώματα στο λαιμό τους, τα οποία δικαιολογούσαν την αφαίρεση των αμυγδαλών τους, όμως μόνο το 14% την είχαν κάνει.
Για να υπάρχει πιθανότητα να ωφεληθεί ένα παιδί από την αμυγδαλεκτομή, πρέπει να υποφέρει από τουλάχιστον επτά διαγνωσμένα περιστατικά πονόλαιμου μέσα σε ένα χρόνο ή από τουλάχιστον πέντε τέτοια περιστατικά ετησίως επί δύο συνεχόμενα χρόνια ή από τρία περιστατικά πονόλαιμου ετησίως για τρία διαδοχικά χρόνια.
Η μελέτη έδειξε ότι η μεγάλη πλειονότητα των παιδιών που κάνουν αφαίρεση αμυγδαλών, δεν πληρούν τα παραπάνω κριτήρια.
«Τα παιδιά που έχουν λιγότερους πονόλαιμους, δεν ωφελούνται συνήθως από την αφαίρεση των αμυγδαλών, επειδή ούτως ή άλλως οι πονόλαιμοι τείνουν να εξαφανιστούν μόνοι τους. Τα περισσότερα παιδιά δεν έχουν τόσο σοβαρά συμπτώματα που να δικαιολογείται η αμυγδαλεκτομή. Μάλιστα μπορεί μάλλον να βλαφτούν παρά να ωφεληθούν από την επέμβαση» δήλωσε ο Μάρσαλ.