Άρθρα – ΑπόψειςΔιαβάστε επίσης

Αξιοσημείωτες σκέψεις του Βασίλη Τσιούτσια για το επάγγελμα του περιπτερά

26 Aug 2023

Το μέλλον του επαγγέλματος αλλά και η θέση τους μέσα στην πόλη

 

Ένα επάγγελμα που έχει συνδεθεί με την καθημερινότητα σε κάθε κεντρικό δρόμο και γειτονιά, μικρών και μεγάλων πόλεων και χωριών, που όμως βίωσε και αυτό δραματικές αλλαγές λόγω της κρίσης τα τελευταία εννέα χρόνια. Δεν είναι άλλο από το επάγγελμα του περιπτερά, ο οποίος αποτελεί τμήμα του κλάδου του λιανικού εμπορίου και υφίσταται σημαντικές διοικητικές υποχρεώσεις και περιορισμούς λόγω της πώλησης καπνικών ειδών.

Για να έχει ένα περίπτερο μια καλή επιχειρηματική δραστηριότητα πρέπει να πληροί κάποιες προϋποθέσεις. Αρχικά, θα πρέπει να διαθέτει μηχανογράφηση έτσι ώστε να καταγράφονται όλα τα προϊόντα και τα στοιχεία και να μη γίνονται λάθη. Έπειτα, οι εργαζόμενοι και οι ιδιοκτήτες των περιπτέρων θα πρέπει να ενημερώνονται συνεχώς για τις νέες αλλαγές που αφορούν στον κλάδο και να συμμορφώνονται με αυτές, ειδάλλως τα σημεία τους όχι μόνο δεν θα τονωθούν, αλλά θα κλείσουν.

Αναφορικά με την υπαίθρια διαφήμιση,  επιτρέπεται στην τέντα και στο “καπέλο” του περιπτέρου με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και στις τέσσερις πλευρές. ..  οι περιπτερούχοι δικαιούνται να έχουν δύο ψυγεία (μικρό και μεγάλο), ένα ψυγείο παγωτού και δύο σταντ.

Οι περιπτερούχοι δεν είναι λαθρέμποροι αλλά επαγγελματίες που προσπαθούν να επιβιώσουν με όλους τους φόρους και το παρεμπόριο που υπάρχει. Θέλουμε να δούμε εάν δειχνουν κάποιοι τον ίδιο ζήλο με το παρεμπόριο, όπως με αυτό που δείχνουν για τα περίπτερα τελικα..

Υπάρχει μια διαμάχη μεταξύ διαφημιστικών εταιρειών στην οποία εμπλέκεται και ο δήμος, με θύματα, όμως, τους περιπτερούχους.Η διαφήμιση όντως πρέπει να μπει σε ένα πλαίσιο.Συνεπως σαν δήμος καλουμαστε να  προχωρήσουμε στις κατάλληλες ενέργειες και να μην  αφήνουμε το ζήτημα να μεγαλώνει.Δεν φταίει ο περιπτεράς για τις υπερβολές στη διαφήμιση στις τέντες.

Δεν υπάρχει καμία παρανομία από την πλευρά των περιπτερούχων αλλα υπάρχει «πόλεμος» μεταξύ των διαφημιστικών εταιρειών.Οι ελάχιστες διαφημιστικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο, αποτελούν ίσως την τελευταία ελπίδα για την διατήρηση των περιπτέρων στην Ελλάδα.

Χάριν στη διαφήμιση, διατηρούνται οι τέντες των περιπτέρων καθαρές και φωτιζόμενες, χάριν της διαφήμισης, αντικαθίστανται έστω και λίγα πλέον περίπτερα, από τα ξύλινα παλαιού τύπου με νέα σύγχρονα και καθαρά. Οι ίδιες διαφημιστικές καταβάλλουν δημοτικά τέλη στους Δήμους, καταβάλλουν μίσθωμα στους δικαιούχους των περιπτέρων και καταβάλλουν μέρος του ηλεκτρικού ρεύματος των περιπτέρων.

Από την πλευρά της, πάντως, η δημοτική αρχή, σχετικά με τις αλλαγές που προωθούνται, ξεκαθαρίζει ότι δεν αντιμετωπίζει τα περίπτερα ως εχθρούς αλλά δεσμεύεται να σταθεί αρωγός στην διασφάλιση της βιωσιμότητας του επαγγέλματος και την ολκηση της κερδοφορίας τους.

TrikalaNews
Author: TrikalaNews

Εκανε το καθήκον του ο ΑΟΤ 0-3 τον Ερμή Αμυνταίου

Εκανε το καθήκον του ο ΑΟΤ 0-3 τον Ερμή Αμυνταίου

Η διαφορά ήταν τεράστια και αυτή τη φορά φάνηκε και στο μεταξύ τους παιχνίδι …
Πολυνίκης η Αθληση Τρικάλων στα «Γαγάλεια 2024»

Πολυνίκης η Αθληση Τρικάλων στα «Γαγάλεια 2024»

Εντυπωσιακή εμφάνιση παρουσίασε το προαγωνιστικό τμήμα κολύμβησης και κατηγορία MINI της «Άθλησης Τρικάλων» …
Έφυγε από τη ζωή η 64χρονη Κωνσταντινιά Μπάρδα

Έφυγε από τη ζωή η 64χρονη Κωνσταντινιά Μπάρδα

Σε ηλικία 64 ετών έφυγε από τη ζωή η Κωνσταντινιά Μπάρδα, προκαλώντας θλίψη στην οικογένειά της και την τοπική κοινωνία …
“Δια χειρός μαθητών” 4ου Γυμνασίου Τρικάλων

“Δια χειρός μαθητών” 4ου Γυμνασίου Τρικάλων

Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε την έκδοση της σχολικής εφημερίδας του 4ου Γυμνασίου Τρικάλων «Γιώργος Σεφέρης» με τίτλο “Δια χειρός μαθητών” …