Ψωμί , παιδεία, ελευθερία στην ξαπλώστρα της Μυκόνου

Πωλητής αντιπροσωπείας αυτοκινήτων σε μια συζήτηση που είχαμε μου εξήγησε τον τρόπο που κάποιες εταιρείες χρησιμοποιούν το μάρκετινγκ στοχεύοντας ακόμη και μετά από 40 χρόνια.
 
Με διαφημίσεις που στις φυτεύουν στο μυαλό από μικρή ηλικία έτσι ώστε να αποτελέσει όνειρο ζωής και κοινωνικής καταξίωσης η απόκτηση των συγκεκριμένων αυτοκινήτων έχουν καταφέρει να κρατήσουν ψηλά τις πωλήσεις αυτών ακόμη και σε μια χώρα που μαστίζεται από τη κρίση.

Κάπως έτσι δημιουργούνται τα πρότυπα ζωής. Στα πλασάρουν έντεχνα και είναι στο χέρι του κάθε δέκτη το πώς θα διαχειριστεί τις πληροφορίες που δέχεται.

Ρίχνοντας μια ψύχραιμη ματιά στο παρελθόν μπορείς να δεις την πορεία που  ακολούθησαν τα πράγματα στη χώρα μας. Το πώς από την διεκδίκηση εκείνων των παιδιών του Πολυτεχνείου φτάσαμε στο όνειρο της ξαπλώστρας της Μυκόνου και τα τηλεσκουπίδια  . Πως κόβεται με χειρουργική λεπτομέρεια ο ομφάλιος λώρος με το παρελθόν και πως δημιουργείται ο νέος τρόπος σκέψης που στόχο δεν έχει μόνο τη γενιά που σημαδεύει με το χτύπημα της όσο εκείνη που ακολουθεί.

  Κάπως έτσι λοιπόν  φτάσαμε :

  1. Στο εύκολο χρήμα των μετοχών του Χρηματιστηρίου Αθηνών και στην άνθιση των τυχερών παιχνιδιών.
  2. Στα προγράμματα αγρανάπαυσης των χωραφιών και στα λαμπογυάλια (φωτοβολταικά)  που φύτρωσαν σε καλλιεργήσιμες εκτάσεις .
  3.  Στα κλειδωμένα δωμάτια των τηλεοπτικών εκπομπών από τα οποία  ξεφυτρώνουν τραγουδιστές, ηθοποιοί για περιοδικά και κινηματογραφικές ταινίες ενηλίκων αλλά και δαμαστές της φύσης που σε σύντομο χρονικό διάστημα κερδίζουν αναγνωρισιμότητα και χρήμα.
  4. Στην πλήρη εξάρτηση από τα κοινωνικά δίκτυα και στην υποχρεωτική προβολή της προσωπικής σου ζωής .
  5. Στις δόσεις των πολυκαταστημάτων , στις πιστωτικές κάρτες αλλά και  στα διακοποδάνεια .
  6. Στην αύξηση της παιδικής παχυσαρκίας από την κατανάλωση γρήγορου φαγητού, στα συνεχώς αυξανόμενα κρούσματα ανηλίκων που οδηγούνται στο νοσοκομείο από υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, στις ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες με τα οικτρά αποτελέσματα τους αλλά  και στην κατακόρυφη αύξηση των διαζυγίων.
  7.  Στην καθιέρωση της σκέψης ότι κάθε αργία είναι ευκαιρία για γλέντι και για διακοπές. Για μεθύσι μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες. Για να προλάβεις να ζήσεις έντονα χωρίς να ξέρεις ποιον ανταγωνίζεσαι και πόσο χρόνο έχει μπροστά σου για αυτό.
  8. Στα κάθε λογής επιδόματα που σε θέλουν αδρανή επαγγελματικά για να τα εισπράξεις  και ενώ σου θυμίζουν κάθε μήνα το λόγο που σου τα δίνουν εσύ δεν αντιδράς.

Δυστυχώς, το λάθος μήνυμα πέρασε και πέρασε χωρίς ιδιαίτερη αντίσταση. Άνεργοι επιστήμονες να «λαθροβιούν»  με το χαρτζιλίκι του παππού παίζοντας με τα δάχτυλα στις οθόνες των κινητών τους τα αδιέξοδα της ζωής τους.

Νέοι να προσπαθούν να ξεπλύνουν το χρεωμένο παρόν σε μια παραλία αφού πρώτα άφησαν τις βαριές δουλειές σε αλλοδαπούς εργαζόμενους.  Γονείς που ξέχασαν πώς να συζητούν στο σπίτι τα προβλήματα τους με βάση τις ανάγκες της οικογένειας να  βγαίνουν σε πρωινάδικα για να βρουν συμπαραστάτη στα δικά τους θέλω.

Έφηβοι που θέλουν τα προνόμια που χαρίζει η ζωή σε ενήλικες αλλά παραμένουν πιστοί στις υποχρεώσεις της βρεφικής ηλικίας να προσπαθούν να βρουν τον εαυτό τους.

Το σύνθημα της γενιάς του Πολυτεχνείου πνίγηκε στην παραλία της Μυκόνου.

Η διεκδίκηση της καλύτερης ζωής μετατράπηκε σε κυνηγητό της ξαπλώστρας.

Ευάγγελος Σαμαράς
 



Αφήστε το σχόλιό σας

trikalanews

©2020 Trikalanews from TNEWSGROUP

To trikalanews.gr χρησιμοποιεί cookies. Με την επίσκεψή σας συμφωνείτε με τους Όρους. Διαβάστε ΠερισσότεραΑποδοχή