Δικαιούνται αποζημίωσης οι δανειολήπτες για παρενόχληση από εισπρακτικές εταιρείες

Τροποποίησε τον Κώδικα Δεοντολογίας των Δικηγόρων ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθήνας για να αντιμετωπίσει το φαινόμενο.

Η συντριπτική πλειοψηφία των εισπρακτικών εταιρειών πλέον καλύπτονται από κάποιο Δικηγόρο ή Δικηγορική εταιρεία. 

Για την αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθήνας καθιέρωσε κανόνες, τροποποιώντας τον Κώδικα Δεοντολογίας των Δικηγόρων.

Με τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις, έχει κριθεί ότι τα επανειλημμένα τηλεφωνήματα από εισπρακτικές εταιρείες προς δανειολήπτες προσβάλουν την προσωπικότητα των οφειλετών, οι οποίοι για τον λόγο αυτό δικαιούνται αποζημίωσης. Ο όρος που αναφέρεται στην έντυπη τυποποιημένη αίτηση χορήγησης δανείου ή πιστωτικής κάρτας για μεταβίβαση των οικονομικών και άλλων δεδομένων του, δεν σημαίνει ότι παρέχει στην Τράπεζα «την ρητή συγκατάθεσή του για την μεταβίβαση» των δυσμενών, κ.λπ. προσωπικών σε εισπρακτική εταιρεία. Για να γίνει η μεταβίβαση των δεδομένων, πρέπει πρώτα η Τράπεζα να ενημερώσει για την πρόθεσή της αυτή το δανειολήπτη ή τον κάτοχο κάρτας και αυτός να συναινέσει για την μεταβίβασή τους. Στη συνέχεια η εισπρακτική εταιρεία οφείλει να ενημερώσει εγγράφως τον δανειολήπτη ότι προτίθεται να κάνει χρήση των δεδομένων του και για το σκοπό που θα τα χρησιμοποιήσει.

Οι εισπρακτικές εταιρείες πρέπει να καταγράφουν τις τηλεφωνικές κλήσεις (το περιεχόμενο και τα εξωτερικά στοιχεία της επικοινωνίας) προς τους καλούμενους οφειλέτες, ανεξάρτητα από το ποιος απαντά την κλήση, καθόσον συνήθως οι παράνομες πρακτικές των εισπρακτικών εταιρειών εκφοβισμοί, ψυχολογική βία κ.λ.π. εκδηλώνονται προς τα τρίτα πρόσωπα – συγγενείς του οφειλέτη).



Αφήστε το σχόλιό σας

trikalanews

©2020 Trikalanews from TNEWSGROUP

To trikalanews.gr χρησιμοποιεί cookies. Με την επίσκεψή σας συμφωνείτε με τους Όρους. Διαβάστε ΠερισσότεραΑποδοχή