ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΤΕΤΑΡΤΗ 10/3 ΚΑΙ ΩΡΑ 6:15μμ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΡΗΓΑ ΦΕΡΑΙΟΥ
Συμπληρώνεται ένας χρόνος από την πρώτη αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων, κατά τη διάρκεια του οποίου τα σχολεία ανοιγοκλείνουν συνεχώς, με τα προβλήματά τους – υγειονομικά, εκπαιδευτικά και ψυχοπαιδαγωγικά – να γιγαντώνονται, χωρίς κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ να παίρνουν κανένα ουσιαστικό μέτρο.
Η κυβέρνηση, αγνοώντας τις πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου, τα αιτήματα και τις προτάσεις των εκπαιδευτικών:
Συνεχίζει την εγκληματική πολιτική της κρατώντας ανοικτές τις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής χωρίς κανένα μέτρο για την ασφαλή λειτουργία τους, αφήνοντας ακάλυπτους τόσο τους μαθητές όσο και το εκπαιδευτικό προσωπικό, με αποτέλεσμα να θρηνούμε τον πρόωρο χαμό του μαθητή του ΕΕΕΕΚ «Άνοιξη», που νοσούσε από κορωνοϊό.
Εκφράζουμε την θλίψη και οδύνη μας στην οικογένεια του μαθητή, στα οικεία του πρόσωπα και στους εκπαιδευτικούς του σχολείου του. Τελικά ούτε οι εκπαιδευτικοί, ούτε οι μαθητές των ΣΜΕΑΕ είναι άτρωτοι!
Εν μέσω πανδημίας και χωρίς διάλογο, ψήφισε και εφαρμόζει το πλέον αντιδραστικό και αντιδημοκρατικό νομοσχέδιο των Κεραμέως-Χρυσοχοΐδη, έχοντας απέναντι όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.
Εν μέσω πανδημίας, με άλλα σχολεία κλειστά και άλλα ανοιχτά και την εξ αποστάσεως διδασκαλία, παρά τις τεράστιες προσπάθειες των εκπαιδευτικών χωρίς την παραμικρή υποστήριξη του ΥΠΑΙΘ, να έχει οξύνει τα προϋπάρχοντα προβλήματα και τις εκπαιδευτικές ανισότητες, προχώρησε στην έκδοση Υπουργικής Απόφασης (Υ.Α.) με ΦΕΚ 140/20-1-2021 και τίτλο:
«Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο», με στόχο στην διαμόρφωση ενός οδικού χάρτη μετασχηματισμού του εκπαιδευτικού τοπίου με κυρίαρχο χαρακτηριστικό τον αποχαρακτηρισμό της παιδείας από δημόσιο αγαθό.
Χαιρετίζουμε τους συλλόγους και τους/τις συναδέλφους-ισσες, που με συντριπτικές πλειοψηφίες τόσο στον νομό μας(38 στις 38 σχ. μονάδες στα Τρίκαλα είπαν βροντερό ΟΧΙ) όσο και πανελλαδικά, συντάχθηκαν στην ΑΠΕΡΓΙΑ- ΑΠΟΧΗ που κήρυξε η ΟΛΜΕ από τις διαδικασίες αυτής της κατ’ επίφαση αξιολόγησης.
Οι εκπαιδευτικοί καθημερινά εξετάζουμε κριτικά και αυτοκριτικά τη δουλειά μας, τον τρόπο που κάνουμε το μάθημα και προσπαθούμε με πενιχρά μέσα και χωρίς καμία στήριξη να δώσουμε ό,τι καλύτερο στους μαθητές μας.
Στα σχολεία μας οι Σύλλογοι Διδασκόντων και οι εκπαιδευτικοί σχεδιάζουμε, κρίνουμε, αναπροσαρμόζουμε τον τρόπο που κάνουμε το μάθημα.
Τους μήνες της υποχρεωτικής αναστολής λειτουργίας των σχολείων χωρίς καμία στήριξη, χωρίς τεχνολογικά μέσα και επιστημονική καθοδήγηση κρατήσαμε ανοιχτή την εκπαιδευτική διαδικασία, παρότι σε καμία περίπτωση η εξ αποστάσεως διδασκαλία δε μπορεί να συγκριθεί, όπως αποδείχτηκε, με τη δια ζώσης διδασκαλία.
Τι κάνει η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας για να στηρίξει στην πράξη τη δουλειά του εκπαιδευτικού; Κυριολεκτικά τίποτα! Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας 10 μήνες τώρα αξιοποιούν την πανδημία και ψηφίζουν το ένα νομοσχέδιο μετά το άλλο.
Τσακίζουν όλο και πιο πολύ τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, κάνουν λάστιχο τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Το ΥΠΑΙΘ αποδεικνύει άλλη μία φορά πως βρίσκεται εκτός εκπαιδευτικής πραγματικότητας, καθώς φαίνεται να αγνοεί τα σοβαρά προβλήματα που προκάλεσε η πανδημία στην εκπαίδευση, προβλήματα που λειτουργούν σωρευτικά στα ήδη υφιστάμενα.
Κανένα μέτρο δεν έλαβε για την υγειονομική προστασία των σχολείων, καμία στήριξη των εκπαιδευτικών και των μαθητών στην ΕξΑΕ, καμία διάθεση να υλοποιήσει πολιτικές για να αντιμετωπιστούν τα πάγια προβλήματα των δημόσιων σχολείων (υποστελέχωση, υποχρηματοδότηση, έλλειψη υποδομών κλπ).
Διεκδικούμε:
-Να αποσυρθεί το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη.
-Να ληφθούν άμεσα ουσιαστικά μέτρα υγιεινής και ασφάλειας σε όλα τα σχολεία.
-Να αυξηθεί η χρηματοδότηση των σχολείων από τον κρατικό προϋπολογισμό.
-Να προταχθούν οι εκπαιδευτικοί στους μαζικούς εμβολιασμούς, με προτεραιότητα τους εργαζόμενους στα ειδικά σχολεία!
-Να διενεργούνται μαζικά, περιοδικά τεστ στα σχολεία ώστε να ελέγχεται η διασπορά. Σε περίπτωση επιβεβαιωμένου κρούσματος να γίνεται η αναγκαία ιχνηλάτηση, αλλά και φροντίδα των πασχόντων.
-Να διατεθεί σε όλα τα σχολεία Νοσηλευτικό προσωπικό!
-Να προσληφθεί επιπλέον προσωπικό για να μειωθούν οι μαθητές ανά τμήμα, να αξιοποιηθούν τα κλειστά σχολεία και κάθε υποδομή για να μην συγχρωτίζονται μαθητές και εργαζόμενοι.
-Να προσληφθεί επιπλέον προσωπικό καθαριότητας για να εφαρμόζονται στην πράξη τα υγειονομικά πρωτόκολλα.
-Να γίνεται αυστηρός έλεγχος από την Περιφέρεια για την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων στη μεταφορά των μαθητών.
-Να αυξηθούν τα δρομολόγια ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος διασποράς.
Σε όσα σχολεία ειδικής αγωγής αναστέλλεται η λειτουργία τους ή κλείνουν τμήματα ή υπάρχουν σοβαρά προβλήματα παρακολούθησης των μαθημάτων δια ζώσης, θα πρέπει το Υπουργείο Παιδείας να μεριμνήσει ώστε η εκπαιδευτική διαδικασία να συνεχίζεται με την εφαρμογή όλων των αναγκαίων επιστημονικών μεθόδων και τρόπων.
Να σταθούμε με θάρρος και αυτοπεποίθηση, αγωνιστικότητα και συσπείρωση σε ΕΛΜΕΤ – ΟΛΜΕ,
για να μείνουν τόσο τα δημόσια σχολεία όσο και η εκπαιδευτική κοινότητα ΟΡΘΙΟΙ ΚΑΙ ΖΩΝΤΑΝΟΙ.
Ενώνουμε τη φωνή μας με τον Φοιτητικό Σύλλογο ΤΕΦΑΑ Τρικάλων και
Καλούμε τους συναδέλφους-ισσες, σε αγωνιστική επαγρύπνηση
Συμμετέχουμε όλες-οι, εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς
ΣΤΟ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ
ΤΕΤΑΡΤΗ 10/3 ΚΑΙ ΩΡΑ 6:15μμ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΡΗΓΑ ΦΕΡΑΙΟΥ
Δεν κάνουμε βήμα πίσω
Συνεχίζουμε και κλιμακώνουμε τη δράση μας μέχρι τη δικαίωση