Την Τετάρτη 29-03-2023 (ώρα 13.40 μ.μ. – 15.10 μ.μ.) στο 4ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Τρικάλων «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης», υλοποιήθηκε το επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «Διαφοροποιημένη διδασκαλία: από τη θεωρία στην πράξη» με επιμορφωτή τον ΕυθύμιοΚουφογιάννη, εκπαιδευτικό, ΠΕ02, του 4ου Πειραματικού Λυκείου Τρικάλων «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης», στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης και του σχεδίου δράσης της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας “Διαφοροποιώντας τη διδασκαλία και την αξιολόγηση των μαθητών στο γλωσσικό μάθημα: εναλλακτικές εφαρμογές με γνώμονα τη διαφορετικότητα” (Συντονίστρια ομάδας: Ζήση Στεργιανή, Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί: Κουφογιάννης Ευθύμιος, Πουλιάνα Λουίζα, Παπαδημητρίου Αθανάσιος, Μιχαηλίδου Στέλλα).
Στο σεμινάριο, το οποίο παρακολούθησαν αρκετοί εκπαιδευτικοί του σχολείου όλων των ειδικοτήτων, παρουσιάστηκαν αρχικά τα στάδια δόμησης ενός σεναρίου διαφοροποιημένης διδασκαλίας με έμφαση στα μέσα και τις στρατηγικές που πρέπει να ακολουθήσει ο/η εκπαιδευτικός για να επιτύχει τους επιθυμητούς στόχους κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας.
Στη συνέχεια, αναπτύχθηκε ένα σενάριο προσομοίωσης στη διαφοροποιημένη διδασκαλία με θέμα τα έμφυλα στερεότυπα και με την ενεργή συμμετοχή των παρισταμένων. Δόθηκαν φύλλα εργασίας στα οποία απάντησαν οι εκπαιδευτικοί με βάση τους επιδιωκόμενους στόχους και αναπτύχθηκε ένας εποικοδομητικός διάλογος.
Μεταξύ άλλων συμπερασμάτων, αυτό που τονίσθηκε ήταν ότι για να επιτύχει τους στόχους της η διαφοροποιημένη διδασκαλία θα πρέπει να έχει δημιουργηθεί το μαθησιακό προφίλ των μαθητών/τριών. Στο τέλος, διανεμήθηκαν σενάρια διαφοροποιημένης διδασκαλίας στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς ανάλογα και με την ειδικότητα του καθενός.