Επαγγελματική Εκπαίδευση και…  Δημοκρατικά ιδιωτικά συμφέροντα

Αν κάποια στιγμή βγούμε από την «κατάσταση ύπνου» και θεωρήσουμε ότι ήταν εφιάλτης και όχι πραγματικότητα…όσα βιώσαμε στην εκπαίδευση…

–   27άρια τμήματα στις τάξεις των σχολείων

–   Απουσίες μαθητών που δεν έχουν δυνατότητα τηλεκπαίδευσης

–   Αξιολόγηση των μαθητών μέσω WebEx και  eclass, χωρίς εκπαίδευση μαθητών και καθηγητών…

ίσως δεν αντιδράσουμε.

Όμως, ο εφιάλτης είναι πραγματικότητα, έχει συνέχεια και επίσημο όνομα. Λέγεται «Νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση», που προωθεί η Κυβέρνηση της Ν.Δ.

Στο βωμό των «ημετέρων», των ιδιωτικών επιχειρήσεων και Κέντρων Κατάρτισης θυσιάζονται το μέλλον  των παιδιών των ΕΠΑΛ, η ποιότητα εργασίας, οι εργασιακές κατακτήσεις. Δυστυχώς, το νομοσχέδιο-έκτρωμα προβλέπει μέτρα-αλλαγές για τη μετατροπή των μαθητών σε… ανταλλακτικά εργασίας με ημερομηνία λήξης.

Εδώ πρέπει να αντιδράσουμε!

 

Πρέπει να απαντήσουμε στα παιδιά, στους γονείς, στους εκπαιδευτικούς, στον  έλληνα πολίτη, που εμπιστεύεται τη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση, τι θα πει  «νομοσχέδιο- έκτρωμα»:

-θα πει υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης

-θα πει παιδική εργασία

-θα πει εμπορευματοποίηση των ΕΠΑΛ

-θα πει  Διευθυντής –Μάνατζερ

-θα πει κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών, εκπαιδευτικών.

 

Αναλυτικότερα:

 

  1. Η δυνατότητα για άνοδο και εξέλιξη σε περισσότερους νέους από τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα με το νομοσχέδιο γίνεται ανέφικτη. Θεσμοθετείται πρώτη φορά στη μεταπολίτευση η έξοδος -ουσιαστικά- των παιδιών από την εκπαίδευση, όταν τελειώνουν το γυμνάσιο. Μετατρέπονται οι ανήλικοι σε πάμφθηνο, χαμηλού επιπέδου εργατικό δυναμικό, μέσα από μια διαδικασία ανασφάλιστης και απλήρωτης ειδίκευσης, χωρίς γενική παιδεία, χωρίς εξέλιξη της προσωπικότητάς τους.
  2. Καταργούνται και κλείνουν δημόσια ΙΕΚ αντί να αναβαθμιστούν. Ενισχύονται με τον τρόπο αυτό εμμέσως τα ιδιωτικά… Μάλιστα προβλέπονται εξετάσεις κατάταξης από τα ΙΕΚ στα πανεπιστήμια, ακριβώς την ώρα που γίνεται αυτή η ποσοτική μεταφορά από το δημόσιο στον ιδιωτικό τομέα. Προσφέρεται έτσι ένα μπόνους στους ιδιοκτήτες των δεύτερων, ένας «κράχτης» για να την προσέλκυση πελατείας.
  3. Κατηγοριοποιούνται σχολικές μονάδες με τη δημιουργία «Πρότυπων ΕΠΑΛ»  που οδηγούν σε έναν ακόμα διαχωρισμό των σχολείων και διακρίνουν μαθητές, καθηγητές, μονάδες («λειτουργικές» – «μη λειτουργικές»). Ακόμα, διοικούνται από Διευθυντές που δεν είναι εκπαιδευτικοί και έχουν εκπαιδευτές, όχι εκπαιδευτικούς, για τη διδασκαλία.
  4. Κάθε ΕΠΑΛ θα λειτουργεί ή θα αδρανεί, ανάλογα με τις μεταβαλλόμενες ανάγκες της τοπικής αγοράς και των επιχειρήσεων (άλλωστε, το είπε και ο πρωθυπουργός για τον  «20χρονο ψυκτικό από το Περιστέρι»). Οι επιλογές των μαθητών δε θα ορίζονται από τις κλίσεις ή επιθυμίες τους, αλλά από τις αποφάσεις των τοπικών επιχειρηματιών-αγορών. Σκεφτείτε τις δυνατότητες που ανοίγονται στην αγορά της Καρδίτσας.
  5. Υποβαθμίζονται ριζικά οι σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ, κάτι που θίγει και τους σημερινούς πτυχιούχους τους. Κίνηση ενταγμένη στη γενικότερη «παράδοση» της κατάρτισης στον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος μάλιστα θα έχει τη «σιγουριά» της κρατικής ενίσχυσης, αφού όπως προδιαγράφεται,  1,5 δις € του Ταμείου Ανάκαμψης θα δοθεί στους ιδιώτες για αυτό το σκοπό. Το ζήσαμε με τα ΚΕΚ αυτό τη δεκαετία του ‘90 και αν τους το επιτρέψουμε, θα το ζήσουμε ξανά, και αυτή τη φορά με περισσότερα χρήματα!
  6. Καταργεί η κα Κεραμέως τους αιρετούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών από τα υπηρεσιακά συμβούλια, μετά την τεράστια πολιτική ήττα που υπέστη στις πρόσφατες εκλογές για την ανάδειξή τους. Πρόκειται για μια ακραία επίθεση στο 93% των εκπαιδευτικών μας (τουλάχιστον όσο ήταν το ποσοστό αποχής τους, στην Καρδίτσα το ποσοστό ξεπέρασε το 95%!)αποκλειστικά και μόνο εκδικητικού χαρακτήρα, πρωτοφανή και αταίριαστη σε κάθεπολιτικό λειτουργό οποιασδήποτε παράταξης, που υποδηλώνει πολλά για τηνπολιτική ηγεσία του υπουργείου.

 

Όλα αυτά έρχονται σε απόλυτη συμφωνία με τη δήλωση του κ. Μητσοτάκη στην 82η Δ.Ε.Θ.

και είναι ενδεικτική  της νεοφιλελεύθερης πολιτικής των αριθμών  και όχι των ψυχών: «Δεν τρέφω αυταπάτες για μια κοινωνία χωρίς ανισότητες, κάτι τέτοιο είναι αντίθετο στην ανθρώπινη φύση, όσοι το επιχείρησαν καταστρατήγησαν τελικά την ίδια τη δημοκρατία και τα ατομικά δικαιώματα».

 

Η κα Κεραμέως δεν μπορεί πλέον να είναι Υπουργός Παιδείας.

Ζητούμε την παραίτησή της και την απόσυρση του νομοσχεδίου.

 

ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ν. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ



©2020 Trikalanews from TNEWSGROUP

To trikalanews.gr χρησιμοποιεί cookies. Με την επίσκεψή σας συμφωνείτε με τους Όρους. Διαβάστε ΠερισσότεραΑποδοχή