Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Εξαπάτησαν Λαρισαία και της πήραν 65.600 ευρώ!

Μια 56χρονη Λαρισαία έπεσε αυτήν τη φορά θύμα της σύγχρονης μεθόδου απάτης με το «φωνητικό ψάρεμα» («vishing»), με αποτέλεσμα να απολέσει το κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητο ποσό των 65.640 ευρώ.

Οι απάτες με τη μέθοδο «vishing» συνεχίζονται δίχως τελειωμό, με τους απατεώνες απλά να αλλάζουν τα προσχήματα και με απώτερο σκοπό πάντα να «αδειάζουν» τους τραπεζικούς λογαριασμούς των θυμάτων.

Στην περίπτωση της 56χρονης, ο άγνωστος άνδρας την έπεισε -σύμφωνα με την «Ελευθερία»- με το πρόσχημα της μεταφοράς χρημάτων σε εταιρικό λογαριασμό. Αρχικά -όπως κατήγγειλε η 56χρονη στην Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Λάρισας που ερευνά την υπόθεση- ο άγνωστος άνδρας τηλεφώνησε σε σταθερό τηλέφωνο της επιχείρησης, δηλώνοντας ότι ήθελε να καταβάλει χρήματα με αφορμή παραγγελία.

Έτσι, της απέστειλε μήνυμα στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (email) με επισυναπτόμενο σύνδεσμο (link), ο οποίος παρέπεμπε σε αληθοφανές περιβάλλον. Η Λαρισαία υπό την πειστική καθοδήγηση του απατεώνα ενεργοποίησε τον σύνδεσμο, ανακατευθύνθηκε στο ψεύτικο τραπεζικό περιβάλλον, καταχώρησε κωδικούς, ενώ κοινοποιούσε στον απατεώνα τα μηνύματα που λάμβανε μέσω της εφαρμογής «Viber».

Όταν η 56χρονη ήλεγξε τον εταιρικό λογαριασμό, διαπίστωσε πως ο απατεώνας είχε κάνει τη δουλειά του, καθώς μετέφερε τμηματικά το συνολικό χρηματικό ποσό των 65.640 ευρώ προς λογαριασμούς αγνώστων δικαιούχων.

«Η ΣΙΩΠΗ ΕΝΘΑΡΡΥΝΕΙ ΤΟΥΣ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ»

Υπενθυμίζεται πως το «vishing» (από το «voice» και το «phishing» το «φωνητικό ψάρεμα»), όπως ονομάσθηκε από την ΕΛ.ΑΣ. η νέα μορφή τηλεφωνικής απάτης, καθιερώθηκε την περίοδο της πανδημίας του κορονοϊού, με τους απατεώνες να δρούνε μέσω διαδικτύου επιτυγχάνοντας την από απόσταση διαχείριση τραπεζικών λογαριασμών των υποψήφιων θυμάτων.

Από τον Περιφερειακό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της ΕΛ.ΑΣ. στη Λάρισα, με αφορμή και όξυνση του φαινομένου, ενδεικτικά αναφέρονται ορισμένες οδηγίες προς τους πολίτες.

Στις οποίες, μεταξύ άλλων, σημειώνεται πως «δεν δίνουμε ποτέ το όνομα χρήστη και τους κωδικούς πρόσβασης σε λογαριασμούς (τραπεζικούς κ.λπ.). Δεν ακολουθούμε συνδέσμους και δεν ανοίγουμε συνημμένα αρχεία από άγνωστους αποστολείς μηνυμάτων (ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, sms).

Χρησιμοποιούμε ασφαλέστερους κωδικούς (συνδυασμός γραμμάτων, αριθμών, συμβόλων). Δεν χρησιμοποιούμε ποτέ τον ίδιο κωδικό για κάθε λογαριασμό μας. Φροντίζουμε να αλλάζουμε τον κωδικό σε τακτά χρονικά διαστήματα (πολλές φορές μας το ζητούν και οι ίδιες οι τράπεζες, καθόσον ο κάθε κωδικός έχει μια συγκεκριμένη χρονική ισχύ). Τη διαδικασία της αλλαγής του κωδικού την επιλέγουμε εμείς από τον επίσημο δικτυακό τόπο της τράπεζάς μας κι όχι από προτεινόμενο σύνδεσμο σε μήνυμα.

Δεν δίνουμε τον αριθμό κινητού τηλεφώνου μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επισκεπτόμαστε ασφαλείς δικτυακούς τόπους οργανισμών και επιχειρήσεων, όχι Http αλλά https (extened Validation Certificates) με το γνωστό «λουκετάκι». Σημειώνεται ότι οι κυβερνοεγκληματίες έχουν προχωρήσει και χρησιμοποιούν και σελίδες https!!!

Προσέχουμε για τυχόν συντακτικά και ορθογραφικά λάθη στα εισερχόμενα μηνύματά μας. Οι συσκευές που χρησιμοποιούμε να διαθέτουν επικαιροποιημένο λογισμικό και λογισμικό προστασίας από κακόβουλες εφαρμογές. Παρακολουθούμε συχνά την κίνηση του λογαριασμού μας (όπως και στην περίπτωση των αγορών μας με κάρτες).

Παρακολουθούμε και τη λειτουργία του κινητού μας, άμεση επικοινωνία με τον πάροχο σε περίπτωση ασυνήθιστης δυσλειτουργίας για την αποφυγή της απάτης μέσω της αλλαγής κάρτας SIM και χειραγώγησης των πρόσθετων μηνυμάτων που μας έρχονται πλέον ύστερα από την εφαρμογή της Payment Service Directive 2 που επιβάλλει τη συναλλαγή με τη χρήση πρόσθετου κωδικού μιας χρήσης (One Time Password).

Αναφέρουμε οπωσδήποτε οποιαδήποτε απόπειρα απάτης ή τετελεσμένης απάτης (υπάρχει ειδική φόρμα στο gov_gr – Πολίτης και Καθημερινότητα – Καταγγελίες – Καταγγελία για απόπειρα απάτης ή τετελεσμένης απάτης).

Γνωρίζουμε από πριν (σε ανύποπτο χρόνο) τη διαδικασία αμφισβήτησης μιας συναλλαγής που ακολουθεί η τράπεζά μας, αλλά και τα δικαιώματά μας ως καταναλωτές-συναλλασσόμενοι (ειδικά το πρώτο εικοσιτετράωρο).

Συζητούμε το θέμα με το άμεσο περιβάλλον μας και αναζητούμε τυχόν βοήθεια. (Η σιωπή βοηθά και ενθαρρύνει τους απατεώνες και τους κυβερνοεγκληματίες). Επισκεπτόμαστε τακτικά τον επίσημο δικτυακό τόπο των παραπάνω φορέων και οργανισμών».

TrikalaNews
Author: TrikalaNews

To trikalanews.gr χρησιμοποιεί cookies. Με την επίσκεψή σας συμφωνείτε με τους Όρους. Διαβάστε ΠερισσότεραΑποδοχή