Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Η σύγχρονη πόλη έδειξε τα νέα της χαρτιά

«Για μένα, η σύγχρονη πόλη, δεν λέω έξυπνη γιατί παρεξηγούν κάποιοι τον όρο, είναι να δίνει απλές λύσεις» είπε ο δήμαρχος Τρικκαίων κ. Δημήτρης Παπαστεργίου σήμερα, στο τέλος της παρουσίασης των έξι  εφαρμογών που ήδη υπάρχουν στην ιστοσελίδα www.trikalacity.gr, αποτελούν τμήμα του Smart Trikala και μέσω της τεχνολογίας κάνουν ευκολότερη  τη ζωή των πολιτών, σε απλά και καθημερινά ζητήματα.  Τουλάχιστον, όσων έχουν εξοικείωση με την τεχνολογία.

Με καθυστέρηση περισσότερο της μισής ώρας, από εκείνη που αναφέρονταν στην πρόσκληση των ΜΜΕ, έγινε σήμερα, Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου, στη 1:30 το μεσημέρι, από τον δήμαρχο Τρικκαίων κ. Δημήτρη Παπαστεργίου και τον ειδικό σύμβουλο, επιστημονικό συνεργάτη του δημάρχου σε θέματα «έξυπνης πόλης» και ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, κ.  Λεωνίδα Ανθόπουλο, η συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση των ηλεκτρονικών εφαρμογών του Δήμου Τρικκαίων. Η συνέντευξη  δόθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου και ευθύς μόλις άρχισε, ο δήμαρχος σχολιάζοντας την μικρή προσέλευση των δημοσιογράφων – προφανώς για αυτό και η καθυστέρηση της παρουσίασης –  μίλησε για «τρεις γενναίους που τελικά προσήλθαν», εννοώντας προφανώς  τους τρεις δημοσιογράφους που παραβρέθηκαν, από όλα τα ΜΜΕ της πόλης.

«Σας καλέσαμε για να σας παρουσιάσουμε κάποιες σχετικές ευκολίες μέσα από εφαρμογές, οι περισσότερες των οποίων βρίσκονται σε πιλοτικό επίπεδο. Είναι υπηρεσίες που κόστισαν από μηδέν έως ελάχιστα ευρώ» είπε ο κ. Δ. Παπαστεργίου και ακολούθως αναφέρθηκε σε κάθε μια ηλεκτρονική εφαρμογή ξεχωριστά.

1.    Για την  εφαρμογή Trikala CheckApp, είπε ότι αποτελεί: «Το πιο σημαντικό από τις υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης που έχουμε προσφέρει στο Δήμο, αφού ο πολίτης δεν έχει να κάνει με τον Δήμαρχο της Πόλης ως πρόσωπο, αλλά με τον ίδιο τον Δήμο». Ουσιώδες χαρακτήρισε το γεγονός ότι τα παράπονα των πολιτών καταγράφονται σε μια κάρτα δεδομένων και πλέον ο ίδιος ο Δήμος, εκτός από τους πολίτες, μπορεί να γνωρίζει πόσο γρήγορα ανταποκρίνεται ο υπάλληλος που  χρεώνεται το κάθε περιστατικό και αν έκανε καλά την δουλειά  του.

2.    Για την εφαρμογή «Ανοικτά Δεδομένα του Δήμου Τρικκαίων», είπε ότι τα Τρίκαλα είναι από τις λίγες πόλεις της Ελλάδας που προσφέρει πύλη ανοικτών δεδομένων με διττό σκοπό: α) διαφάνεια σε όλες τις διεργασίες του Δήμου (π.χ τεχνικό πρόγραμμα, αποφάσεις συλλογικών οργάνων) β) προσφορά ελεύθερων πληροφοριών (πχ. χρήση ασύρματου δικτύου, θέσεις στάθμευσης και όδευση προς αυτές από σχετικές εφαρμογές).

3.    Αναφερόμενος στην εφαρμογή «Ηλεκτρονικές Πληρωμές προς το Δήμο Τρικκαίων», σημείωσε ότι υπήρχε «ένα κενό που καλύφθηκε». Επισήμανε την δυνατότητα του πολίτη να  πληρώνει τις οφειλές του προς το Δήμο χωρίς να προσέρχεται στο ταμείο, εύκολα και με ασφάλεια, με την χρήση των προσωπικών του κωδικών ΤΑΧΙS.

4.    Αναλύοντας την εφαρμογή «Γεωγραφικά Δεδομένα του Δήμου Τρικκαίων», ο κ. Παπαστεργίου είπε ότι καλύπτει μια σοβαρή βάση δεδομένων καταγραφής Κτηματολογικών ζητημάτων και περιουσιών του Δήμου. «Δεν ξέραμε που είναι τα δίκτυά μας (οπτικών ινών, ΔΕΗΑΤ,  φυσικού αερίου), δεν ξέραμε πόσους κάδους ή φωτιστικά είχαμε. Χρήσιμα δεδομένα τα οποία εμπλουτίζουμε με τα παγκάκια, τα περίπτερα, τις πλατείες, τις παιδικές χαρές, για να αποκτήσουμε πλέον μια απόλυτα πιστή ψηφιακή απεικόνιση των περιουσιών του Δήμου».

5.    Μιλώντας για το Bot, το λογισμικό αυτο-εξυπηρέτησης του δημότη από την επίσημη σελίδα του Δήμου Τρικκαίων στο κοινωνικό μέσο Facebook, αφού το χαρακτήρισε «παιχνίδι», είπε ότι είναι μια μηχανή που απαντάει στον πολίτη για ζητήματα όπως φαρμακεία, δικαιολογητικά, πληροφορίες ωραρίου μουσείων  κ.α και επισήμανε ότι η μηχανή συνεχώς εκπαιδεύεται να  καταλαβαίνει περισσότερες ερωτήσεις (παίζει ρόλο ο τονισμός, η ονομαστική ή γενική κλήση κ.τλ).

6.    Τέλος για τις «Δημόσιες Διαβουλεύσεις του Δήμου Τρικκαίων», σημείωσε πως είναι μια εφαρμογή που πρέπει να γίνει καλύτερη και να πιστέψουν όλοι οι πολίτες σε αυτή. Είπε επίσης ότι οι πρώτες διαβουλεύσεις – σχολιασμός σημαντικών θεμάτων του Δήμου –  δεν είχαν μεγάλη επιτυχία και συγκρίνοντας ανάλογες υπηρεσίες του εξωτερικού, υπογράμμισε: «Πολλές λύσεις σε πόλεις του εξωτερικού προκύπτουν από διαβουλεύσεις, εδώ φοβάμαι ότι στις διαβουλεύσεις μπαίνουν μόνο όσοι – δεν λέω συμφέρον – έχουν άμεση σχέση με το ζήτημα».

Αφήστε το σχόλιό σας

trikalanews

To trikalanews.gr χρησιμοποιεί cookies. Με την επίσκεψή σας συμφωνείτε με τους Όρους. Διαβάστε ΠερισσότεραΑποδοχή