Άρθρα – Απόψεις

Η ενδοεπικοινωνία μεταξύ των δημοσίων υπηρεσιών ως ενδεδειγμένη λύση για την αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας

3 Jun 2024

Άρθρο του εκπαιδευτικού Γεώργιου Τσιάκαλου

Πολύ κουβέντα γίνεται τα τελευταία χρόνια για τη γραφειοκρατία που συναντούμε στις δημόσιες υπηρεσίες λες και είναι στη μοίρα μας να μην μπορούμε να απεγκλωβιστούμε απ’ αυτή την κατάσταση που μας δημιουργεί επιπλέον άγχος και δοκιμάζει τις αντοχές μας συχνά πυκνά.

Βήματα πραγματοποιήθηκαν στο παρελθόν με τη σταδιακή μηχανοργάνωση των δημοσίων υπηρεσιών και την αυτεπάγγελτη αναζήτηση ορισμένων δικαιολογητικών.

Η ελληνική πολιτεία, πριν μερικά χρόνια, προχώρησε στη δημιουργία των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών που αποτέλεσαν μια πραγματική καινοτομία για την ελληνική πραγματικότητα. Με την εκχώρηση αρμοδιοτήτων στα Κ.Ε.Π. γνωρίσαμε πραγματικά τη χρησιμότητά τους και τη διευκόλυνση των πολιτών σε διάφορα θέματα που ως τότε έπρεπε να επιδείξουν αυτοσυγκράτηση κι υπομονή ανεξάντλητη.

Οι πολίτες έχουν σήμερα στη διάθεσή τους νέα εργαλεία μέσω ηλεκτρονικών σελίδων καταχώρησης στοιχείων αλλά και την αποστολή βεβαιώσεων και πιστοποιητικών ηλεκτρονικά.

Καλούμαστε όμως ακόμη να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο της γραφειοκρατίας το οποίο προβληματίζει έντονα όλους τους πολίτες και δικαίως αναζητούνται λύσεις! Και για να βρεθούν λύσεις θα πρέπει να αντιμετωπίσει κανείς το πρόβλημα στη ρίζα του. Θα πρότεινα τα εξής:

  1. Ταχύτατη ψηφιοποίηση όλου του αρχείου που βρίσκεται ταξινομημένο σε ράφια και σε ντουλάπια πολλών δημοσίων υπηρεσιών ανά έτος και αντικείμενο. Η ψηφιοποίηση θα διατηρήσει το έντυπο αρχείο άθικτο προς χρήση αυτού και μελλοντικά.
  2. Η έκδοση των πιστοποιητικών και των βεβαιώσεων να γίνεται μόνον σε ηλεκτρονική μορφή και να αποστέλλεται ηλεκτρονικά στους ενδιαφερόμενους.
  3. Η λύση που μπορεί να αποτελέσει πραγματική καινοτομία θα μπορούσε να είναι η ενδοεπικοινωνία μεταξύ διαφορετικών δημοσίων υπηρεσιών έτσι ώστε κάποιες δημόσιες υπηρεσίες να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες άλλων υπηρεσιών για τους πολίτες για να μειώνεται τόσο ο χρόνος αναμονής του πολίτη, αλλά και να λάβουν ένα τέλος οι συνεχείς επισκέψεις των άμεσα ενδιαφερόμενων πολιτών στην ίδια δημόσια υπηρεσία.

Έτσι θα επιτευχθεί η διασταύρωση εκείνων των πληροφοριών που απαιτούνται την ώρα της συναλλαγής κατά τις διατάξεις λειτουργίας μιας υπηρεσίας και δεν θα υποχρεώνεται ο πολίτης να προσκομίζει δικαιολογητικά που για να τα συγκεντρώσει χρειάζεται χρόνο και αναμονή σε άλλες υπηρεσίες.

Σήμερα που οι εφαρμογές της πληροφορικής και τα σύγχρονα εργαλεία μάς δίνουν απεριόριστες δυνατότητες.

Θα ήταν τραγικό λάθος να μην τις εκμεταλλευτούμε προς όφελος του κοινωνικού συνόλου βάζοντας έτσι τις βάσεις για ένα καλύτερο αύριο.

Trikalanews
Author: Trikalanews

Έφυγε από τη ζωή η Ευθυμία Καραγκούνη – Κηδεία στην Πηγή Τρικάλων

Έφυγε από τη ζωή η Ευθυμία Καραγκούνη – Κηδεία στην Πηγή Τρικάλων

Η κηδεία της Ευθυμίας Καραγκούνη, 90 ετών, θα τελεστεί την Πέμπτη 15 Μαΐου στις 18:00 στον Ι.Ν. Αγίων Θεοδώρων Πηγής …
Κώστας Τσιάρας: «Ο πρωτογενής τομέας είναι κοινωνική συνοχή»

Κώστας Τσιάρας: «Ο πρωτογενής τομέας είναι κοινωνική συνοχή»

Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστας Τσιάρας παρουσίασε στο Thermopylae Forum το σχέδιο για τον πρωτογενή τομέα: νερό, θερμοκήπια, αγροτική οδοποιία, …
Έφυγε από τη ζωή ο Ιωάννης Ευθυμίου – Κηδεύεται την Παρασκευή στα Τρίκαλα

Έφυγε από τη ζωή ο Ιωάννης Ευθυμίου – Κηδεύεται την Παρασκευή στα Τρίκαλα

Την Παρασκευή 16 Μαΐου στις 11:30 η κηδεία του Ιωάννη Ευθυμίου στον Ι.Ν. Αγίου Νικολάου εκ Μετσόβου Τρικάλων. Η ταφή …
 Συγκίνησαν οι Ορίζοντες στη Σχολική Χορωδιακή Συνάντηση Καρδίτσας

 Συγκίνησαν οι Ορίζοντες στη Σχολική Χορωδιακή Συνάντηση Καρδίτσας

Το Θεοδωρίδειο Κέντρο «Ορίζοντες» συμμετείχε με μαθητές και μουσικούς στο 43ο Διεθνές Φεστιβάλ Καρδίτσας και ενθουσίασε το κοινό με τρία …
Προεπισκόπηση Ιδιωτικότητας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και η βοήθεια στην ομάδα μας να κατανοήσει ποια τμήματα του ιστότοπου βρίσκετε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.