Του Γιώργου Μισιάκα
Μέσα σ’ ένα πραγματικά απίστευτο τοπίο συνεχώς αλληλοσυγκρουόμενων απόψεων και ερμηνειών πολιτικών και «ειδικών» (τοπίο φόβου και τρόμου), υπό το κράτος «μέτρων» και «πρωτοκόλλων» και με ατελείωτες και αβάσταχτες καραντίνες, εισήλθαμε με τρόπο οδυνηρό στο δεύτερο έτος της πανδημίας.
Η ζωή μας άλλαξε. Το πόσο θα σημαδευτεί η κοινωνία μας απ’ αυτή την αλλαγή θα προσμετρηθεί στο άμεσο μέλλον, καθώς γύρω από το ύψιστο θέμα της Υγείας έχει στηθεί στην κοινωνία μας ένας σύγχρονος χορός κανιβάλων.
Στην Ελλάδα έχουμε την πλήρη κυβερνητική αποτυχία στην διαχείριση της πανδημίας, ιδιαίτερα με τα «λοκντάουν» στα «κουτουρού», που έγιναν για ν’ αποκρυφτούν ευθύνες, ελλείψεις, εγκληματικές αμέλειες και φυσικά η αποδιάρθρωση του ΕΣΥ.
Ταυτόχρονα, συγκαλύπτεται η πτώση του ΑΕΠ κατά 10% ακόμη, ενώ έχουν «καταργηθεί» κι όλα τ’ άλλα σημαντικά θέματα επικαιρότητας που υπάρχουν (πχ Σύνοδος Κορυφής ΕΕ, αντιμετώπιση της τουρκικής επιθετικότητας, «προσφυγικό»).
Και τώρα, ω του θαύματος, μετά την πλήρη αποτυχία μιας εξαρχής αποτυχημένης και τιμωρητικού χαρακτήρα καραντίνας, τώρα που όλοι οι δείκτες είναι στο «κόκκινο» και οι θάνατοι ξεπερνούν τις 7.500, τώρα που τα δημόσια νοσοκομεία έχουν μετατραπεί σε «μονοθεματικά», έρχεται το (ο Θεός να το κάνει) «άνοιγμα», με επιχείρημα ότι έτσι θα ευνοηθεί ο τουρισμός και θα κατευναστεί η δικαιολογημένη οργή του κόσμου.
Για πολλοστή φορά, η κυβέρνηση Μητσοτάκη κινείται χωρίς σοβαρή μελέτη και σχέδιο, με το μυαλό της προσανατολισμένο σε πιθανή εκλογική αναμέτρηση.
Μέσα σ’ όλα αυτά, μάλλον προβληματισμό προκαλεί η είδηση ότι ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, «λάνσαρε» το διαφημιστικό «σλόγκαν» «All you want is Greece» (Το μόνο που θέλετε είναι η Ελλάδα). Μπορεί ν’ απευθυνόταν, όπως λένε, το μήνυμά του στους τουρίστες-καταναλωτές, μόνο που το «σλόγκαν» αυτό το σκέφτονται κι άλλοι ξένοι για άλλους λόγους…