Κατά της κατάθλιψης η αερόβια άσκηση σύμφωνα με ελληνική μελέτη

   Είναι γνωστό πως η άσκηση και ιδιαίτερα η αερόβια άσκηση συμβάλλει στην καλή φυσική κατάσταση και στην καύση λίπους και είναι ευεργετική για τον οργανισμό και τον εγκέφαλο καθώς παράγονται οι λεγόμενες ‘’ορμόνες τις χαράς ‘’, οι ενδορφίνες. Με νέα ελληνική μελέτη αποδεικνύεται τώρα πως η αερόβια άσκηση αποτελεί και σημαντικό παράγοντα άμβλυνσης του προβλήματος της κατάθλιψης αφού έχει αντικαταθλιπτικές επιδράσεις στον οργανισμό.

Μια ανάλυση τυχαιοποιημένων ελεγχόμενων κλινικών μελετών δείχνει ότι η  αερόβια άσκηση έχει μεγάλες επιδράσεις αντικαταθλιπτικής θεραπείας σε ασθενείς με μείζονα κατάθλιψη. Η ανασκόπηση δημοσιεύθηκε στο περιοδικό  Depression and Anxiety από Έλληνες ερευνητές του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

   Σε 11 επιλέξιμες κλινικές μελέτες που περιελάμβαναν 455 ενήλικες ασθενείς (ηλικίας 18-65 ετών) με μεγάλη κατάθλιψη ως πρωτογενή διαταραχή, πραγματοποιήθηκε αερόβια άσκηση, κατά μέσο όρο, για 45 λεπτά, με μέτρια ένταση, τρεις φορές την εβδομάδα για περίπου 9 εβδομάδες. Φάνηκε ένα μεγάλο αντικαταθλιπτικό αποτέλεσμα σε σύγκριση με τα αντικαταθλιπτικά φάρμακα και τις ψυχοθεραπευτικές θεραπείες.

   Επίσης, η αερόβια άσκηση αποκάλυψε μέτριες έως μεγάλες αντικαταθλιπτικές επιδράσεις σε δοκιμές με χαμηλό κίνδυνο λάθους, καθώς και μεγάλες αντικαταθλιπτικές επιδράσεις σε βραχυπρόθεσμες παρεμβάσεις (μέχρι 4 εβδομάδες) άσκησης.

   Οι αναλύσεις υποομάδων αποκάλυψαν συγκρίσιμα αποτελέσματα για την αερόβια άσκηση, τόσο σε εξωτερικούς ασθενείς όσο και σε νοσηλευόμενους, ανεξάρτητα από τη σοβαρότητα των συμπτωμάτων.

   "Αυτή η μελέτη έχει διαπιστώσει ότι η εποπτευόμενη αερόβια άσκηση μπορεί να υποστηρίξει σημαντικά την αντιμετώπιση της μείζονος κατάθλιψης στις υπηρεσίες ψυχικής υγείας", δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας Δρ. Γιάννης Μωρρές, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.



Αφήστε το σχόλιό σας

trikalanews

©2020 Trikalanews from TNEWSGROUP

To trikalanews.gr χρησιμοποιεί cookies. Με την επίσκεψή σας συμφωνείτε με τους Όρους. Διαβάστε ΠερισσότεραΑποδοχή