Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Κίνδυνος για τους καταναλωτές από κενά προστασίας σε πολλά e-shops

Εξαιρετικά χαμηλός είναι ο βαθμός συμμόρφωσης των ηλεκτρονικών καταστημάτων (e-shops) στη νομοθεσία για την προστασία του καταναλωτή, γεγονός που μπορεί να επιβραδύνει την περαιτέρω ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Ενωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ), τρία στα τέσσερα ηλεκτρονικά καταστήματα δεν πληρούσαν τις βασικές προϋποθέσεις που θέτει ο νόμος για την προστασία του καταναλωτή.

Αξίζει βεβαίως εδώ να σημειωθεί, κάτι που και η ΕΕΚΕ επισημαίνει στην έρευνά της, ότι η μη συμμόρφωση δεν έχει ως κίνητρο και στόχο ταυτόχρονα την παραπλάνηση και εξαπάτηση του καταναλωτή. Οφείλεται συχνά και στις πολλές ασάφειες που χαρακτηρίζουν τον νόμο 2251/1994 περί προστασίας του καταναλωτή, ασάφειες τις οποίες έχει εντοπίσει από πέρυσι ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) και επισημάνει στην ελληνική κυβέρνηση, χωρίς, ωστόσο, ακόμη να γίνουν οι απαιτούμενες τροποποιήσεις στο σχετικό θεσμικό πλαίσιο.

Η έρευνα της ΕΕΚΕ πραγματοποιήθηκε σε 1.000 ηλεκτρονικά καταστήματα σε όλη την Ελλάδα των ακόλουθων κατηγοριών: ένδυση – υπόδηση, κοσμήματα, βρεφικά είδη – παιχνίδια, βιβλιοπωλεία, φαρμακεία, ηλεκτρονικά είδη, έπιπλα – διακόσμηση, είδη άθλησης, ηλεκτρικές συσκευές, είδη υγιεινής – επισκευής. Τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν είναι τα ακόλουθα:

•    Ενα στα δύο ηλεκτρονικά καταστήματα δεν πληροφορούσε τον καταναλωτή για το δικαίωμα υπαναχώρησης είτε παραλείποντας εντελώς την αναφορά του είτε παρέχοντας ενημέρωση η οποία δεν συμφωνούσε με τα όσα ορίζει ο νόμος. Ανέφεραν, για παράδειγμα, ότι υπάρχει δικαίωμα υπαναχώρησης εντός λιγότερων ημερών, από τις 14 που ορίζει ο νόμος.

•    Μόνο ένα στα δύο ηλεκτρονικά καταστήματα περιελάμβανε όρους αντιμετώπισης της κατάστασης σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος, ενώ τα υπόλοιπα δεν διέθεταν τέτοιους όρους ή απέκλιναν σημαντικά από τις απαιτήσεις του νόμου.

•    Η κατηγορία καταστημάτων με τη μεγαλύτερη «παραβατικότητα», δηλαδή με το μεγαλύτερο ποσοστό επιχειρήσεων που δεν έχουν συμμορφωθεί με τον νόμο περί προστασίας καταναλωτή, είναι τα βιβλιοπωλεία (93%), ενώ τα πιο συνεπή είναι τα ηλεκτρονικά καταστήματα ένδυσης – υπόδησης (62% δεν έχουν συμμορφωθεί πλήρως με τον νόμο).

Καλούνται, όσοι  αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε πρόβλημα αποπληρωμής των δανείων τους να απευθύνονται στην Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας τηλ. 210-8817730, e-mail [email protected]

Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας
Παράρτημα Τρικάλων

admins
Author: admins

Αφήστε το σχόλιό σας

trikalanews

To trikalanews.gr χρησιμοποιεί cookies. Με την επίσκεψή σας συμφωνείτε με τους Όρους. Διαβάστε ΠερισσότεραΑποδοχή