Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Κλιμακώνεται η κόντρα για τα Τέμπη – Καταλύτης οι περίπου 400.000 νέοι ψηφοφόροι που ψηφίζουν για πρώτη φορά

Η νέα λαοθάλασσα που βγήκε στους δρόμους σε όλη τη χώρα, στη σημερινή γενική απεργία με κεντρικό αίτημα να τιμωρηθούν όλοι οι υπεύθυνοι της τραγωδίας στα Τέμπη, στέλνει τα δικά της ηχηρά μηνύματα. Η οργή απαιτεί κάθαρση.

Η κυβέρνηση βλέπει τις αντιδράσεις ως εκτόνωση των πολιτών και επιχειρεί να καταδείξει ότι οι ευθύνες είναι διαχρονικές. Ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε ένα βήμα πίσω από το success story επί των ημερών του και ο Αλέξης Τσίπρας δήλωσε στο Mega ότι δεν μάλωσε με την ευθύνη και αναλαμβάνει το μέρος των ευθυνών που του αναλογεί αν και δεν το προσδιόρισε. Επέμεινε ότι η κυβέρνηση του παρέδωσε το 68% το οποίο η κυβέρνηση το κατεβάζει στο 18%.

Όσο για το ΠΑΣΟΚ, αν και ο Νίκος Ανδρουλάκης είναι ο τελευταίος που ευθύνεται αφού δεν κυβέρνησε έχει άμεση σύνδεση με τα «συνδικάτα που κυβερνούν» και τα οποία ευθύνονται για τις πολλές παθογένειες που έπαιξαν μοιραίο ρόλο στην εικόνα διάλυσης στο σταθμαρχείο της Λάρισας. Μεγάλη είναι η αλυσίδα των ευθυνών.

Ενώπιος ενωπίω

O παραιτηθείς υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής αποφάσισε να μιλήσει. Ενδεχομένως να δώσει και κάποιες συνεντεύξεις. Αλλά το κρίσιμο κρας τεστ θα είναι τα όσα θα πει για τα πεπραγμένα του στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, την Δευτέρα, τις απαντήσεις που θα δώσει στα πιεστικά ερωτήματα της αντιπολίτευσης και την συζήτηση που θα τροφοδοτήσει τις επόμενες ημέρες.

Προπομπός

Η στρατηγική που θα ακολουθήσει ο Κ.Καραμανλής φάνηκε και από την τοποθέτηση του υπουργού Επικρατείας αρμόδιου για θέματα Μεταφορών Γιώργο Γεραπετρίτη στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου χθες. «Είναι παντελώς ανυπόστατος ο ισχυρισμός ότι είχε παραδοθεί το 70% του έργου» δήλωσε. «Η πραγματικότητα είναι ότι το 2016 είχε παραδοθεί λιγότερο από το 33% του συνολικού έργου αλλά κι απ’ αυτό που παραδόθηκε το 15% ξανάγινε πάλι από την αρχή γιατί είχε σοβαρά προβλήματα το 2021. ‘Αρα το 2016 παραδόθηκε λειτουργικό μόλις το 18% του έργου, από τον Σεπτέμβριο του 2017 έως και το 2019 δεν υπήρξε καμία απολύτως πράξη. Από το 2021 έως σήμερα ολοκληρώθηκε πρόσθετο έργο με πρωτόκολλα παραλαβής σε ποσοστό 52%. Έτσι σήμερα τυπικά έχει παραδοθεί και λειτουργεί το 70% του έργου. ‘Αρα έως το 2016 παραδόθηκε λειτουργικά το 8%, από το 2016 έως το 2019 μηδέν και από το 2019 έως σήμερα το υπόλοιπο 52% του έργου».

Ο Σπίρτζης

Η εμφάνιση ή όχι στην Επιτροπή Θεσμών του υπουργού Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστου Σπίρτζη που επί μέρες ήταν εξαφανισμένος και αποφεύγει και τώρα τις πολλές εμφανίσεις που έκανε πριν, θα παίξει επίσης ρόλο για την δημιουργία εντυπώσεων. Εφόσον δεχθεί να μιλήσει θα δεχθεί το πυρ ομαδόν των βουλευτών της ΝΔ. Αν το αποφύγει ο Κώστας Καραμανλής θα έχει ένα πιο ελεύθερο πεδίο ελιγμών.

Η υποψηφιότητα

Η υποψηφιότητα Καραμανλή βρίσκεται στην ημερήσια πολιτική συζήτηση. Ο ΣΥΡΙΖΑ ζητάει την έξοδο του από τα ψηφοδέλτια της ΝΔ. Η απάντηση Τσίπρα για τον Τόσκα που ήταν ο αρμόδιος υπουργός στο Μάτι αποδυνάμωσε τα επιχειρήματα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Στην ουσία υποστήριξε ότι μπήκε υποψήφιος ένα χρόνο μετά, αφού κάπως ξεχάστηκε η τραγωδία!

Ο ίδιος ο Κώστας Καραμανλής φαίνεται αποφασισμένος να κατέβει στις εκλογές στο νομό Σερρών όπου εκλέγεται διότι θεωρεί ότι οι πολίτες αποφασίζουν αν θα στείλουν έναν πολιτικό στο σπίτι του. Είναι σε ανοικτή γραμμή με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη ο οποίος και θα στηρίξει την όποια απόφαση του.

Η κεντρική γραμμή είναι για την στήριξη του. Υπάρχουν όμως και ενστάσεις. Σε κατ´ ιδίαν συζητήσεις αρκετών βουλευτών της ΝΔ εκφράζεται η ανησυχία ότι το κόμμα τους και μέχρι σε ένα βαθμό και οι ίδιοι, θα πληρώσουν ακριβά την τραγωδία των Τεμπών στις εκλογές που έρχονται. Αυτό δείχνουν και οι μέχρι τώρα δημοσκοπήσεις ενώ πριν η ΝΔ ήταν σε τροχιά αυτοδυναμίας.

Οι νέοι

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Εσωτερικών πάνω από 400.000 άτομα θα ψηφίσουν για πρώτη φορά φέτος σε σχέση με το 2019. Στην συντριπτική πλειονότητα τους είναι νέοι. Μόνο τον τελευταίο χρόνο Οι 17άρηδες (γεννημένοι το 2006) που εισήχθησαν στους εκλογικούς καταλόγους με την ΣΤ’ αναθεώρηση 2022 είναι 112.097. Σε αυτούς προστίθενται οι 18άρηδες και οι 19άρηδες. Αν προστεθούν σε αυτούς και οι ψηφοφόροι της γκρίζας ζώνης ο αριθμός ανεβαίνει πολύ και όλα είναι ανοιχτά αν και ο ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται κολλημένος στα ποσοστά του αδυνατώντας να εισπράξει τις απώλειες της ΝΔ. Όσο για το ΠΑΣΟΚ και αυτό φαίνεται ότι πέφτει.

Τι ήξερε!

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου πήγε σήμερα να μαζέψει κάπως αυτό που ισχυρίστηκε προχθές ότι ο πρωθυπουργός δεν γνώριζε την εικόνα διάλυσης που υπάρχει στον ελληνικό σιδηρόδρομο σε ότι αφορά στο προσωπικό, όπως αποδείχτηκε με το πιο τραγικό τρόπο στην τραγωδία των Τεμπών.

«Ο πρωθυπουργός έχει σαφή εικόνα και άριστη γνώση των δομικών προβλημάτων και των αδυναμιών στο κράτος μας αλλά και στη χώρα μας εν γένει» δήλωσε. «Και είναι προσηλωμένος στην αντιμετώπισή τους, με σχέδιο αλλά και με ισχυρή πολιτική βούληση είτε αυτό αφορά τη θωράκιση της χώρας, είτε αφορά την οικονομία και την αγορά εργασίας, είτε αφορά τις παθογένειες του κράτους και τα προβλήματα της δημόσιας διοίκησης, είτε αφορά τα εισοδήματα των πολιτών, την υγεία και άλλα. Ξέρει τι έγινε. Ξέρει τι μένει να γίνει και πώς θα γίνει. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τους σιδηρόδρομους. Ο πρωθυπουργός γνώριζε ότι παραλάβαμε μια υποδομή που ενώ θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2016 λειτουργούσε σε ένα ποσοστό μικρότερο από το 30%».

Ο κ.Οικονόμου επισήμανε επίσης ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης γνώριζε για τις προσπάθειες ξεμπλοκαρίσματος, για το πώς έφθασε το έργο στο 70% αλλά και για τα προβλήματα, και τις αδυναμίες στο σιδηρόδρομο. «Δεν ξέρει όμως και κανείς πρωθυπουργός δεν ήξερε και δεν θα μπορούσε να ξέρει για τις συμπεριφορές και τις πρακτικές συγκεκριμένων προσώπων» τόνισε. «Δεν ήξερε και δεν θα μπορούσε να ξέρει ποιος ήταν βάρδια εκείνο το βράδυ στη Λάρισα, πώς διαμορφώνονται οι βάρδιες, ούτε για το χάος που επικρατούσε στο σταθμαρχείο της Λάρισας. Δεν ήξερε και δεν θα μπορούσε να ξέρει για υπαλλήλους οι οποίοι δεν τηρούν τους κανονισμούς και φέρονται εκτός πλαισίου».

trikalanews
Author: trikalanews

To trikalanews.gr χρησιμοποιεί cookies. Με την επίσκεψή σας συμφωνείτε με τους Όρους. Διαβάστε ΠερισσότεραΑποδοχή