Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Λίγο πριν συμπληρωθεί …μήνας

Στις 21 Ιανουαρίου η πρόβλεψη του trikalanews.gr την …ημέρα των ερωτευμένων η «επίθεση» στο Δήμαρχο Τρικκαίων.
 
Στο άρθρο του trikalanews.gr στις 21 Ιανουαρίου με τίτλο «Δημήτρης Παπαστεργίου: Η γραφειοκρατία είναι η μητέρα της διαφθοράς», είχαμε προβλέψει ότι θα προκληθούν αντιδράσεις Εκπαιδευτικών με τα όσα είπε ο Δήμαρχος Τρικκαίων σε ημερίδα στην Αθήνα.
Οι αντιδράσεις ήρθαν σήμερα, με ανακοίνωση του Συλλόγου Δασκάλων-Νηπιαγωγών Ν. Τρικάλων και με τον τίτλο «Ανακοίνωση- Απάντηση στον Δήμαρχο Τρικκαίων…επειδή η παιδεία, είναι εθνική υπόθεση»…

Η ανακοίνωση, αναφέρει τα εξής:

«Ο κόσμος μας αλλάζει όχι όμως και τα σχολεία μας, υπογράμμισε ο δήμαρχος Τρικκαίων κος Παπαστεργίου σε ημερίδα του Liberal.gr, στην Αθήνα πριν λίγες ημέρες, με θέμα: «Μπορεί η τοπική αυτοδιοίκηση να αναλάβει τη διαχείριση των σχολείων».

Κύριε Δήμαρχε ο κόσμος αλλάζει αλλά στην Ελλάδα του 2018, η εκπαίδευση είναι υποβαθμισμένη και ανήμπορη να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις και προκλήσεις της εποχής μας.
Η παιδεία δεν αποτελεί εθνική προτεραιότητα.

Δεν είναι τυχαίο ότι στη χώρα μας οι δαπάνες για την εκπαίδευση δεν ξεπερνούν το 2,8% του ΑΕΠ, όταν ο Μέσος Όρος στην Ευρώπη ξεπερνά το 5%.

Η ελλιπής χρηματοδότηση έχει ως συνέπεια εκατοντάδες νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία να στεγάζονται σε ακατάλληλους και ενίοτε επικίνδυνους χώρους για την ασφάλεια των παιδιών. Οι μαθητές να εκπαιδεύονται με βιβλία, προγράμματα και διδακτικές μεθόδους μιας άλλης εποχής και οι εκπαιδευτικοί αβοήθητοι να δίνουν τον αγώνα για να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους.

Πρέπει να γνωρίζετε κύριε Δήμαρχε, ότι η εκπαίδευση των μαθητών είναι μια πολύπλοκη και πολύπλευρη διαδικασία που κανείς δήμος δεν έχει τις απαραίτητες δομές για να αξιολογήσει τη δουλειά ενός σχολείου, όπως αναφερθήκατε και που το αποτέλεσμα πολλές φορές διαφαίνεται μετά και από αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Το μόνο λοιπόν που έχει αρμοδιότητα για να αλλάξει τα σχολεία είναι το Υπουργείο Παιδείας.

Το σχολείο δεν εκπαιδεύει και μεταδίδει μόνο γνώσεις, αλλά εδραιώνει και συμπεριφορές των μαθητών απέναντι στην κοινωνία που προφανώς και δεν είστε σε θέση να αποτιμήσετε.

Επομένως πέρα από λόγια και υποσχέσεις πρέπει να λέμε την αλήθεια.

Αν έχετε την εντύπωση ότι θα τα κάνετε καλύτερα από το κεντρικό κράτος, με τις τόσες υποστηρικτικές δομές που έχει στην επίβλεψή του κάνετε λάθος, αφού η τοπική αυτοδιοίκηση δυστυχώς δεν μπορεί να ανταποκριθεί ούτε στη συντήρηση των σχολικών κτηρίων, ούτε στην κάλυψη των λειτουργικών δαπανών. Επομένως όποια σκέψη για μεταφορά της λειτουργίας των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων στους δήμους είναι ουτοπία.

Εμείς οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουμε τον αγώνα για τη δημιουργία προϋποθέσεων για ένα σχολείο γνώσεων, δεξιοτήτων, αξιών, πολιτισμού, για ένα σχολείο που θα καλύπτει τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών μας.

Θα συνεχίσουμε την προσπάθεια ώστε στη χώρα μας, να αποκτήσουμε έναν μακροχρόνιο εκπαιδευτικό σχεδιασμό, για να σταματήσει επιτέλους το ράβε ξήλωνε…, για να μπουν οι βάσεις για ποιοτική αναβάθμιση στην εκπαίδευση, για να ελπίζουμε σε ένα καλύτερο αύριο της χώρας μας.

Οπότε κύριε Δήμαρχε ασχοληθείτε με τη συντήρηση των κτηρίων και την κατανομή των πιστώσεων για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων και ας κατανοήσετε ότι η παιδεία δεν είναι υπόθεση των Δήμων, αλλά ΕΘΝΙΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ με πρωταγωνιστές τους εκπαιδευτικούς και γι’ αυτό το λόγο την εποπτεία για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων – με ότι αυτό συνεπάγεται – τους διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών και αναπληρωτών, τις τοποθετήσεις αυτών επιβάλλεται να την έχει αποκλειστικά το κεντρικό κράτος με τα αρμόδια υπηρεσιακά του όργανα. Σε ότι αφορά τη διαχείριση θεμάτων που άπτονται των σχολικών μονάδων, την ευθύνη πρέπει να έχουν οι διευθυντές και οι σύλλογοι διδασκόντων για να μπορεί να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων».
 
 

Αφήστε το σχόλιό σας

trikalanews

To trikalanews.gr χρησιμοποιεί cookies. Με την επίσκεψή σας συμφωνείτε με τους Όρους. Διαβάστε ΠερισσότεραΑποδοχή