Για την πλατφόρμα όπου θα γίνονται άμεσα καταγγελίες για bullying από γονείς και μαθητές μίλησε ο Αλέξανδρος Κόπτσης, Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του υπουργείου Παιδείας με αφορμή το σοβαρό και ανησυχητικό περιστατικό στο Αρσάκειο.
Ο κ. Κόπτσης σημείωσε ότι αυτή η πλατφόρμα θα είναι διαθέσιμη μετά το Πάσχα.
Στην πλατφόρμα μπορούν να μπαίνουν μαθητές είτε ανώνυμα είτε επώνυμα, οι δε γονείς μόνο επώνυμα και να καταγράφουν το περιστατικό βίας και αυτό αυτομάτως να πηγαίνει στην Ομάδα Δράσης του σχολείου και παράλληλα και στην Ομάδα Δράσης σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης, δηλαδή σε 116 Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
«Θα λειτουργήσουμε αμέσως μετά το Πάσχα, άρα ακόμα δεν υπάρχει πλατφόρμα αυτή», ξεκαθάρισε ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του υπουργείου Παιδείας.
Για τη βία στα σχολεία
Σε σχέση με τη βία στα σχολεία, ο Αλέξανδρος Κόπτσης είπε: «Είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο, που η γενεσιουργός αιτία βρίσκεται κυρίως εκτός σχολείου. Απλά το σχολείο σαν κοινωνικό πεδίο συνάθροισης είναι πιο πρόσφορο για να εκδηλωθούν τέτοια φαινόμενα εκδηλώνονται και αλλού, αλλά πιθανόν να είναι ερμητικά κλειστές οι πόρτες, να μην ανοίγουν στόματα».
Συνέχισε εξηγώντας ότι τα τελευταία χρόνια «κατορθώσαμε να ανοίξουν στόματα, να μην κρύβεται κάτω από το χαλί κανένα απολύτως πρόβλημα βίας. Γι’ αυτό και υπάρχει αυτή η κινητοποίηση όλου του κόσμου. Αλλά πρέπει να πω ότι απαιτείται μια συνεχής προσπάθεια και μια συνεργασία όλων και χρόνος, γιατί ξέρετε, θέματα που έχουν να κάνουν με την ψυχή των παιδιών, δεν θεραπεύονται με μια προτροπή, με μια ποινή.
Θέλει επίβλεψη, μόχθο, ειδική μεταχείριση με την άκρη του ματιού μας να βλέπουμε κάθε αλλαγή συμπεριφοράς του παιδιού μας είτε στο σχολείο είτε στο σπίτι. Γιατί τα φαινόμενα βίας δεν έρχονται ξαφνικά προειδοποιούν και αλίμονο εάν δεν τα διαπιστώνουμε».
Για το νομοσχέδιο για τη βία που έχει ήδη περάσει από τη Βουλή, σημείωσε: «Είναι ένας ψηφιακός κόμβος, όπου έχουμε εργαλεία και υπηρεσίες δικτύωσης, έχουμε επιμορφωτικό υλικό, έχουμε ένα σύστημα επιμόρφωσης – για να επιμορφωθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί, κυρίως τα στελέχη στην αρχή – έχουμε καλές πρακτικές για να εμφανίζονται σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και να υιοθετούνται.
Ολιστική προσέγγιση
Ο κ. Κόπτσης τόνισε ακόμη, τις δυσκολίες που υπάρχουν στην αντιμετώπιση περιστατικών βίας και την ολιστική προσέγγιση που απαιτείται για να υπάρξουν ουσιαστικές λύσεις.
«Πρέπει να ισορροπήσουμε σε δύο βασικούς πυλώνες, την παιδαγωγική πλευρά και την επιβολή συνεπειών, πράγμα που δεν είναι καθόλου εύκολο και απαιτεί χρόνο. Όλα αυτά τα μέτρα που έχουμε πάρει, όπως είναι η αναβάθμιση των φορέων, οι ψυχολόγοι, οι σύμβουλοι σχολικής ζωής, οι θεσμοί, οι νέοι σε θεματικές, τα προγράμματα σπουδών, το νέο νομοσχέδιο για τη βία, είναι πάρα πολλές δράσεις που έχουμε κάνει τελευταία».
Όσο για το πόσοι κοινωνικοί λειτουργοί και παιδοψυχολόγοι έχουν προσληφθεί τα περασμένα τέσσερα χρόνια, ο Αλέξανδρος Κόπτσης ισχυρίστηκε ότι: «Έχει διπλασιαστεί ο αριθμός των ψυχολόγων. Εμείς όταν αναλάβαμε πριν τέσσερα χρόνια, ήμασταν στις 1600 άτομα και αυτή τη στιγμή έχουμε φτάσει τα 1.200, δηλαδή σχεδόν σε κάθε σχολείο της χώρας, είτε εξολοκλήρου στα ΕΠΑΛ είτε σε ομάδες σχολείων, όπου μία φορά την εβδομάδα περνούν από κάθε σχολείο, έχουν πεντάδες σχολείων, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς.
Υπάρχει μία ομάδα η οποία επιβλέπει και η οποία δρομολογεί λύσεις όπου υπάρχουν προβλήματα και φυσικά έχουμε τους υποστηρικτικούς μας θεσμούς, δηλαδή team για δράση, τους ψυχολόγους που βρίσκονται σε αυτές τις υποστηρικτικές δομές και παρεμβαίνουν άμεσα».
Έκλεισε λέγοντας πως: «Εμείς κεντρικά, μόλις διαπιστώσουμε ένα περιστατικό στέλνουμε την ίδια μέρα ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς επί τούτου για να ασχοληθούν».