Από τους τομείς Υγείας Πρόνοιας -Ευεξίας και Εφαρμοσμένων Τεχνών στον Δήμο Τρικκαίων και Μουσείο Τσιτσάνη.
Μια ιδιαίτερα χρήσιμη εκπαιδευτική επίσκεψη, συνδυάζοντας τα εκπαιδευτικά αντικείμενα με τη γνώση της ιστορίας της πόλης και των σύγχρονων δράσεών της, πραγματοποίησαν μαθητές και μαθήτριες του 2ου ΕΠΑΛ Τρικάλων. Την Τρίτη 29 Μαρτίου 2022 οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Νοσηλευτικής, Αισθητικής, Φυσιοθεραπείας και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Γ’ τάξης του 2ου ΕΠΑΛ Τρικάλων πραγματοποίησαν επίσκεψη στο Μουσείο Τσιτσάνη, στο πλαίσιο των διδακτικών δράσεων που υλοποιεί το σχολείο.
Στην αίθουσα εκδηλώσεων του Μουσείου ο εκπρόσωπος Τύπου του Δήμου Τρικκαίων κ. Θανάσης Μιχαλάκης παρουσίασε
- Την ιστορία των Τρικάλων, με έμφαση στον Ασκληπιό, στο Smart Trikala και τις εφαρμογές του στην καθημερινότητα και στην εκπαίδευση
- Τα δεδομένα που υφίστανται στα Τρίκαλα με βάση τις δράσεις του Δήμου Τρικκαίων σε τομείς, όπως ο πολιτισμός, η τεχνολογία, ο τουρισμός
- Τη μουσική ιστορία των Τρικάλων και τη σχέση της με το λαϊκό τραγούδι
- Το υπόβαθρο της πόλης στα ζητήματα της ιατρικής.
Το τμήμα Εφαρμοσμένων Τεχνών αποκόμισε στοιχεία που αφορούν στον πολιτισμό και το λαϊκό τραγούδι (Τσιτσάνης, Καλδάρας, Βίρβος, Μητροπάνος, Σαμολαδάς, Κολοκοτρώνης, Μουσείο Τσιτσάνη, Σπίτι Τρικαλινών Καλλιτεχνών κ.α.). Τα στοιχεία αυτά συσχετίστηκαν με το πρόγραμμα «Ελληνικότητα» που υλοποιούν οι μαθητές και οι μαθήτριες του τομέα, με αντικείμενα καθημερινής χρήσης
Τα τμήματα του τομέα Υγείας (Νοσηλευτικής, Αισθητικής, Φυσιοθεραπείας) αποκόμισαν γνώση που αφορά στην ιστορία της Ιατρικής από την εποχή του Ασκληπιού και των Ασκληπιείων, με βάση και το «Σχέδιο Ασκληπιός» του Δήμου Τρικκαίων. Εγινε, επίσης, συσχέτιση με τις σύγχρονες εφαρμογές του Δήμου και της e-trikala σε ζητήματα τηλεϊτραικής, τηλεφροντίδας και τηλεπρόνοιας, με βάση όλα τα προγράμματα που υλοποιήθηκαν ή υλοποιούνται.
Ακολούθησε ενημέρωση από τον κ . Μιχαλάκη για την ιστορία και τη χρήση του Δίδυμου Οθωμανικού Λουτρού, σε σχέση και με την αρχαιοελληνική πρακτική και με τη βυζαντινή πραγματικότητα. Οι μαθητές/τριες εφοδιάστηκαν με όλα τα στοιχεία για την κατανόηση της χρήσης του νερού στο τρίπτυχο θεραπεία – χαλάρωση – αποκατάσταση μυοσκελετικού συστήματος.
Η ενημέρωση – ξενάγηση ξεπέρασε τις προσδοκίες και τους στόχους της διδακτικής επίσκεψης, καθώς το σύνολο των μαθητών και μαθητριών ενημερώθηκε για πλήθος διαφορετικών θεμάτων, είτε αυτά αφορούν στην πόλη των Τρικάλων και τα όσα τώρα υλοποιούνται, είτε στην ιστορία της πόλης και στα επί μέρους στοιχεία της (πολιτισμός, ιατρική)
Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες για την ξενάγηση και τη φιλοξενία που παρείχε ο Δήμος Τρικκαίων στους μαθητές, τις μαθήτριες και τις καθηγήτριες που επισκέφθηκαν το Μουσείο Τσιτσάνη.
Ιδιαιτέρως ευχαριστούμε τον κ. Μιχαλάκη για την αναλυτική και εμπεριστατωμένη παρουσίαση των θεμάτων που αφορούν τα Τρίκαλα και τον Δήμο Τρικκαίων, όσο και των εκπαιδευτικών θεμάτων, που αποτελούσαν αντικείμενο της επίσκεψης.