Από σήμερα, η Ελληνική Αστυνομία ξεκινά εκστρατεία εντατικών ελέγχων για τη χρήση κράνους, εφαρμόζοντας δόγμα “μηδενικής ανοχής” σε όλη τη χώρα. Έλεγχοι σε οδηγούς δικύκλων και διανομείς, αυστηρές κυρώσεις, ειδική μέριμνα για επαγγελματίες και επιχειρήσεις ενοικίασης – το νέο επιχειρησιακό πλάνο της Τροχαίας είναι σαφές.
Κανείς δεν διαφωνεί πως το κράνος, όπως και η ζώνη ασφαλείας, σώζουν ζωές. Η μη χρήση κράνους παραμένει βασικός παράγοντας θανατηφόρων τροχαίων και η υποχρέωση γίνεται πράξη προσωπικής ευθύνης – πολύ σωστά.
Όμως, στα Τρίκαλα (και όχι μόνο), το πρόβλημα δεν τελειώνει εδώ. Πόσο εύκολο είναι να προστατευτεί πραγματικά ο δικυκλιστής όταν το ίδιο το οδικό δίκτυο θυμίζει ναρκοπέδιο; Λακκούβες, χωμάτινες παρακάμψεις, φθαρμένα ασφαλτικά, ελλιπής φωτισμός και πλήρης έλλειψη συντήρησης. Μπορείς να φορέσεις κράνος, αλλά ποιος σε προστατεύει από τις παγίδες του δρόμου;
Αξίζει να ρωτήσουμε την τοπική Τροχαία αν, με τόσο “βομβαρδισμένο” οδικό δίκτυο και αναγκαστικές παρακάμψεις, προβλέπεται καμία… “έκπτωση” στο πρόστιμο για όσους ρισκάρουν κάθε μέρα τη ζωή τους στους δρόμους των Τρικάλων. Η μηδενική ανοχή έχει αξία μόνο όταν συνοδεύεται και από μηδενική ανοχή στην αδιαφορία για την κατάσταση των υποδομών.
Το κράνος σώζει ζωές – αλλά το ίδιο οφείλει να κάνει και ο δρόμος. Αν πραγματικά μας νοιάζει η ασφάλεια, ας γίνει το ίδιο αυστηρό το κράτος και απέναντι στις υποδομές. Μόνο τότε οι εκστρατείες μηδενικής ανοχής θα έχουν πραγματικό νόημα και αποτέλεσμα.