Ένας κορυφαίος παίκτης στην αγορά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων για 90 χρόνια, η Citroën παρουσιάζει σήμερα όλες τις λεπτομέρειες του 100% ηλεκτρικού συμπαγούς επαγγελματικού: ë-Jumpy. Ακολουθώντας τα C5 Aircross SUV Hybrid και Ami, η Μάρκα συνεχίζει με συνέπεια την επεκτατική της πολιτική «ηλεκτροκίνηση για όλους», η οποία θα κορυφωθεί με την παρουσίαση 6 ηλεκτροκίνητων μοντέλων μέσα στο 2020.
Αυτή η 100% ηλεκτρική έκδοση του Jumpy προσφέρει στους επαγγελματίες πρακτικές λύσεις για τις νέες προκλήσεις των μεταφορών σε αστικό περιβάλλον, αλλά και σε αγροτικές περιοχές. Το ë-Jumpy επιτρέπει σε όλους τους επαγγελματίες να επιχειρούν με νέο τρόπο, συμμετέχοντας στην ενεργειακή μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα στις ανανεώσιμες πηγές.
Χωρίς συμβιβασμούς στην απόδοση και τα χαρακτηριστικά που έχουν κάνει το Jumpy τόσο επιτυχημένο, το ë-Jumpy φέρνει μια νέα διάσταση στην άνεση και μεγαλύτερη ευκολία σε οποιονδήποτε επαγγελματία:
230 km στον κύκλο WLTP (με μπαταρία 50 kWh) και 330 km στον κύκλο WLTP (με μπαταρία 75 kWh) το ë-Jumpy φροντίζει να έχουν οι επαγγελματίες την ενέργεια που χρειάζονται για τις καθημερινές τους διαδρομές. Χωρίς κραδασμούς και θόρυβο, με εξαιρετικά ομαλή κίνηση.
Η οδήγηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έχει λιγότερο άγχος, καθώς προσφέρει ελευθερία πρόσβασης σε περιοχές με περιορισμένα όρια εκπομπών CO2. Ο χώρος φόρτωσης παραμένει αμετάβλητος σε σύγκριση με τις εκδόσεις του κινητήρα εσωτερικής καύσης, με σημαντικά μειωμένο κόστος χρήσης. Η ηλεκτρική έκδοση του Jumpy θα φτάσει στις εκθέσεις της Citroën στο δεύτερο εξάμηνο του 2020, μαζί με την αντίστοιχη του Jumper, ενώ μέσα στο 2021 θα παρουσιαστεί και η αντίστοιχη ηλεκτρική έκδοση του Berlingo Van. Με τον τρόπο αυτό, ολόκληρος ο στόλος των επαγγελματικών αυτοκινήτων της Citroën θα είναι διαθέσιμος και ως ηλεκτρικός, παράλληλα με τη διάθεση των γνωστών και αποτελεσματικών εκδόσεων με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η Citroën είναι ο κορυφαίος παίκτης στην αγορά επαγγελματικών οχημάτων με μια μακρά παράδοση 90 ετών. Είναι δύσκολο να ξεχάσουμε τα εντυπωσιακά σχήματα στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας που έγραψαν τις δικές τους χρυσές σελίδες, όπως είναι το 2 CV Van, το Type H, το C15 και το Berlingo. Η σημερινή γκάμα των μοντέλων που αποτελείται από τα C3 Entreprise, Berlingo Van, Jumpy και Jumper, ξεχωρίζει για την πρακτικότητα και την ασύγκριτη άνεση που προσφέρει. Είναι μοντέλα εμπνευσμένα από τις ανάγκες των επαγγελματιών και προσφέρονται σε ποικιλία διαμορφώσεων για την ικανοποίηση κάθε απαίτησης.
Η μάρκα το 2020 ξεκινά το λανσάρισμα της σειράς των ηλεκτρικών εκδόσεων για τα επαγγελματικά της μοντέλα. Με τον τρόπο αυτό, η Citroën διευρύνει την επιλογή των ηλεκτρικών οχημάτων που διατίθενται στους επαγγελματίες. Στην ηλεκτρική γκάμα των επαγγελματικών οχημάτων, θα βρίσκεται το ë-Jumpy που παρουσιάστηκε πρόσφατα, η 100% ηλεκτρική έκδοση του Jumper το τέταρτο τρίμηνο του έτους και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Berlingo Van μέσα στο 2021.
Το Citroën Jumpy, που κυκλοφόρησε το 2016 και με σχεδόν 145.000 πωλήσεις, πρόσφατα ανανέωσε τη γκάμα του για να ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες των επαγγελματιών. Συνδυάζοντας την ανθεκτικότητα με μεγάλη χωρητικότητα φόρτωσης, το Citroën Jumpy διαθέτει, μεταξύ άλλων, εξοπλισμό και εκδόσεις ο οποίες μπορούν να καλύψουν οποιαδήποτε ανάγκη του συγχρόνου επαγγελματία, εξοπλισμό που στοχεύει ειδικά σε 3 τύπους χρήσης: εργοτάξια (με ανυψωμένη ανάρτηση και αυξημένο ωφέλιμο φορτίο – Πακέτο Chantier), μεγάλες διαδρομές παράδοσης (με συστήματα βοήθειας οδηγού, αφιερωμένα στην άνεση και στην ασφάλεια) και οδήγηση στην πόλη (έκδοση XS με μήκος 4,60μ για ευέλικτες και άνετες μετακινήσεις).
Η Citroën ενσωματώνει πλήρως την ηλεκτρική έκδοση στην υπόλοιπη γκάμα του Jumpy με στόχο την κορυφή της αγοράς των BEV (Battery Electric Vehicle). Οπτικά, τη διαφορά από τα υπόλοιπα Jumpy, κάνει η θύρα φόρτιση που βρίσκεται στην αριστερή μπροστινή πλευρά του ë-Jumpy.
Βασισμένο στην πλατφόρμα πολλαπλών εκδόσεων του Group PSA, EMP2, η ηλεκτρική έκδοση του Jumpy προσφέρεται με δύο μπαταρίες, δίνοντας δύο επίπεδα αυτονομίας. Με τον τρόπο αυτό, μπορεί κάθε επαγγελματίας να επιλέξει αυτό που πραγματικά χρειάζεται και ταιριάζει καλύτερη στη δική του δραστηριότητα.
· 230 km στον κύκλο WLTP (διατίθεται σε αμάξωμα XS, M, XL) και είναι εξοπλισμένο με μπαταρία 50 kWh
· 330 χλμ. στον κύκλο WLTP (διατίθεται σε αμάξωμα M και XL) και είναι εξοπλισμένο με μπαταρία 75 kWh
Με τις δύο επιλογές, το ë-Jumpy είναι το καλύτερο στην κατηγορία του και ανταποκρίνεται ιδανικά στις προσδοκίες των επαγγελματιών, οι οποίοι έχουν μέσο όρο καθημερινών μετακινήσεων που κυμαίνεται κοντά στα 300 χλμ. Η εγγύηση για τον ηλεκτροκινητήρα και τη μπαταρία, είναι 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα (έως και 70% της χωρητικότητας της μπαταρίας).
Το νέο ë-Jumpy προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα της αρχιτεκτονικής που έχει εφαρμοστεί στις εκδόσεις με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Διατίθεται σε 3 μήκη, συμπεριλαμβανομένου του νέου XS στα 4,60 m, παρέχοντας ακόμη πιο εύκολη πρόσβαση στα αστικά κέντρα, ιδίως στις ζώνες χαμηλών εκπομπών ρύπων και στους ελεύθερους χώρους στάθμευσης. Οι εκδόσεις του ë-Jumpy έχουν ύψος 1,90 m για να διασφαλιστεί ότι αυτό το όχημα μπορεί να πάει εκεί όπου πολλοί ανταγωνιστές δεν μπορούν, όπως υπόγειοι χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων, εμπορικά κέντρα κ.λπ.
Η δυνατότητα ρυμούλκησης έως 1 τόνο σε όλες τις εκδόσεις, ο ωφέλιμος όγκος – που είναι ίδιος με των απλών εκδόσεων του μοντέλου – κυμαίνεται από 4,6 m3 (XS χωρίς Moduwork) έως 6,6 m3 (XL με Moduwork) και ωφέλιμο φορτίο έως 1.275 kg, τοποθετεί το ë-Jumpy μεταξύ των κορυφαίων επιλογών της αγοράς. Το ωφέλιμο πλάτος του ανάμεσα σε τροχούς είναι 1,26 m και καθιστά το ë-Jumpy ικανό να φιλοξενήσει ολόκληρη παλέτα ευρωπαϊκών προδιαγραφών (Ευρωπαλέτα).
Ο ηλεκτροκινητήρας συλλέγει ενέργεια από το φρενάρισμα ή κατά την επιβράδυνση του οχήματος, όταν ο οδηγός δεν πατάει το γκάζι.
· Η ισχύς του είναι 100 kW (136 hp) / 260 Nm
· Μέγιστη ταχύτητα 130 km/h σε όλα τα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Power)
Στο Normal: όταν χρησιμοποιείται βελτιστοποιεί το εύρος και την απόδοση
Στο Eco: όταν χρησιμοποιείται βελτιστοποιεί την κατανάλωση ενέργειας μειώνοντας την απόδοση του συστήματος θέρμανσης και κλιματισμού, χωρίς να τα απενεργοποιεί τελείως και περιορίζει τη ροπή και την ισχύ του κινητήρα
Στο Power: δίνει τη μέγιστη απόδοση ισχύος
Υπάρχουν τρεις τρόποι φόρτισης. Η θύρα φόρτισης που βρίσκεται στο αριστερό εμπρός φτερό του ë-Jumpy και η φόρτιση λειτουργεί σε λειτουργία Park.
#1 Φόρτιση στο σπίτι που απαιτεί καλώδιο λειτουργίας 2 (για φόρτιση στο σπίτι ή σε χώρο εργασίας ή σε χώρο στάθμευσης)
Συμβατό με μια τυπική υποδοχή 8Α,
Συμβατό με υποδοχή 16Α υψηλής ισχύος, μειώνοντας κατά το ήμισυ το χρόνο φόρτισης.
#2 Ιδιωτική ή δημόσια ταχεία φόρτιση που απαιτεί εγκατάσταση Wallbox και καλώδιο λειτουργίας
Καλώδιο 32 A,
Wallbox από 3,7 έως 22 kW,
Φορτίζει από 0 έως 100% σε λιγότερο από 8 ώρες (με Wallbox από 7,4KW).
3# Super-γρήγορη φόρτιση σε δημόσιο σημείο, με καλώδιο ενσωματωμένο στο φορτιστή
Έως 100 kW,
Μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία των 50 kWh από 0 έως το 80%, σε 30 λεπτά και αυτή των 75 kWh σε 45 λεπτά.
Τον Απρίλιο του 2019, η Citroën εμπλούτισε τη γκάμα του Jumpy για να προσφέρει κάνει το μοντέλο απόλυτα συμβατό στον τρόπο που οι επαγγελματίες το χρησιμοποιούν. Από τότε, το Jumpy περιλαμβάνει 3 τύπους χρηστών:
Eργοτάξια (με ανυψωμένη ανάρτηση και αυξημένο ωφέλιμο φορτίο – Πακέτο Chantier), μεγάλες διαδρομές παράδοσης (με συστήματα βοήθειας οδηγού, αφιερωμένα στην άνεση και στην ασφάλεια) και οδήγηση στην πόλη (έκδοση XS με μήκος 4,60μ για ευέλικτες και άνετες μετακινήσεις).
Στέφανος Σιμωτάς