Νέο…. MAZDA MX-30 ..!

Μια ματιά στο παρελθόν. Aν και η ιστορία της Mazda αποκαλύπτει ότι το πρόθεμα MX παραπέμπει ουσιαστικά στο roadster με τις καλύτερες πωλήσεις στον κόσμο, το MX-5, στην πραγματικότητα έχει χρησιμοποιηθεί περισσότερες από δώδεκα φορές σε μια ευρεία γκάμα μοντέλων παραγωγής και αγωνιστικών της Mazda.

Τα μοντέλα αυτά μοιράζονται το πρόθεμα MX επειδή όλα έχουν απαντήσει στην πρόκληση να δημιουργήσουν και να παραδώσουν νέες αξίες, χωρίς να περιορίζονται από συμβατικότητες, ανεξάρτητα από τον τύπο του οχήματος. Όταν παρουσιάστηκε το 1989, το MX-5 ήταν ακριβώς αυτό το είδος αυτοκινήτου – καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία είχε προ πολλού ξεχάσει την έννοια ενός προσιτού σπορ αυτοκινήτου, η Mazda, κόντρα στο κατεστημένο, δημιούργησε μια τέλεια και μοντέρνα εκδοχή του κλασικού πισωκίνητου roadster.

Παρουσιάστηκε το 1981, το πρωτότυπο MX-81 ήταν το πρώτο Mazda με όνομα που είχε το πρόθεμα  MX. Αυτό το φουτουριστικό σφηνοειδές hatchback δημιουργήθηκε από τον διάσημο Ιταλικό οίκο Bertone, και τα ψηλά πίσω φώτα και οι αναδιπλούμενοι προβολείς, έμελλε να κοσμήσουν στο μέλλον αρκετά μοντέλα της Mazda.

Τα μοναδικά χαρακτηριστικά του concept MX-02 του 1983 περιελάμβαναν σύστημα τετραδιεύθυνσης και Head Up Display, ενώ το concept MX-03 του 1985 προχώρησε αρκετά βήματα παραπέρα με ένα πηδάλιο αεροσκάφους αντί για κανονικό τιμόνι, ψηφιακές οθόνες, τετραδιεύθυνση, κίνηση σε όλους τους τροχούς και κινητήρα τριπλού ρότορα που απέδιδε 315 ίππους. Για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο του 1987, το MX-04 με περιστροφικό κινητήρα διέθετε δύο σετ αφαιρούμενων πάνελ αμαξώματος από υαλοβάμβακα, επιτρέποντας στους ιδιοκτήτες να επιλέξουν ανάμεσα σε ένα κουπέ με γυάλινο θόλο, ή ένα ανοιχτό roadster για την παραλία. Μόλις δύο χρόνια αργότερα, ήταν η σειρά του MX-5. Τα επόμενα μοντέλα με το σήμα MX ήταν μοντέλα παραγωγής: το 1992 το MX-3, ένα coupe hatchback με τον μικρότερο κινητήρα V6 στον κόσμο, και το μεγαλύτερο MX-6 προσέφερε το στιλ ενός μεγάλου κουπέ, με την τιμή ενός οικογενειακού αυτοκινήτου.

Η απαγόρευση των περιστροφικών κινητήρων μετά τη νίκη του Mazda 787B στις 24 ώρες του Le Mans το 1991, δημιούργησε το πιο ριζοσπαστικό αυτοκίνητο με το σήμα MX τη δεκαετία του 1990 – το πρωτότυπο αγωνιστικό MXR-01, από το οποίο κατασκευάστηκαν μόνο πέντε κομμάτια. Δυστυχώς, η κατάργηση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Sportscar το 1992, για το οποίο και κατασκευάστηκε, στέρησε από το MXR-01 την πιθανότητα επιτυχίας και έγραψε το τέλος του αγωνιστικού προγράμματος της Mazda σε παγκόσμιο επίπεδο..

Το 2001, ήταν το MX-Sport Tourer.  Μια ριζοσπαστική ιδέα με freestyle πόρτες (αντικρυστές) και το πρωτότυπο  MX-Flexa του 2004 έδωσε στο κοινό μία πρόγευση των συρόμενων θυρών που θα εμφανιζόταν αργότερα σε μοντέλο  παραγωγής όπως ήταν το Mazda5.Τα πρωτότυπα MX-Sport Runabout του 2002 και 2003, και το MX-Sportif αποτέλεσαν τη σχεδιαστική βάση για το Mazda2 δεύτερης γενιάς και το νέο Mazda3 αντίστοιχα. Το 2004 το MX-MicroSport ήταν ένα πρωτότυπο hatchback που προοριζόταν για τις ΗΠΑ, ενώ το concept MX-Crossport του 2005 άνοιξε το δρόμο για μια σειρά βραβευμένων SUV που παραπέμπουν στα σημερινά CX-5 και CX-30.

Τώρα, με την άφιξη του MX-30, είναι φυσικό το όνομα MX να επιστρέφει σε ένα μοντέλο παραγωγής. Όντας το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο (EV) παραγωγής της Mazda, το MX-30 είναι ένα αυτοκίνητο που αντιπροσωπεύει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Mazda.

 

Διατηρώντας τις όμορφες και προσεκτικά μελετημένες φόρμες του Kodo design, το στιλ του Mazda MX-30 αντλεί την έμπνευσή του από το ‘Human Modern’ concept – ακολουθώντας την κατεύθυνση ενός ακόμα πιο εκφραστικού σχεδιασμού που εστιάζει στην ανάδειξη νέων αξιών και νέου lifestyle.

Αυτό το ‘Human Modern’ concept περιλαμβάνει πολλές πρωτόγνωρες σχεδιαστικές προσεγγίσεις. Το εξωτερικό είναι απίστευτα απλό για να τονίσει την ομορφιά του σαν… ‘ένα κομμάτι μέταλλο’, ενώ οι αντικρυστά ανοιγόμενες (freestyle) πόρτες  και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες αντανακλούν την αίσθηση της άνετης, ευάερης και ευρύχωρης καμπίνας.

Το εσωτερικό σχεδιάστηκε με γνώμονα να προσφέρει στους επιβάτες του την αίσθηση ότι βρίσκονται σε ένα περιβάλλον ‘απλωσιάς’. Η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα και τα μοναδικά υλικά έχουν σχεδιαστεί με σκοπό την μικρότερη δυνατή επίπτωση στο περιβάλλον.

 

Η σχεδιαστική ομάδα έδωσε ιδιαίτερη προσοχή όχι μόνο στην επιλογή των καλύτερων υλικών για την καμπίνα, αλλά και στην τέλεια εμφάνισή τους.

Για παράδειγμα, η επένδυση από παραδοσιακό φελλό που χρησιμοποιήθηκε στην κεντρική κονσόλα, τονίζει ακόμα περισσότερο την ζεστασιά του συγκεκριμένου υλικού. Αλλά και η επένδυση των θυρών από αφρώδες υλικό, διαθέτει υφή που μοιάζει σαν να έχει μέσα αέρα, ενισχύοντας έτσι την αίσθηση της ευρυχωρίας μέσα στην καμπίνα σε μία απίστευτη λεπτομέρεια.

Και τα δύο αυτά υλικά έχουν σχεδιαστεί για να έχουν όσο το δυνατόν μικρότερη επίπτωση στο περιβάλλον. Η επένδυση των θυρών χρησιμοποιεί υλικό που προέρχεται από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια και ο φελλός συλλέγεται από το φλοιό των δέντρων, χωρίς αυτά να χρειάζεται να κοπούν. Επιπλέον, η Mazda αντικαθιστά τις ταπετσαρίες από γνήσιο δέρμα, με μια πιο ‘vegan’ εναλλακτική.

Για πρώτη φορά σε ένα Mazda, το MX-30 υιοθετεί πίνακα ελέγχου κλιματισμού με οθόνη αφής 7 ιντσών χαμηλά στην κεντρική κονσόλα. Τα χειριστήρια απλώς εμφανίζονται και ομαδοποιούνται έξυπνα για ασφαλή και διαισθητική λειτουργία.

Από τα υλικά έως τη λειτουργικότητα και από την τεχνολογία έως το σχεδιασμό, όλα τα στοιχεία της καμπίνας συνδυάζονται για να δημιουργήσουν έναν χώρο που προβάλλει την ηρεμία, από τη στιγμή που ανοίγει κάποιος την πόρτα και καθ’ όλη τη διάρκεια της οδηγικής εμπειρίας, μέχρι να βγει από το αυτοκίνητο.

 

Στόχος της Mazda είναι να εμπλουτίσει τη ζωή των ανθρώπων μέσω της χρήσης και της οδηγικής εμπειρίας που προσφέρει στα μοντέλα της. Η εταιρεία οραματίζεται τα σημερινά αυτοκίνητα να είναι φιλικά προς τον πλανήτη και την κοινωνία, και δεσμεύεται να αγκαλιάσει, να αντιμετωπίσει και να λύσει τις νέες αυτοκινητιστικές προκλήσεις μέσω της δημιουργικής και προνοητικής σκέψης. Αυτός είναι και ο πυρήνας του οράματος της Mazda.

Το MX-30 εισάγει μία νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης, που η Mazda ονομάζει e–Skyactiv. Με μέγιστη ισχύ που φτάνει τα 107 Kw/145PS και μέγιστη ροπή 270,9Nm, το μπροστοκίνητο MX-30 επιταχύνει από τα 0-100km/h σε 9.7δλ.

Με κατανάλωση 19kWh/100km (0 εκπομπές CO2, βάσει WLTP συνδυασμένος κύκλος) , η μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 35.5kWh του συστήματος κίνησης e-Skyactiv του MX-30, επιτυγχάνει αυτονομία 200χλμ. βάσει WLTP, τιμή που υπερκαλύπτει τον Μ.Ο. των 48χλμ.ημερησίως, της πλειοψηφίας των Ευρωπαίων οδηγών

Προωθώντας την ανθρωποκεντρική φιλοσοφία της μηχανικής που έχει δημιουργήσει νέες τεχνολογίες, όπως η αρχιτεκτονική Skyactiv, η δομή με τους παντο-κατευθυντικούς δακτυλιοειδείς συνδέσμους του αμαξώματος και το ηλεκτρικό G-Vectoring Control Plus (e-GVC Plus), η Mazda φρόντισε να ρυθμίσει με τέτοιο τρόπο όλα αυτά τα συστήματα, ώστε το αυτοκίνητο να εκμεταλλεύεται απόλυτα όλα τα χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης.

Η Mazda έχει αναπτύξει τη δική της ξεχωριστή λύση στον τομέα του γκαζιού (Motor Pedal) για το Mazda MX-30 – μια εξέλιξη του παραδοσιακού πεντάλ γκαζιού που μειώνει το χρόνο απόκρισης του αυτοκινήτου, στις εντολές του οδηγού. Επιπλέον, σε ότι αφορά τον ήχο, μέσα από το ηχοσύστημα του αυτοκινήτου παρέχεται μία ακουστική αίσθηση της ροπής του ηλεκτροκινητήρα, βοηθώντας με αυτό τον τρόπο τον οδηγό να ελέγξει με μεγαλύτερη ακρίβεια την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Το MX-30 είναι επίσης εξοπλισμένο με πτερύγια αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι για να τονώσει ακόμα περισσότερο την απόλαυση της ηλεκτρικής οδήγησης.

Λειτουργώντας συνδυαστικά, αυτά τα συστήματα έχουν σχεδιαστεί για να ενισχύουν τη συνοχή της απόκρισης του αυτοκινήτου στις εντολές του οδηγού, να πραγματοποιούν ομαλές μεταβάσεις μεταξύ των δυνάμεων G και να βελτιώνουν τόσο την ευελιξία όσο και τη σταθερότητα στις στροφές, με αποτέλεσμα ακόμη πιο βελτιωμένη οδηγική εμπειρία Mazda.

 

Με γνώμονα τη δέσμευσή της για μία κοινωνία χωρίς ατυχήματα, η Mazda εργάζεται συνεχώς στη βελτίωση του επιπέδου ασφαλείας, εξελίσσοντας τη φιλοσοφία προληπτικής ασφαλείας.

Το σύνολο των εξελιγμένων τεχνολογιών ασφαλείας i-Activsense του MX-30, έχει εμπλουτιστεί με νέες λειτουργίες όπως το έξυπνο σύστημα υποβοήθησης πέδησης (Smart Brake Support-SBS) που προλαμβάνει τον κίνδυνο σύγκρουσης σε διασταυρώσεις, και η τεχνολογία διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας που σχεδιάστηκε για να διατηρεί την πορεία του αυτοκινήτου στις στροφές ή σε δρόμο με δυσδιάκριτα όρια ή ακόμα και χωρίς καθόλου διαγραμμίσεις.

Παρά την υιοθέτηση των αντικρυστών θυρών χωρίς μεσαία κολώνα, το αμάξωμα του MX-30 διαθέτει υψηλό βαθμό ακαμψίας με σημεία απορρόφησης ενεργείας για εξαιρετικές επιδόσεις παθητικής ασφάλειας. Οι τεχνικοί της Mazda έχουν ενσωματώσει στο αυτοκίνητο τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες, μεταξύ αυτών και μία εξαιρετικά μελετημένη σχεδίαση του πλαισίου, ώστε να προστατεύεται αποτελεσματικά η μπαταρία υψηλής τάσεως.

 

Mazda MX-30 Βασικές προδιαγραφές

Τύπος αμαξώματος                        SUV

Θέσεις                  5 άτομα

Ολικό μήκος χ πλάτος χ ύψος     4,395mm × 1,795mm × 1,555mm

Μεταξόνιο                         2,655mm

Σύστημα κίνησης                             e-Skyactiv

Εμπρός ανάρτηση                           Γόνατα McPherson

Πίσω ανάρτηση                Αντιστρεπτική δοκός

Σύστημα διεύθυνσης                     Κρεμαγιέρα

Σύστημα πέδησης (εμπρός/πίσω/έλεγχος)                           Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι /

Σύστημα ανάκτησης ενεργείας

Διαστάσεις ελαστικών                   215/55 R18

Μπαταρία κίνησης         Τύπος    Ιόντων λιθίου

Κυψέλες              Πρισματικές

Συνολική τάση  355V

Συνολική ηλεκτρική ισχύς (χωρητικότητα)            35.5kWh

Ηλεκτροκινητήρας          Τύπος    Σύγχρονος εναλλασσόμενου ρεύματος AC

Σύστημα ψύξης Υδρόψυκτος

Φόρτιση              με συνεχές DC   COMBO spec

Με εναλλασσόμενο AC

Ο εξωτερικός σχεδιασμός του MX-30 συνδυάζει απόλυτα το μοντέρνο στιλ με την εικόνα στιβαρότητας και κομψότητας, όπως αρμόζει σε ένα SUV. Η προσπάθεια έγινε εστιάζοντας στη δημιουργία της πιο πρόσφατης έκφρασης του σχεδιασμού Kodo – μια καθαρή εμφάνιση που αντικατοπτρίζει την ομορφιά μέσω της πλήρους απουσίας κάθε περιττού στοιχείου. Η φυσική παρουσία του χώρου μέσα σε αυτήν την ισχυρή, απλή, αλλά σχολαστικά κατασκευασμένη φόρμα, δίνει και τα διαπιστευτήρια του ‘Human Modern’.

 

Ο σχεδιασμός του εμπρός

Εναλλακτικά, ο πελάτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε στάνταρ χρώματα για ολόκληρο το αμάξωμα: Polymetal Grey, Machine Grey, Arctic White, Ceramic White και Jet Black.

 

Ο ίδιος κυλινδρικός σχεδιασμός των φωτιστικών σωμάτων που χρησιμοποιείται σε όλα τα νέας γενιάς μοντέλα της Mazda, συνδυάζει την αίσθηση του βάθους με την κομψότητα. Για να τονιστεί ακόμα περισσότερο η τρισδιάστατη αισθητική των πίσω φωτιστικών σωμάτων, τα εξωτερικά καλύμματα είναι σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να συμβαδίζουν απόλυτα με το σχήμα των εσωτερικών μονάδων φωτισμού.

Η υιοθέτηση των αντικρυστών θυρών («freestyle» doors) διευκολύνει στην εσωτερική διάταξη που μοιάζει να περιβάλλει τους επιβάτες με έναν ιδιαίτερα άνετο τρόπο. Η καμπίνα του MX-30 ενσωματώνει τις πιο πρόσφατες σχεδιαστικές προτάσεις και τεχνολογίες ώστε να δημιουργήσει ένα ευρύχωρο και άνετο περιβάλλον.

Μια σειρά από νέα, φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, έχουν επιλεγεί και τοποθετηθεί πολύ προσεκτικά. Το αποτέλεσμα – μια έκφραση της φιλοσοφίας Human Modern design – είναι ένα κομψό, άνετο εσωτερικό που ευνοεί την ηρεμία για κάθε επιβάτη.

 

ΧΩΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ

Παραμένοντας πιστό στη χαρακτηριστική, εργονομικά τέλεια, οδηγοκεντρική θέση οδήγησης, το MX-30 ενισχύει την ιδέα της οριζόντιας διάταξης για να δώσει στο εσωτερικό μια απλούστερη, και πιο φαρδιά εικόνα.

Μία αλλαγή που εφαρμόστηκε για να δημιουργήσει την αίσθηση μεγαλύτερης απλότητας στην καμπίνα, είναι η τοποθέτηση της οθόνης αφής των 7 ιντσών, για το χειρισμό του κλιματισμού. Για πρώτη φορά σε μοντέλο Mazda. Επιπλέον, η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα, το πάνω μέρος του ταμπλό, το γείσο του πίνακα οργάνων, είναι σχεδιασμένα για να δημιουργούν μια αίσθηση συνέχειας και ελαφρότητας.

Αν και αυτές οι καινοτομίες έχουν χαρακτήρα λειτουργικότητας, έχουν εξελιχθεί ώστε να προσελκύουν τις αισθήσεις, ενισχύοντας ειδικότερα εκείνη της απτής ποιότητας, σε ολόκληρη την καμπίνα. Στη συνέχεια, ο σχεδιασμός βελτιώθηκε χάρη στην προσπάθεια των μηχανικών, που χρησιμοποίησαν ειδικά μοντέλα ανάλυσης δεδομένων των ανθρώπινων χαρακτηριστικών.

Σαν αποτέλεσμα, από τη στιγμή που θα ανοίξουν οι πόρτες, η καμπίνα αποπνέει μια έντονη εντύπωση ευρυχωρίας, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει την αίσθηση του δεσίματος κάθε επιβάτη με το αυτοκίνητο.

 

Το MX-30 εκμεταλλεύεται τις αντικρυστές πόρτες χρησιμοποιώντας την εσωτερική επένδυση της πίσω πόρτας σαν  ένα είδος υποβραχιόνιου θυμίζοντας έτσι καναπέ, και δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα πίσω καθισμάτων που μοιάζει περισσότερο με αυτή ενός οικιακού σαλονιού.

 

Ένα ξεχωριστό σημείο στο εσωτερικό του MX-30 αποτελεί και η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα η οποία μοιάζει να είναι ανεξάρτητη από το ταμπλό και τα υπόλοιπα μέρη του εσωτερικού. Φιλοξενεί την νέα οθόνη αφής των 7 ιντσών, ενώ ο σχεδιασμός της αιωρούμενης κονσόλας προσφέρει έξτρα αποθηκευτικό χώρο για τους εμπρός επιβάτες.

ΒΙΩΣΙΜΑ ΥΛΙΚΑ, ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΧΡΩΜΑΤΑ

Η ανάπτυξη των υλικών και των χρωμάτων για το MX-30 προσανατολίστηκε στο μοντέρνο στιλ και την φυσική, υψηλής ποιότητας εμφάνιση. Η Mazda προσπάθησε επίσης να χρησιμοποιήσει υλικά που να σέβονται ακόμη περισσότερο το περιβάλλον, και να επιτυγχάνουν ταυτόχρονα ισορροπία μεταξύ της βιώσιμης ανάπτυξης και της φυσικής ελκυστικότητας των επιλεγμένων υλικών, της άνεσης και της άψογης συναρμογής.

 

Στόχος της φιλοσοφίας οδήγησης Jinba Ittai είναι να κάνει το αυτοκίνητο να αντιδρά ενστικτωδώς στις εντολές του οδηγού, έτσι ώστε οδηγός και μηχανή να κινούνται σαν ένα σώμα, επιτυγχάνοντας αξιόπιστη ανταπόκριση, μεγαλύτερη εμπιστοσύνη και αναβαθμισμένο επίπεδο ασφαλείας.

Η διαρκής αναζήτηση της απόλυτης οδηγικής εμπειρίας Jinba Ittai οδήγησε στη δημιουργία τεχνολογιών που χρησιμοποιούν την ανθρωποκεντρική φιλοσοφία της Mazda με στόχο τη μεγιστοποίηση του δυναμικού των ανθρώπινων ικανοτήτων.

Τόσο η δομή των παντοκατευθυντικών δακτυλίων του αμαξώματος όσο και το G-vectoring control (GVC) εξελίχθηκαν με στόχο να εκμεταλλευτούν πλήρως τα μοναδικά χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες ενός ηλεκτρικού οχήματος. Η Mazda ανέπτυξε επίσης τη δική της ξεχωριστή ιδέα για το γκάζι του Mazda MX-30 – μια εξέλιξη του παραδοσιακού πεντάλ γκαζιού. Το MX-30 είναι επίσης εξοπλισμένο με πτερύγια αλλαγής των ταχυτήτων στο τιμόνι, που ενισχύουν ακόμα περισσότερο την απόλαυση της οδήγησης ενός EV.

Αυτές οι τεχνολογίες συνδυάζονται για να προσφέρουν στον οδηγό μια πολυσύνθετη ποιότητα οδήγησης, χάρη στην απρόσκοπτη κίνηση του οχήματος προς όλες τις κατευθύνσεις, και την αίσθηση απόλυτου ελέγχου σε όλες τις φάσεις της οδήγησης. Σαν το αυτοκίνητο να αποτελεί προέκταση του σώματος του οδηγού – μια περαιτέρω εξέλιξη της εμπειρίας οδήγησης Jinba Ittai .

 

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης e-Skyactiv του MX-30 συνδυάζει μία συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου και έναν ηλεκτροκινητήρα που γεννήθηκε με γνώμονα την ανθρωποκεντρική φιλοσοφία εξέλιξης της Mazda. Προσφέρει στον οδηγό μία ήρεμη αθόρυβη εμπειρία 100% ηλεκτρικής κίνησης, κάνοντας το αυτοκίνητο να ανταποκρίνεται ανεπαίσθητα σε κάθε εντολή ή πρόθεση του οδηγού.

ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Τα μέρη υψηλής τάσεως του συστήματος e-Skyactiv περιλαμβάνουν τον ηλεκτροκινητήρα, τη μπαταρία, τον εναλλάκτη, και τον μετατροπέα DC-DC. Ο εναλλάκτης μετατρέπει το συνεχές ρεύμα της μπαταρίας σε εναλλασσόμενο για να κινήσει τον κινητήρα, ενώ ο μετατροπέας DC-DC υποβαθμίζει την τάση για να τροφοδοτήσει με 12V τα βοηθητικά συστήματα του αυτοκινήτου.

Ο ηλεκτροκινητήρας, ο εναλλάκτης, ο μετατροπέας DC-DC και κουτί διακλάδωσης είναι ενσωματωμένα σε μία μονάδα υψηλής τάσεως τοποθετημένη στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου. Οι διαστάσεις της μπαταρίας υψηλής τάσεως που βρίσκεται κάτω από το πάτωμα, έχουν μελετηθεί προσεκτικά ώστε να μειώνονται δραστικά οι εκπομπές του CO2 καθόλη τη διάρκεια ζωής της, από την εξόρυξη των πρώτων υλών μέχρι την απόσυρση της μπαταρίας.

Ο ηλεκτροκινητήρας είναι ένας υδρόψυκτος σύγχρονος κινητήρας μέγιστης ισχύος 107Kw και μέγιστης ροπής 270,9Nm. Οι πρισματικές κυψέλες του συστήματος της μπαταρίας ιόντων λιθίου των 355V αποδίδουν συνολική ηλεκτρική ισχύ 35.5kw.

Για να μειώσει το ύψος της και να ελαχιστοποιήσει το «κλέψιμο» του χώρου της καμπίνας, η μπαταρία διαθέτει μονάδα υψηλής πυκνότητας, καλωδίωση λεπτών διαύλων για τη μείωση του μεγέθους της καλωδίωσης μεταξύ εξαρτημάτων υψηλής τάσης, και μικρών διαστάσεων σύστημα ψύξης.

Το σώμα της μπαταρίας αποτελεί δομικό στοιχείο του αμαξώματος του MX-30, γεγονός που ενισχύει τη συνολική ακαμψία του οχήματος. Και οι δύο υποδοχές φόρτισης (κανονικής και ταχείας) βρίσκονται στο το πίσω δεξιό φτερό, και το ενσωματωμένο καλώδιο φόρτισης AC στο χώρο αποσκευών.

Μία μονάδα ελέγχου ελαχιστοποιεί την απώλεια ενέργειας σε όλο το σύστημα, συμπεριλαμβανομένης της απώλειας από τον εναλλάκτη, τον κινητήρα και το μετατροπέα του ρεύματος της μπαταρίας σε ρεύμα κίνησης. Αυτό συνδυάζεται με αρμονικό έλεγχο μεταξύ του συστήματος και του οχήματος για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και τη μεγιστοποίηση της ποσότητας ενέργειας που πηγαίνει κατευθείαν για την τροφοδοσία του κινητήρα του MX-30.

Με μέγιστη ισχύ συστήματος τα 107 kw/145 PS και μέγιστη ροπή 270,9Nm (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας WLTP 19kWh/100km, εκπομπές CO2 0g/km), το εμπροσθιοκίνητο MX-30 επιταχύνει 0-100km/h σε 9,7δευτερόλεπτα και έχει μέγιστη ταχύτητα 140km/h. Με κατανάλωση 190wh/km – 19kwh/100km (συνδυασμένη βάσει WLTP), η αυτονομία του MX-30 που μετρήθηκε βάσει πρωτοκόλλου WLTP, φτάνει τα 200km, τιμή που υπερβαίνει κατά πολύ τη μέση ημερήσια απόσταση των 48χλμ. που διανύουν οι οδηγοί στην Ευρώπη .

 

Διαστάσεις

Τύπος αμαξώματος        SUV

Πόρτες 4 / 5

Θέσεις 5 άτομα

Εξωτερικές διαστάσεις

Συνολικό μήκος (χωρίς πλαίσιο πινακίδας κυκλοφορίας)               mm        4395

Συνολικό πλάτος              mm        1795

Συνολικό πλάτος (με καθρέφτες)              mm        2035

Συνολικό ύψος  (χωρίς πτερύγιο κεραίας, με οδηγό 75κιλών)       mm        1555

Μεταξόνιο         mm        2655

Εμπρός πρόβολος (χωρίς πλαίσιο πινακίδας κυκλοφορίας)           mm        895

Πίσω πρόβολος mm        840

Μετατρόχιο εμπρός       mm        1565

Μετατρόχιο πίσω            mm        1565

Απόσταση από το έδαφος μεταξύ αξόνων (με φορτίο και οδηγό 75κιλών)              mm        130

Εσωτερικές διαστάσεις

Απόσταση οροφής από τα κεφάλια εμπρός (με/χωρίς ηλιοροφή)              mm        977.4 / 981.5

Απόσταση οροφής από τα κεφάλια πίσω              mm        939.2

Πλάτος στο ύψος των ώμων εμπρός        mm        1412.1

Πλάτος στο ύψος των ώμων πίσω             mm        1338

Πλάτος στο ύψος του ισχίου εμπρός       mm        1389.9

Πλάτος στο ύψος του ισχίου πίσω            mm        1232.9

Εμπρός χώρος για τα πόδια         mm        1057.5

Πίσω χώρος για τα πόδια             mm        764.4

Χώρος αποσκευών

Όγκος (VDA) πίσω κάθισμα σε κανονική θέση (συμπερ. χώρος κάτω από το πάτωμα)       l               366 / 341 με Bose

Όγκος (VDA) κάθισμα αναδιπλωμένο. Μέχρι την οροφή (συμπερ. χώρος κάτω από το πάτωμα)   l               1171 / 1146 με Bose

Ύψος μέχρι την εταζέρα mm        500.7

Μήκος χώρου φόρτωσης μέχρι την πλάτη του πίσω καθίσματος mm        804

Μήκος χώρου φόρτωσης μέχρι τις πλάτες των εμπρός καθισμάτων          mm        1517.2

Πλάτος μεταξύ θόλων    mm        1004

Πλάτος ανοίγματος πόρτας χώρου αποσκευών  mm        995.9

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά κινητήρα e-Skyactiv

Κίνηση  FWD

Τύπος ηλεκτροκινητήρα Σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας εναλλασσόμενου ρεύματος (AC)

Σύστημα ψύξης ηλεκτροκινητήρα            Υδρόψυκτος

Μέγιστη ισχύς   kW (PS) 107 (145)

Μέγιστη ροπή   Nm         270,9

Τύπος μπαταρίας            Ιόντων λιθίου

Κυψέλες μπαταρίας       Πρισματικές

Χωρητικότητα μπαταρίας            kWh       35.5

Τάση μπαταρίας              V             355

Βάρος μπαταρίας            kg           310

Φόρτιση με συνεχές ρεύμα (DC) COMBO spec

Φόρτιση με εναλλασόμενο (ΑC) Μέγιστη ισχύς εισόδου 6.6kW

 

Στέφανος Σιμωτάς



©2020 Trikalanews from TNEWSGROUP

To trikalanews.gr χρησιμοποιεί cookies. Με την επίσκεψή σας συμφωνείτε με τους Όρους. Διαβάστε ΠερισσότεραΑποδοχή