Η διοίκηση της σχολικής μονάδας είναι ένα ζήτημα που απασχολεί τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τους μαθητές και γενικότερα την κοινωνία, ως ένα βαθμό απαιτείται δε – η ύπαρξη μιας σαφούς οργανωτικής δομής, που να καθορίζει τους ρόλους, τις ευθύνες και τις αρμοδιότητες των διάφορων φορέων που συμβάλλουν στη λειτουργία του σχολείου, όπως:
η διεύθυνση,
ο συλλογικός φορέας,
οι εκπαιδευτικοί,
οι μαθητές,
οι γονείς,
η τοπική κοινωνία
και η πολιτεία γενικότερα.
Στα πλαίσια της διαρκούς και ορθής, συνέχειας του κράτους, της συνέχισης της αρμόζουσας και με ενσυνείδηση άψογης λειτουργίας των θεσμών και των θεσμικών φορέων, όπως το Τοπικό Συμβούλιο Επιλογής στελεχών Εκπ/σης – Δ/ντών σχολικών μονάδων Π. Εκπ/σης με Πρόεδρο τον Δ/ντή Π.Ε. Εκπαίδευσης Τρικάλων Κο Τρικάλη Χρήστο, ολοκληρώθηκαν με την τοποθέτησή τους, οι κρίσεις Δ/ντών Δημοτικών Σχολείων, μετά και τη διαδικασία της συνέντευξης κατά την οποία σχεδόν όλοι οι υποψήφιοι βαθμολογήθηκαν με άριστα και όπου τα μοριοδοτούμενα προσόντα των υποψηφίων έπαιξαν τον καθοριστικό ρόλο. Ως υποψήφιος Διευθυντής αλλά και ως Διευθυντής, με την ανάληψη των καθηκόντων μου, του 11ου Δημοτικού Σχολείου Τρικάλων, θέλω να ευχαριστήσω όλους τους/τις συνυποψήφιους, τον Πρόεδρο και μέλη του Τοπικού Συμβουλίου Επιλογής,
Καλή δύναμη και δημιουργική θητεία σε όλους τους Διευθυντές/ντριες, με την ανάληψη των καθηκόντων τους στις σχολικές μονάδες της Π.Ε. Τρικάλων.
Με τις εναλλαγές στη ζωή μας να είναι διαρκείς θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τους γονείς, τους μαθητές, το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων, τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς του 2ου Δημ. Σχολείου Φαρκαδόνας, τη Δημοτική αρχή, το Σχολικό Συμβούλιο και το Δ.Σ. της Σχολικής Επιτροπής του Δ. Φαρκαδόνας, τον Πρόεδρο της τοπικής κοινότητας Φαρκαδόνας.
Οι αποτελεσματικές μορφές διοίκησης σχολικής μονάδας είναι εκείνες που βασίζονται στην αυτονομία, τη συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών και των εμπλεκόμενων φορέων, και τη συνεχή βελτίωση των εκπαιδευτικών διαδικασιών και αποτελεσμάτων.
[…καμία κορυφαία αθλητική ομάδα δεν πέτυχε κάτι υψηλό μόνο με έναν άριστο προπονητή, αλλά χωρίς καλούς και συνεργατικούς παίχτες και καμία επίσης δεν πέτυχε κάτι μόνο με τους άριστους παίχτες, αλλά χωρίς τον συνεργάτη, άριστα καταρτισμένο και ηγέτη προπονητή…]
Απαραίτητη η διαρκής ενθάρρυνση της δημιουργίας μιας κουλτούρας συνεργασίας, επικοινωνίας, καινοτομίας και μάθησης μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων, προκειμένου να αυξάνεται η ποιότητα και η αποδοτικότητα των εκπαιδευτικών υπηρεσιών που προσφέρει το Δημόσιο Σχολείο.
Δημήτριος Ζάμπρας, 19 του Απρίλη, 2023
απερχόμενος Δ/ντής του 2ου Δημοτικού Σχολείου Φαρκαδόνας
και με την ανάληψη υπηρεσίας στις 22 Ιουνίου 2023 – Διευθυντής του 11ου Δημοτικού Σχολείου Τρικάλων